Αναμένονται ανατιμήσεις σε μια σειρά από προϊόντα στα σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στα άκρως απαραίτητα
Αυτό προκύπτει από το report που δημοσίευσε η Convert Group. Χαρακτηριστικό είναι πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 24,3% το πρώτο εξάμηνο του χρόνου με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές σου σε προϊόντα όπως όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).
Ο αριθμός των προϊόντων που θα σημειώσουν αύξηση το επόμενο διάστημα φτάνει τα 600 και η μακρά λίστα περιλαμβάνει κονσέρβες, κατεψυγμένα, σάλτσες, καφέ αλλά και νερά! Η ακρίβεια παρασύρει και τα γαλακτοκομικά που έρχονται να προστεθούν στα άλευρα και το ηλιέλαιο που άνοιξαν τον χορό των ανατιμήσεων λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πλατφόρμα – παρατηρητήριο τιμών e-Καταναλωτής του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η τιμή για επώνυμο αλεύρι για όλες τις χρήσεις (συσκευασία ενός κιλού) από 1,28 ευρώ την 1η Μαρτίου (μέση τιμή) έχει φτάσει να έχει τώρα (τιμές 1ης Αυγούστου) μέση τιμή 1,74 ευρώ, αύξηση δηλαδή 36%.
Ανάλογη είναι η αύξηση στην τιμή του ηλιελαίου. Η συσκευασία ενός λίτρου επώνυμου προϊόντος έχει σήμερα μέση τιμή 4,91 ευρώ, από 3,62 ευρώ την 1η Μαρτίου, αύξηση δηλαδή 35,64%.
Επώνυμο ψωμί για τοστ (συσκευασία 700 γρ.) που την 1η Μαρτίου είχε μέση τιμή 1,59 ευρώ, τώρα έχει μέση τιμή 1,85 ευρώ, αύξηση δηλαδή 16,35%.
Οι εξελίξεις αυτές καθιστούν πλέον επιτακτική την υιοθέτηση από την κυβέρνηση νέας επιταγής ακρίβειας 200 ευρώ για τους χαμηλοσυνταξιούχους και τους χαμηλόμισθους. Η πρόταση παραμένει στο τραπέζι με κυβερνητικά στελέχη να εξηγούν ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν το φθινόπωρο οπότε και θα υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για την πορεία του τουρισμού και κατ’ επέκταση για τα έσοδα.
Σε σχέση με την επιταγή που δόθηκε το Πάσχα, όλα δείχνουν πως τη νέα επιταγή ακρίβειας θα λάβουν περισσότεροι δικαιούχοι.