Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, έρχεται η , στην Ελλάδα, υποσχόμενη εκρηκτικές προσφορές στους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, η φετινή «» των εκπτώσεων θα έρθει στις 23 Νοεμβρίου. Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι την περίοδο του Black Friday, μια καλά οργανωμένη αλυσίδα μπορεί να πραγματοποιήσει μέχρι και το 10% του τζίρου της.

Πέρυσι, μάλιστα, οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την πρώτη χρονιά.

Ξέρετε την ιστορία της ημέρας;

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε, λοιπόν, η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία .

Την ίδια ώρα, ο όρος χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια, οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.

Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 ωστόσο οι λιανοπωλητές έδωσαν στον όρο έναν θετικό χαρακτήρα και έκτοτε η «» σηματοδότησε τη Παρασκευή μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών», μια ημέρα που τα καταστήματα της Αμερικής περιμένουν όλο τον χρόνο διότι πετυχαίνουν μεγάλα κέρδη.

Καταληκτικά, να αναφερθεί ότι ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων: Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025