Με τη δημιουργία του Ενιαίου Μητρώου Ασφάλισης-Ασφαλιστικής Ικανότητας «» έχουμε τη δυνατότητα να πληροφορηθούμε τον αριθμό των ενσήμων μας από την πλατφόρμα «ΑΤΛΑΣ».

Επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα του μπορούμε να συνδεθούμε με το ΑΜΚΑ μας μέσω του συστήματος taxis για να δούμε τα ένσημα.

Το Σύστημα «» είναι το σύγχρονο ολοκληρωμένο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης που συγκεντρώνει την Ασφαλιστική Ιστορία και την Ασφαλιστική Ικανότητα για όλους τους ασφαλισμένους της χώρας. Ειδικότερα, με το «ΑΤΛΑΣ»:

• Συγκροτείται το Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων στο οποίο καταγράφονται τόσο οι άμεσα όσο και οι έμμεσα ασφαλισμένοι.

• Συγκεντρώνεται για πρώτη φορά η ασφαλιστική ιστορία ανά ασφαλισμένο δημιουργώντας έτσι τον Ψηφιακό Ατομικό Λογαριασμό Ασφάλισης, μια μορφή ηλεκτρονικού ασφαλιστικού «βιογραφικού».

• Συγκροτείται το Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων περίθαλψης και καταργείται η θεώρηση των βιβλιαρίων.

• Ψηφιοποιείται και μηχανογραφείται όλο το κανονιστικό πλαίσιο της θεμελίωσης και απονομής .

Στο Πληροφοριακό Σύστημα «Άτλας» θα ενσωματωθεί σταδιακά ο χρόνος ασφάλισης όλων των Ελλήνων σε όλους τους ΦΚΑ της χώρας.

Στην παρούσα φάση έχει ενσωματωθεί ο χρόνος ασφάλισης από το 1994 μέχρι σήμερα για το , τον ΟΑΕΕ, το ΕΤΑΑ και από το 1998 έως σήμερα για τον ΟΓΑ. Επίσης έχει ενσωματωθεί περίπου το 70% του χρόνου ασφάλισης από τους 2 μεγαλύτερους τομείς του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. Συνολικά έχουν ενσωματωθεί 2,8 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης.

Στο επόμενο διάστημα θα ενσωματωθεί η πληροφορία από το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και το ΝΑΤ, καθώς και το διάστημα 1994-1997 για τον ΟΓΑ.

Κάθε ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να δει και να εκτυπώσει το χρόνο ασφάλισης που έχει τεκμηριώσει.

Η πρόσβαση γίνεται με τους παρακάτω τρόπους:

  • με τη χρήση των κωδικών του ΤΑΧΙS της ΑΑΔΕ
  • με τη χρήση κωδικών eIDAS

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η γνώση του ΑΜΚΑ. Σε περίπτωση που δεν θυμάστε τον ΑΜΚΑ σας μπορείτε να τον αναζητήσετε στη σελίδα

Η πρόσβαση στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ»- Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης προϋποθέτει υψηλό βαθμό ασφάλειας και έγκυρη ταυτοποίηση του χρήστη.

Για το λόγο αυτό η πρόσβαση γίνεται αποκλειστικά με κατάλληλο μηχανισμό συνδυασμού κωδικού χρήστη και συνθηματικού (Username – Password), ενώ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αξιοποιείται η υποδομή πιστοποίησης του συστήματος ΤΑXIS της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

Κατά την διαδικασία εισόδου ζητείται και ο ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου (μοναδικό αναγνωριστικό στοιχείο στο σύστημα Ασφάλισης) που μαζί με τον ΑΦΜ και άλλα ταυτοτικά στοιχεία χρησιμοποιούνται για εξασφάλιση της αρμοδιότητας εισόδου.

Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων η πρόσβαση επιτρέπεται αυστηρά και μόνο στον διαπιστωμένο δικαιούχο του Λογαριασμού και απαιτείται σε περίπτωση συζύγων η χορήγηση των ειδικών στοιχείων πιστοποίησης από το σύστημα TAXIS και για τους δύο. Τα στοιχεία αυτά χορηγούνται από τις εφορίες (Δ.Ο.Υ) σύμφωνα με τον ακόλουθο σύνδεσμο ().

Πως μπορούν να διορθωθούν λανθασμένα ή ελλιπή στοιχεία που εμφανίζονται στα «Στοιχεία Ασφαλισμένου»; (π.χ. λάθος Αριθμός Ταυτότητας, Ημερομηνία Γέννησης κ.λ.π.)

Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ΚΕΠ για επικαιροποίησή τους στο μητρώο του ΑΜΚΑ. Η ενημέρωση θα γίνει με την αναγγελία των μεταβολών.

Στο σύστημα έχουν ενταχθεί οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (ΤΑΙΣΥΤ,ΤΣΠΕΑΘ). Στο επόμενο διάστημα θα ενταχθούν το ΝΑΤ και το Δημόσιο.

Το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» – Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης καλύπτει στην πρώτη του έκδοση το χρόνο ασφάλισης από την 1/1/1994 έως σήμερα. Σταδιακά ο χρόνος ασφάλισης θα εμπλουτιστεί με στοιχεία για το διάστημα προ του 1994.

Ο Λογαριασμός απεικονίζει ενιαία τα στοιχεία ασφάλισης στα πληροφοριακά συστήματα των ΦΚΑ που ταυτοποιήθηκαν κατά την τελευταία ενημέρωση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ» και δεν αποτελεί βεβαίωση χρόνου ασφάλισης.

Εφόσον ο Φορέας έχει ενταχθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» θα πρέπει να απευθυνθείτε στην υπηρεσία Μητρώου του και να επιβεβαιώσετε ότι έχουν καταχωρηθεί ορθά ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ σας. Τα στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό Φορέα σας.

Ο χρόνος ασφάλισης αναγγέλλεται στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» από τους Ασφαλιστικούς Φορείς. Η μη εμφάνιση διαστημάτων ασφάλισης δεν σημαίνει απώλεια του αντίστοιχου χρόνου και μπορεί να συμβαίνει επειδή:

• Τα αντίστοιχα στοιχεία δεν είναι ακόμη καταχωρημένα μηχανογραφικά.
• Η ασφάλιση δεν είναι οριστικοποιημένη (πληρωμένες εισφορές)
• Τα στοιχεία βρίσκονται σε φάση ελέγχου εγκυρότητας και ταυτοποίησης.
Εφόσον διαπιστώσατε ότι δεν εμφανίζεται όλος ο χρόνος ασφάλισής σας μπορείτε να απευθυνθείτε στον Ασφαλιστικό σας Φορέα για περαιτέρω πληροφορίες. Στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό σας Φορέα.

* Επισημάνσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ:
1. Αποδεικτικά της ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για περιόδους απασχόλησης μέχρι 31/12/2001 αποτελούν τα αντίστοιχα ασφαλιστικά βιβλιάρια, τα οποία οι ασφαλισμένοι πρέπει να διατηρούν μέχρι τη συνταξιοδότησή τους.
2. Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να ζητούν ανακεφαλαίωση του χρόνου ασφάλισής τους και να λαμβάνουν αντίστοιχη απόφαση του άρθ.47 Ν.2676/1999 από τα κέντρα ανακεφαλαίωσης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύο (2) χρόνια πριν τη συνταξιοδότησή τους.
3. Τα δεδομένα θα ενημερωθούν με άδειες και προσαυξήσεις οικοδομικών ημερομισθίων.

Σύνολα χρόνου ασφάλισης θα προστεθούν σε μελλοντική έκδοση του συστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025