Την έντονη διαμαρτυρία του εκφράζει ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) για το γεγονός ότι, σε αρκετές σχολικές μονάδες της χώρας, το μάθημα της Ιστορίας ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στον κλάδο ΠΕ02. Σε επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας, κα. Σοφία Ζαχαράκη, την οποία κοινοποιεί και στα υπόλοιπα μέλη της ηγεσίας του Υπουργείου, ο ΣΑΦ κάνει λόγο για πρακτική που υποβαθμίζει τη διδακτική διαδικασία και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Στο στόχαστρο οι αναθέσεις σε ξενόγλωσσους και αποφοίτους ΙΦΕ

Ο ΣΑΦ εκφράζει ιδιαίτερη ανησυχία για τις περιπτώσεις ανάθεσης του μαθήματος της Ιστορίας σε καθηγητές ξένων γλωσσών, αλλά και σε αποφοίτους του τμήματος Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΙΦΕ). Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, οι συγκεκριμένες ειδικότητες δεν έχουν επαρκή επιστημονική κατάρτιση στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, κάτι που αντανακλάται και στα προγράμματα σπουδών τους.

Ιδιαίτερα για τους αποφοίτους του ΙΦΕ, ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι το προσανατολισμένο στις θετικές επιστήμες γνωστικό υπόβαθρο προκαλεί εύλογα ερωτήματα για την ποιότητα της ιστορικής διδασκαλίας που παρέχεται στους μαθητές.

Η Ιστορία ως θεμέλιο της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης

Η Ιστορία, σημειώνει ο ΣΑΦ, αποτελεί θεμέλιο της ανθρωπιστικής παιδείας και βασικό εργαλείο διαμόρφωσης ιστορικής συνείδησης. Για τον λόγο αυτό, απαιτείται να διδάσκεται από εξειδικευμένους φιλολόγους με σπουδές στο αντικείμενο και παιδαγωγική εμπειρία στον χώρο των θεωρητικών επιστημών.

«Η ανάθεση του μαθήματος σε μη ειδικευμένους εκπαιδευτικούς αλλοιώνει τον χαρακτήρα του και υποβαθμίζει τη σοβαρότητα της διδακτικής πράξης», σημειώνεται χαρακτηριστικά στο κείμενο της επιστολής.

Ο Σύλλογος καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να παρέμβει άμεσα και να επανεξετάσει την πρακτική ανάθεσης της Ιστορίας σε άλλες ειδικότητες. Όπως τονίζεται, τέτοιου είδους επιλογές δεν μπορεί να γίνονται εις βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ιδιαίτερα σε μαθήματα με βαρύνουσα εθνική και παιδευτική σημασία.

«Ζητούμε η Ιστορία να ανατίθεται αποκλειστικά σε φιλολόγους, όπως επιβάλλεται από την επιστημονική και παιδαγωγική της βαρύτητα», καταλήγει η επιστολή.

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις και τις διεκδικήσεις του, με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των φιλολόγων στο δημόσιο σχολείο.