Την ανάγκη για άμεση ενίσχυση των σχολείων με κρίσιμες υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό υπογραμμίζει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Πασχόντων από Καρδιοπάθειες, εστιάζοντας στα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί με καρδιαγγειακά νοσήματα.
Βασικό αίτημα είναι η καθολική εφαρμογή μέτρων προστασίας και υποστήριξης, τα οποία μπορούν να αποβούν κυριολεκτικά σωτήρια για χιλιάδες παιδιά και εφήβους που φοιτούν σε σχολεία της χώρας.
Δείτε Μαθητές σε τμήματα 27 ατόμων – Σχολεία χωρίς αντισεισμικό έλεγχο – Σοβαρή καταγγελία εκπαιδευτικών
Αυξημένες ανάγκες για προστασία των καρδιοπαθών μαθητών
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο στη χώρα μας γεννιούνται περίπου 15.000 έως 20.000 παιδιά με κάποια μορφή συγγενούς καρδιοπάθειας, ενώ πραγματοποιούνται περί τις 450 επεμβάσεις ή χειρουργεία για την αποκατάσταση τέτοιων παθήσεων. Τα παιδιά αυτά, τα οποία φοιτούν κατά κύριο λόγο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αντιμετωπίζουν δυσκολίες όχι μόνο σωματικές αλλά και ψυχολογικές, ιδίως σε περιβάλλοντα που δεν παρέχουν τις αναγκαίες συνθήκες ασφάλειας και στήριξης.
Οι καρδιολογικές παθήσεις είναι χρόνιες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οφείλονται σε σπάνια κληρονομικά σύνδρομα τα οποία δεν εντοπίζονται εγκαίρως. Αυτό καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη για πρόβλεψη και άμεση ανταπόκριση από τη σχολική κοινότητα.
Τρία μέτρα-κλειδιά για την ασφάλεια και στήριξη των παιδιών
Ο Σύνδεσμος προτείνει τρία συγκεκριμένα και άμεσα εφαρμόσιμα μέτρα:
Τοποθέτηση απινιδωτών σε όλα τα σχολεία της χώρας, συνοδευόμενη από οργανωμένη εκπαίδευση του εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού στις τεχνικές καρδιοπνευμονικής ανάνηψης (ΚΑΡΠΑ).
Παρουσία σχολικού νοσηλευτή σε κάθε σχολική μονάδα, ώστε να μπορεί να προσφέρει άμεσα πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις αδιαθεσίας ή οξέος καρδιολογικού επεισοδίου.
Στελέχωση όλων των σχολείων με ψυχολόγους, καθώς τα παιδιά με χρόνια καρδιολογικά προβλήματα είναι συχνά ψυχικά ευάλωτα και χρειάζονται ειδική υποστήριξη στη σχολική καθημερινότητα.
Όπως τονίζεται, τα παραπάνω μέτρα δεν αφορούν μόνο τους καρδιοπαθείς μαθητές, αλλά μπορούν να σώσουν ζωές ευρύτερα στη σχολική κοινότητα.
Εκπαιδευτικοί με καρδιολογικά προβλήματα: Διοικητικές αδικίες και ανάγκη αναθεώρησης νόμων
Εκτός από τους μαθητές, στο υπόμνημα δίνεται έμφαση και στην ανάγκη θεσμικών αλλαγών για τους καρδιοπαθείς εκπαιδευτικούς. Παρότι ο νόμος 5128/2024 περιλαμβάνει ευνοϊκές ρυθμίσεις, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που επηρεάζουν χιλιάδες εργαζόμενους στην εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα ζητούνται:
Αναδρομική ισχύς για το άρθρο 17, ώστε ο χρόνος απόσπασης να λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησης στην οργανική θέση, αποφεύγοντας τη δημιουργία «εκπαιδευτικών δύο ταχυτήτων».
Μείωση του ελάχιστου ποσοστού αναπηρίας από 75% σε 67%, ώστε να περιλαμβάνεται μεγαλύτερο μέρος των πασχόντων από καρδιολογικά νοσήματα, τόσο για τους ίδιους όσο και για τα τέκνα τους.
Αναθεώρηση του ΠΔ 50/1996, το οποίο θεωρείται παρωχημένο και ακατάλληλο για τη σημερινή πραγματικότητα των χρόνιων παθήσεων, αποκλείοντας αδικαιολόγητα εκπαιδευτικούς από ευνοϊκές ρυθμίσεις.
Όπως τονίζεται, η δυνατότητα τοποθέτησης κοντά στην κατοικία και στους θεράποντες ιατρούς των ασθενών είναι αυτονόητο δικαίωμα, ενώ και το επιπλέον κόστος διαβίωσης λόγω των θεραπειών και των μετακινήσεων καθιστά τα αιτήματα όχι μόνο δίκαια, αλλά και απολύτως ρεαλιστικά.
Διαβάστε επίσης Στο μικροσκόπιο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος απειλητικά μηνύματα σε σχολεία