Δείτε όσα είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου – Στις συσκέψεις τέθηκαν οι βασικοί άξονες ενός σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση αυτή: Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τούς επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.

Οι 6 παραβάσεις που οδηγούν σε αφαίρεση

Στόχος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη είναι η διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς, ενός νέου πλαισίου του Κ.Ο.Κ., με έμφαση στο να αυστηροποιηθούν οι ποινές συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:

Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
Παραβίαση STOP
Χρήση κινητού τηλεφώνου
Οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ)
Επιθετική οδήγηση
Διπλοπαρκάρισμα

Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική.

Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα ώστε οι ποινές που αφορούν τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.
Παρεμβάσεις στον Κηφισό για αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας

Στόχος είναι επίσης η επικαιροποίηση, ο επανασχεδιασμός και η βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών στους δρόμους, και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.

Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή καθηγητή Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίο είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον αναπληρωτή διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Γερασιμίδη.

Συμφωνήθηκε να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών.

Ο στόχος είναι αφενός η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός), αφετέρου η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους, σε έκτακτες περιπτώσεις, προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών.

Σχεδιάζεται η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.

Οι συσκέψεις θα συνεχιστούν με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στον χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων, ώστε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί και να μειωθούν δραστικά οι παραβάσεις.

Ο ορίζοντας εφαρμογής του καινούργιου σχεδίου ξεκινά από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενόψει της οποίας έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες προκειμένου να διαπιστωθούν αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.

Ποιοι συμμετείχαν στις συσκέψεις

Στις συσκέψεις συμμετείχαν ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Κώστας Κατσαφάδος, ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Τάξης Μάνος Λογοθέτης, ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ., αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, ο προϊστάμενος Επιτελείου, αντιστράτηγος Ελευθέριος Γκαρίλας, ο επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος, αντιστράτηγος Νικόλαος Σπανουδάκης, ο προϊστάμενος Κλάδου Τάξης, υποστράτηγος Γεώργιος Μιχαλόπουλος, ο αναπληρωτής ΓΑΔΑ, υποστράτηγος Βασίλειος Ρόκκος, ο διευθυντής Τροχαίας Αττικής, ταξίαρχος Χρήστος Παπαφιλίππου, και η διευθύντρια Τροχαίας Αρχηγείου Ευαγγελία Βαμβακάκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025