Σύμφωνα με τις προβλέψεις οι συνολικές πωλήσεις στην Ελλάδα αναμένεται να μειωθούν σε σύγκριση με πέρυσι περίπου 20%, αφού λείπει από το “καλάθι” της Black Friday και cyber Monday ή το μεγάλο πακέτο του τουρισμού, των αεροπορικών εισιτηρίων, των ξενοδοχείων, της διασκέδασης και άλλων υπηρεσιών, λόγω Covid.

“Υποδιπλάσιες των περυσινών εκτιμάται ότι θα είναι φέτος οι πωλήσεις κατά την περίοδο της Cyber Week, για το 2020 και να κυμανθούν μεταξύ 600-800 εκατ. ευρώ”.

Αυτό αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης σχετικά με τις πωλήσεις κατά την “Cyber Monday ή Cyber Week”.

Αναλυτικότερα ο κ. Κορκίδης αναφέρει τα εξής:

Η “y ή ” για το 2020 ξεκινά και στην Ελλάδα σήμερα Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020, τρεις ημέρες μετά την Black Friday και αναμένεται να συμμετέχουν όλα τα  ηλεκτρονικά καταστήματα, αν λάβουμε υπόψη ότι λόγω του lockdown το ηλεκτρονικό εμπόριο, λαμβάνει αυξητικές διαστάσεις, καθόσον πλέον αποτελεί τον αποκλειστικό τρόπο των εμπορικών συναλλαγών.

Η διαφορά με την είναι συνήθως το γεγονός ότι η Cyber Monday είναι συνυφασμένη κυρίως με τις προσφορές των ηλεκτρονικών καταστημάτων, κάτι που φέτος φαίνεται να συγκλίνει και να ταυτίζεται. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν πως η Black Friday στις 27/11/20 σε συνδυασμό με το lockdown αύξησαν τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για καταναλωτικά αγαθά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Convert Group, η Παρασκευή 27ης Νοεμβρίου αποτελεί το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία και τη 2η μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σούπερ μάρκετ, μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του 2ου lockdown.

Συγκεκριμένα, με +319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σούπερ μάρκετ και με +103% από τα φαρμακεία για το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου σημειώθηκε μάλιστα επιπλέον άνοδος με +26% στα online σούπερ μάρκετ και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις 3 προηγούμενες Παρασκευές του μήνα. Οι πέντε κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online σούπερ μάρκετ που σημειώθηκαν την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι διάφορες πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%).

Αντίστοιχα στα online φαρμακεία τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων παρουσίασαν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), οι μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), τα προϊόντα makeup ματιών (+261%), τα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), τα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και οι κρέμες αντιγήρανσης (+195%).

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online σούπερ μάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται online σε ηλεκτρονικά είδη, pet shops, κάβες και ειδικευμένα e-shops για πολλά άλλα διαρκή αγαθά. Η σειρά προτίμησης των διαρκών αγαθών και φέτος παραμένει σχεδόν παρόμοια με πέρυσι, με τηλεοράσεις, οθόνες, tablets, κονσόλες, παιχνίδια, παιδικά είδη, αθλητικά είδη, εξοπλισμό γυμναστικής και δώρα να ξεχωρίζουν.

Σύμφωνα πάντως με τις προβλέψεις οι συνολικές πωλήσεις στην Ελλάδα αναμένεται να μειωθούν σε σύγκριση με πέρυσι περίπου 20%, αφού λείπει από το “καλάθι” της Black Friday και cyber Monday ή week το μεγάλο πακέτο του τουρισμού, των αεροπορικών εισιτηρίων, των ξενοδοχείων, της διασκέδασης και άλλων υπηρεσιών, λόγω Covid. Οι πωλήσεις αναμένονται φέτος υποδιπλάσιες των περυσινών και εκτιμάται να κυμανθούν μεταξύ 600-800 εκατ. ευρώ, αλλά θα περιμένουμε να δούμε πως θα διαμορφωθούν τα αποτελέσματα σε σύνολο δύο εβδομάδων, τη μία πριν και την άλλη μετά από το διπλό market event για να βγάλουμε τα τελικά μας συμπεράσματα”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025