Η Π.Ε.Α.Δ. εκπροσωπώντας τους συναδέλφους αναπληρωτές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενόψει της πραγματικότητας που διαμορφώθηκε εξαιτίας της πανδημίας, επανέρχεται εκφράζοντας τους εξής προβληματισμούς:

ΠΕΑΔ

Η τεράστια προσπάθεια που καταβάλει εδώ και τρεις εβδομάδες ο εκπαιδευτικός κόσμος (μόνιμοι και αναπληρωτές) για να διατηρήσει «ζωντανή» την επικοινωνία καταρχάς με τους μαθητές και τις μαθήτριες (ειδικά της Γ’ Λυκείου), στηρίζοντάς τους ψυχολογικά, αλλά και η με κάθε πρόσφορο μέσο αξιοποίηση της εξ αποστάσεως υποκατάστασης της μαθησιακής διαδικασίας, αποδεικνύει τη σπουδαιότητα του έργου κάθε δημόσιου λειτουργού της εκπαίδευσης και του δημόσιου σχολείου! Και μάλιστα σε συνθήκες υπολειτουργούντων ψηφιακών υποδομών, ή μέσων, που φανέρωσαν τον αιφνιδιασμό μιας τέτοιας συγκυρίας!

Τόσο η επιδοτούμενη ταχεία επιμόρφωση σε ψηφιακές δεξιότητες που πολυδιαφημίστηκε, αφήνει απέξω τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ως μάχιμοι στην δημόσια εκπαίδευση, όσο και η πολύ πρόσφατη αρχική ανακοίνωση για τα τάμπλετ και τα λάπτοπ που θα προορίζονταν για μαθητές/-τριες (και εκπαιδευτικούς) γρήγορα αποδείχτηκε φενάκη! Ένα (1) τάμπλετ ανά μαθητή/-τρια είναι έξω από κάθε περαιτέρω σχολιασμό!

Όπως απέδειξε η έκτακτη -έστω- πραγματικότητα για τη Γ’ Λυκείου, τα 7ωρα για τα μαθήματα των κατευθύνσεων λειτούργησαν θετικά τόσο προ κρίσης πανδημίας, όσο και κατά τη διάρκειά της: αφενός από την αρχή του σχολικού έτους δόθηκε η δυνατότητα στα δημόσια σχολεία να προγραμματίσουν με την χρονική άνεση, την εγκυρότητα και την υπευθυνότητα των συναδέλφων, την προετοιμασία των μαθητών/-τριών, αφετέρου όταν οι έκτακτες συνθήκες επέβαλαν τον περιορισμό της εξεταστέας ύλης στην οποία προέβη χθες το Υπουργείο, η όποια μείωση να μην παραβιάζει το κατώτατο όριο που θα έθιγε τη σημασία και τη σπουδαιότητα των εξετάσεων αυτών.

Κάθε σκέψη για ανατροπή του υπάρχοντος πλαισίου λειτουργίας της Γ’ Λυκείου μόνο σε βάρος των μαθητών/-τριών και των οικογένειών τους θα καταλήξει!

Επειδή (α) αποδείχτηκε για άλλη μια φορά η προσφορά της δημόσιας εκπαίδευσης όπως της δημόσιας υγείας, (β) όσο θα υπάρχουν πανελλαδικές, η βασική αποστολή της Γ’ Λυκείου θα είναι η προετοιμασία των υποψηφίων, (γ) η οικονομική ύφεση που θα ακολουθήσει την κρίση της πανδημίας θα πλήξει οικονομικά περαιτέρω τις οικογένειες των μελλοντικών υποψηφίων, και δεν θα περισσεύουν λεφτά για φροντιστήρια, (δ) η μέριμνα της Πολιτείας πρέπει να αφορά όλους τους τελικούς δικαιούχους του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης,

Επιβάλλεται: (α) Εφόσον τα σχολεία ανοίξουν στα μέσα Μαΐου, να παραταθεί το σχολικό έτος όσο χρειαστεί. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προφανώς, πρώτιστη και αυτονόητη προτεραιότητα θεωρούν τη δημόσια υγεία και την δημόσια εκπαίδευση! (β) να διαφυλαχθεί η δημόσια εκπαίδευση σαν το μόνο καταφύγιο της συντριπτικής πλειοψηφίας των μαθητών/-τριών και των οικογενειών τους, (γ) να ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για τη ομαλή έναρξη της επόμενης σχολικής (έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών, ολοκλήρωση της προκήρυξης 2ΓΕ/2019 για τους κατ’ελάχιστον μόνιμους διορισμούς που απαιτούνται), ούτως ώστε η Δημόσια Εκπαίδευση να επιτελέσει το ρόλο που της αρμόζει.
Αναδεικνύουμε την πραγματική κατάσταση των δημόσιων σχολείων, αγωνιζόμαστε να τη βελτιώσουμε και στεκόμαστε παρά τις αντιξοότητες δίπλα σε κάθε μαθητή, δίπλα σε κάθε οικογένεια υπερασπιζόμενοι τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Προσδοκούμε να γυρίσουμε γρήγορα κοντά στους μαθητές στο φυσικό μας χώρο, την τάξη.

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ, πιστοί στο παιδαγωγικό μας ρόλο!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025