Ευελιξία και στις των εργαζομένων σε 8 θυγατρικές εταιρίες του Υπερταμείου προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρίας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών της», το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, με το άρθρο 25 του νομοσχεδίου προβλέπεται συγκεκριμένα η δυνατότητα καταβολής πριμ παραγωγικότητας στους δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (και τη θυγατρική τους ΕΛΤΑ Courier), στη ΔΕΘ-Helexpo, στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), στη ΓΑΙΑΟΣΕ, στις Ελληνικές Αλυκές, στην Ανώνυμο Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ) και στον Όμιλο του ΟΑΣΑ, που περιλαμβάνει τις εταιρείες Οδικές Συγκοινωνίες – ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες – ΣΤΑΣΥ (που εκμεταλλεύονται τα λεωφορεία, το μετρό και τον ηλεκτρικό).

Το πριμ παραγωγικότητας θα έχει τη μορφή πρόσθετης αμοιβής για την επίτευξη στόχων, θα μπορεί να φθάνει μέχρι και το 15% των σταθερών βασικών μηνιαίων αποδοχών και θα καταβάλλεται με απόφαση της γενικής συνέλευσης κάθε εταιρείας, η οποία θα πρέπει να λαμβάνεται μετά από σχετική οικονομοτεχνική μελέτη.

Ειδικότερα, το πριμ παραγωγικότητας ή κίνητρο επίτευξης στόχων προβλέπεται να καταβάλλεται ετησίως αν τα απολογιστικά κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων, όπως προκύπτουν από τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις κάθε έτους, είναι ίσα ή μεγαλύτερα αυτών που περιλαμβάνονταν στο επιχειρησιακό σχέδιο για το εν λόγω έτος.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης τις ακόλουθες ρυθμίσεις για τις 8 παραπάνω θυγατρικές εταιρίες του Υπερταμείου:

* Τη δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία, με βάση αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου της κάθε εταιρείας. Μέχρι σήμερα, η διαδικασία που προβλέπεται απαιτεί πολύ χρόνο, είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και αποτρεπτική για όποιον ενδιαφέρεται σοβαρά να διεκδικήσει μια θέση στελέχους σε κάποια από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου. H διάρκεια της θητείας των στελεχών (γενικών διευθυντών και διευθυντών) αυξάνεται από 3ετής σε 4ετή με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά.

* Την ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, ενώ στις θυγατρικές εντός Γενικής Κυβέρνησης (δημόσιες συγκοινωνίες και ΓΑΙΑΟΣΕ) οι αμοιβές θα είναι σύμφωνα με το πρότυπο του .

* Πιο ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, με περιορισμένο αλλά ουσιαστικό ρόλο του : έλεγχο νομιμότητας της προκήρυξης εντός 10 ημερών και συμμετοχή μέλους του στην εξέταση ενστάσεων κατά τη διαδικασία προσλήψεων.

* Πιο ευέλικτες προμήθειες, σύμφωνα πάντα με το ενωσιακό δίκαιο. Ο κανονισμός προμηθειών υποβάλλεται στην ΕΑΔΗΣΥ, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να εκφράσει γνώμη εντός 60 ημερών ως προς τη συμβατότητά του με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

* Τη συγκρότηση ανεξάρτητων πειθαρχικών συμβουλίων χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025