Αγωνιώδης είναι η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του να εφεύρει ανέξοδα θέματα, επιχειρώντας παράλληλα να ωραιοποιήσει τη ζοφερή πραγματικότητα. Στα οικονομικά και συνταξιοδοτικά μας αδιέξοδα δηλώνει αναρμόδια, ενώ συνεχίζει με επιταχυνόμενους ρυθμούς τις εξοντωτικές μνημονιακές πολιτικές.


Θ.Τσούχλος, Ταμίας Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.- Γεν. Γραμματέας Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών

Βασικό της αφήγημα οι αλλαγές στη β/θμια Εκπαίδευση. Η εκκίνηση δόθηκε με την απομείωση του Γυμνασίου. Επιβλήθηκε το δόγμα της «ήσσονος προσπάθειας», με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας και τη διάκριση των σε πρωτεύοντα εξεταζόμενα και μη. Επιβλήθηκε το νέο υποβαθμισμένο πλημμελές σχολείο που δεν καλύπτει ούτε τις στοιχειώδεις εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πλήρης κατάργηση της βαθμολογίας και η εισαγωγή της περιβόητης περιγραφικής αξιολόγησης είναι το επόμενο ολισθηρό βήμα.

Επόμενος στόχος το υπάρχον Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης σε Α.Ε.Ι-Τ.Ε.Ι.. Με επιμονή επιχειρήθηκε η απαξίωση τους. Δηλαδή ότι το Λύκειο «έχει χάσει τη μορφωτική του αξία», «μαράθηκε», «τελείωσε» και «έχει ακυρωθεί σε μεγάλο βαθμό». Όσον αφορά τις υπήρξε μια διαδικασία δομικής αμφισβήτησής τους. Επιχειρήθηκε έντεχνα η αμφισβήτηση ενός κατά κοινή ομολογία απολύτως αξιόπιστου-αδιάβλητου-αντικειμενικού θεσμού που λειτουργεί με μικρές αλλαγές πέραν των τεσσάρων δεκαετιών.

Αντιπροτείνεται ένα μοντέλο που το χαρακτηρίζει η βαθμοθηρία, οι αυξημένες εξετάσεις και η παραπαιδεία. Παράλληλα θα υπάρξει «εξεταστική ελάφρυνση» στην Α-Β και θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθημάτων. Ουσιαστικά θα έχουμε την επανάληψη του γυμνασιακού μοντέλου με τις γνωστές επιπτώσεις.

Η Ο.Λ.Μ.Ε. με πρωτοστατούσα δύναμη τη Δ.Α.Κ.Ε. έχει διαφωνήσει ριζικά. Συγκεκριμένα καταγγέλλει το Υπουργείο ότι:
– Προωθεί τη δημιουργία ενός επιλεκτικού Λυκείου και καταργεί τον αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα του
– Εισηγείται την ύπαρξη ερευνητικής εργασίας που είναι αδύνατον να ελεγχθεί και να αποτιμηθεί αντικειμενικά
– Οδηγεί στην φροντιστηριοποιήση
– Μετατρέπει το «νέο Λύκειο» σε ένα εξεταστικό κέντρο
– Αποδέχεται την επιβολή από τον ΟΟΣΑ και τους επαχθείς θεσμούς δυσμενέστερων συνθηκών στην Εκπαίδευση.

Ο Υπουργός πρόσφατα δήλωσε ότι θα υπάρξουν εξαγγελίες εντός του Αυγούστου. Επισημαίνουμε ότι δεν υπήρξε ο παραμικρός διάλογος με την Ομοσπονδία. Η διαχείριση είναι πρώτιστα πολιτική και τα προβαλλόμενα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά είναι δευτερεύοντα. Η υπουργική δήλωση (11/8) ότι από τον Σεπτέμβριο του 2019 θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα σπουδών της δεν έχει ουσιαστικό αντίκρισμα. Αποτελεί ένα ακόμη «επικοινωνιακό τέχνασμα» της απερχόμενης συγκυβέρνησης. Μετά από 13 μήνες θα διεξάγονται το αργότατον οι Εθνικές εκλογές, ενώ πιθανόν θα έχουν πραγματοποιηθεί ενωρίτερον. Είναι λοιπόν τουλάχιστον πολιτικά παράδοξο να επιβληθεί στην επόμενη κυβέρνηση η υιοθέτηση μιας τόσο μεγάλης αλλαγής. Ας τερματιστούν οι πειραματισμοί και οι γνωστές ιδεοληψίες, το λόγο πλέον σύντομα θα έχει ο κυρίαρχος Ελληνικός λαός.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025