:  Ενδιάμεσες εκπτώσεις, , και εορταστική περίοδος αποτελούν μέχρι το τέλος του έτους τέσσερις σημαντικές ευκαιρίες για τις εμπορικές επιχειρήσεις, τονίζουν τα στελέχη των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων.

 

Και επισημαίνουν πως η αξιοποίηση αυτής της περιόδου από τις αρχές Νοεμβρίου μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου και το οικονομικό αποτέλεσμα που θα προκύψει θα καθορίσουν το μέγεθος της ανάπτυξης της αγοράς συνολικά για το έτος.

Προς το παρόν επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία. Την εποχή του φθινοπώρου-χειμώνα, οι εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής κατέχουν μια μοναδική θέση τόσο από την άποψη του κύκλου εργασιών των φυσικών καταστημάτων αλλά και του ηλεκτρονικού εμπορίου όσο και της δραστηριότητας του αγοραστή.

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες ειδικά για τη Μαύρη Παρασκευή, ανακοινώνοντας μεγάλες εκπτώσεις που θα εμφανιστούν εντός Νοεμβρίου σε φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα. Ήδη, οι λιανέμποροι των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών έχουν προετοιμαστεί για αυτό το διάστημα, μιας και η ετοιμότητα σε παράδοση προϊόντων, η καλή προετοιμασία σε εκπτωτικό μίγμα προϊόντων και η ταχεία εξυπηρέτηση των καταναλωτών θα καθορίσουν και τον νικητή. Γιατί, όπως λένε οι ίδιοι οι έμποροι από τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους, είναι αυξημένες οι ηλεκτρονικές αναζητήσεις των καταναλωτών ειδικά για την , που αναμένεται να κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα από πλευράς πωλήσεων σε σύγκριση με πέρυσι.

Όπως ισχυρίζονται, η περίοδος αυτή δεν αφορά αποκλειστικά τον αγώνα για την αύξηση των πωλήσεών τους. Κατά μία έννοια, ειδικά κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής, ο πωλητής και ο αγοραστής αλλάζουν τους ρόλους. Υπό κανονικές συνθήκες, οι πελάτες αποκτούν τα οφέλη από τις αγορές σε τακτική βάση και επομένως, λαμβάνουν μελλοντικά οφέλη. Τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο όμως και στην Black Friday τα καταστήματα είναι αυτά που πρέπει να αποδείξουν την πίστη τους προς τους πελάτες, η οποία μπορεί να εκτιμηθεί με το ποσό των προσφερόμενων εκπτώσεων και τη διαθεσιμότητα προϊόντων υψηλής έκπτωσης.

Οι αναλυτές του διεθνούς ηλεκτρονικού marketplace της Picodi υπενθυμίζουν πως δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι σε πολλές χώρες ο Νοέμβριος είναι ο μήνας που αποφέρει τα μεγαλύτερα κέρδη για τους πωλητές. Εκτιμάται ότι το μερίδιο του Νοέμβρη στον ετήσιο κύκλο πωλήσεων κυμαίνεται περίπου στο 20% και σύμφωνα με τα εσωτερικά τους δεδομένα, σε ορισμένες χώρες, όπως στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και τη Νότια Αφρική, μία στις τρεις διαδικτυακές συναλλαγές πραγματοποιείται τον Νοέμβριο.

«Μήνυμα» του GRECA

Από την πλευρά του ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Greek eCommerce Association – GRECA) επισημαίνει ότι βρισκόμαστε στον πρώτο μήνα των εκπτώσεων για τη φετινή σεζόν, καθώς ξεκίνησαν οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν 15 ημέρες. Ως Black Friday (ή «Μαύρη Παρασκευή») ορίζεται συνήθως η 4η Παρασκευή του Νοεμβρίου. Αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών (28/11).

Ημέρα στην οποία καταγράφονται μεγάλοι τζίροι, με τους καταναλωτές να εκμεταλλεύονται τις υψηλές εκπτώσεις. Ένα έθιμο που τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη απήχηση και στην ελληνική πραγματικότητα. Έτσι, φέτος η Black Friday 2019 θα είναι στις 29 Νοεμβρίου 2019. Και όπως επισημαίνεται, «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τρεις ημέρες μετά την Black Friday έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές, που αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου. Φέτος η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019».

Χρονικό και τάσεις

Στα ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα η Black Friday ήρθε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2016. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η δημοτικότητα αυτής της αγοραστικής γιορτής αυξήθηκε ραγδαία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Picodi, σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις της Black Friday. Ανάμεσα σε αυτούς και φέτος η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών θα επωφεληθεί από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους.

Για παράδειγμα, πριν από έναν χρόνο, το ποσοστό των ανθρώπων που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο. Επίσης σε κυρίαρχο μέσο στις online αναζητήσεις αλλά και αγορές στη χώρα μας φαίνεται ότι εξελίσσεται το κινητό τηλέφωνο. Τα στοιχεία δείχνουν πως η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και 2-3 μ.μ. Κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής ένας Έλληνας αγοράζει 4 προϊόντα. Οι Έλληνες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου 242 ευρώ ανά άτομο σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.

Κάθε χρόνο, τον γύρο του κόσμου κάνουν εικόνες από καταναλωτές που πολιορκούν επώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ωστόσο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας της Picodi, δεν είναι τα ηλεκτρονικά είδη εκείνα που ενδιαφέρουν πιο πολύ τους κυνηγούς των προσφορών αλλά τα ρούχα. Το λιγότερο ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν τα βιβλία, τα αθλητικά αξεσουάρ και τα εσώρουχα.

Ο μέσος όρος έκπτωσης των ελληνικών online shops το 2018 έφτασε έως το 53%, το οποίο, έχοντας υπόψη τα προβλεπόμενα έξοδα των κατοίκων της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του φετινού Black Friday, μπορεί να μεταφράζεται σε εξοικονόμηση έως και 232 ευρώ. Ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει τι θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι υπάρχει ένας μέσος όρος 3,9 προϊόντων ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις. Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025