Αλλαγές στα διόδια – Όπως έγινε ήδη γνωστό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να μπορεί μία μέση οικογένεια να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με το newsauto, για τα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται και αλλάζουν την εικόνα της χώρας, για την αναλογική χρέωση των διοδίων, αλλά και για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε σε συνέντευξη του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Market Pass: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις – Τα ποσά
Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι η χιλιομετρική χρέωση θα εφαρμοστεί σε ολόκληρο το δίκτυο παραχωρήσεων και οι οδηγοί ήδη έχουν έναν πομποδέκτη για όλους τους αυτοκινητοδρόμους.
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και τα ηλεκτρικά ΙΧ ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι τα συγκεκριμένα οχήματα δεν είναι ακόμη φθηνά και πως χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να μπορεί και η μέση (οικονομικά) οικογένεια να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Θα εφαρμοστεί σε όλο το δίκτυο των παραχωρήσεων η χιλιομετρική χρέωση
«Είναι απόφασή μας να εφαρμοστεί σε όλο το δίκτυο των παραχωρήσεων η χιλιομετρική χρέωση. Αυτό είναι το δίκαιο και αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Ήδη, στην Πελοπόννησο η Ολυμπία Οδός εφαρμόζει σύστημα αναλογικής χρέωσης και αυτό αποτελεί τον πιλότο για όλη τη χώρα. Προχωράμε με προσοχή, για να μην υπάρξουν προβλήματα» δήλωσε στην εφημερίδα “Παραπολιτικά” ο κ. Καραμανλής επισημαίνοντας πως τα τελευταία δύο χρόνια οι οδηγοί πλέον μπορούν να κινηθούν σε όλη τη χώρα με ένα μόνο e-pass, με έναν μόνο πομποδέκτη.
Τριών Ιεραρχών 2023: Πώς θα λειτουργήσουν τελικά τα σχολεία τη Δευτέρα 30/1
Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση σημείωσε πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα και πλέον υπάρχουν περισσότερα από 2.000 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα. «Η μεγάλη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουμε στη δεύτερη κυβερνητική μας θητεία, είναι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας του ηλεκτρικού δικτύου. Δηλαδή να μπορούμε να βάλουμε φορτιστές παντού και η ισχύς του δικτύου να “σηκώνει” ταχυφορτιστές, fast chargers. Αν χρειαστεί, εδώ πρέπει να βρούμε και λύσεις εκτός πλαισίου» δήλωσε και πρόσθεσε ότι υπάρχει ένα ζήτημα που ξεπερνά όλες τις κυβερνήσεις διεθνώς «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι ακόμη φθηνά. Χρειάζονται πολιτικές κινήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να μπορεί μία μέση οικογένεια να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η ηλεκτροκίνηση πρέπει να γίνει ένας προσβάσιμος τρόπος μεταφορών για όλους».
Είναι η πρώτη φορά που τόσο πολλά έργα, σχεδιάστηκαν, ωρίμασαν και προχωρούν τόσο γρήγορα
«Η κυβέρνηση αυτή, κάνει κάτι πρωτότυπο. Δεν έχει ανακοινώσει ποτέ έργο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Και είναι η πρώτη φορά που τόσο πολλά έργα, σχεδιάστηκαν, ωρίμασαν και προχωρούν τόσο γρήγορα» δήλωσε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε ότι «χωρίς τυμπανοκρουσίες και πολλά λόγια εκπονήσαμε ένα σχέδιο έργων άνω των 13 δισ. ευρώ. Από αυτά μέσα σε 3,5 χρόνια δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. και συμβασιοποιήσαμε -δηλαδή υλοποιούνται ήδη- έργα σχεδόν 5 δισ. Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν». Παράλληλα, εξήγησε ότι στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, υπάρχει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής. «Κεντρική θέση έχει η επέκταση του Μετρό. Έχουμε και λέμε: Ολοκλήρωση επέκτασης προς Πειραιά. Έναρξη κατασκευής Γραμμή 4. Επέκταση του Μετρό προς Ίλιον. Σχεδιάζουμε επίσης την επέκταση προς ‘‘Σταύρος Νιάρχος’’ και μελετούμε ήδη την επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια. Πολύ σημαντική είναι όμως και η ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού. Εντός του επόμενου μήνα αναμένουμε να έχουμε ανάδοχο για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής και την άνοιξη για τον προαστιακό προς Λαύριο και Ραφήνα. Επίσης προχωρούμε τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, συνυπολογίζοντας και την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως» ανέφερε τονίζοντας πως «τρέχουμε για να υλοποιήσουμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο, πριν η κατάσταση στο Λεκανοπέδιο γίνει αφόρητη».
Επίσης, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως «στα λόγια όλοι θέλουν να αναβαθμιστεί ο διεθνής ρόλος της πατρίδας μας, όμως στην πράξη αυτό το επιτυγχάνουμε μόνο με σπουδαία έργα υποδομών σαν το Sea2sea», δηλαδή το μεγάλο προτζεκτ για την σιδηροδρομική παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. «Αυτό το mega project θα συνδέσει τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας και το Αιγαίο με τον Εύξεινο Πόντο και τον Δούναβη. Έτσι, θα δημιουργήσουμε μία χερσαία γέφυρα εμπορευματικών μεταφορών, που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου –και καταλαβαίνουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι αυτό για τη χώρα μας. Η Θεσσαλονίκη και η Καβάλα θα γίνουν λιμάνια εξόδου για όλα τα προϊόντα της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί ως κόμβος μεταφορών και υποδομών, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής» συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στα σημαντικά οδικά έργα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται τόνισε πως «η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών θα βελτιώσει κατά πολύ το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Εύβοια. Με το Μπράλος – Άμφισσα, θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει οδικώς από Λαμία στην Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να περάσει από την Αττική. Και η επέκταση της λεωφόρου Κύμης θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε μεγάλο τμήμα της Αττικής».
Για τις υποκλοπές, οι πολίτες θέλουν να μάθουν την αλήθεια
Αναφορικά με την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Η πρόταση δυσπιστίας του κ. Τσίπρα, μας βρήκε με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ επισκεπτόμασταν στην Κρήτη σπουδαία έργα, όπως ο ΒΟΑΚ και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Δηλαδή την ώρα που εμείς μιλάμε με απτά, συγκεκριμένα έργα που γίνονται πραγματικότητα κι αλλάζουν τη χώρα και την καθημερινότητα των πολιτών, στον ΣΥΡΙΖΑ επιδίδονται ακατάσχετα στη μόνη πολιτική που γνωρίζουν: την αντιπολιτευτική μιζέρια, τον λαϊκισμό και την επικίνδυνη δημαγωγία. Αυτή είναι η διαφορά μας και φαίνεται σε κάθε βήμα μας. Κι έτσι, ο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή φοβάται τη σύγκριση, επιδιώκει μια τυφλή σύγκρουση. Μήπως και συσπειρώσει το ακροατήριό του…. Όμως αυτό είναι πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ, όχι της Ν.Δ., και σίγουρα όχι της χώρας. Δεν θα επιτρέψουμε να ρίξει ξανά ο κ. Τσίπρας τη χώρα στο επίπεδο των επιδιώξεών του…». Σχετικά με το ζήτημα των υποκλοπών τόνισε πως όλοι επιθυμούν να διαλευκανθεί αυτή η υπόθεση και για αυτό η κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα και θεσμικά λαμβάνοντας νομοθετικές πρωτοβουλίες. «Προφανώς στο ΣΥΡΙΖΑ δεν άρεσε αυτό. Όμως τον τελικό λόγο έχει η Δικαιοσύνη. Οι πολίτες θέλουν να μάθουν την αλήθεια, αλλά δεν θέλουν να κυλιστεί ο δημόσιος βίος στον βούρκο. Κι αυτό θα έπρεπε να το σέβονται όλοι» υπογράμμισε.
Αναφερόμενος ο κ. Καραμανλής στις επικείμενες εθνικές εκλογές δήλωσε ότι η ΝΔ έχει θέσει έναν ξεκάθαρο στόχο: την αυτοδυναμία, ώστε να συνεχίσει την εθνική προσπάθεια των τελευταίων 3,5 ετών. Όσο για την απλή αναλογική, δήλωσε πως οδηγεί σε ακυβερνησία επισημαίνοντας πως αυτός ήταν στην πραγματικότητα ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ. «Αφού πήρε την εξουσία με ενισχυμένη αναλογική, όταν είδε ότι θα έχανε, έφερε την απλή αναλογική, για να αφήσει μία νάρκη στη Νέα Δημοκρατία, αλλά στην πραγματικότητα στην ίδια τη χώρα. Βλέπετε τι έχει γίνει σε άλλες χώρες με κυβερνήσεις συνεργασίας. Επομένως, στις εκλογές το πρώτο βήμα είναι να εξουδετερώσουμε τη νάρκη της απλής αναλογικής και το επόμενο να μας δώσει ο λαός την αυτοδυναμία για να συνεχίσουμε το έργο μας» κατέληξε.
Ο κ. Καραμανλής απαντώντας στο ερώτημα για τα ιδεολογικοπολιτικά χαρακτηριστικά της Νέας Δημοκρατίας σημείωσε ότι «όποιος βρίσκεται στη Νέα Δημοκρατία, εξ ορισμού ασπάζεται τις αρχές του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Η ΝΔ από την ίδρυσή της έως σήμερα, είναι ένα κόμμα σίγουρα πολυσυλλεκτικό, αλλά με τον φιλελευθερισμό στον πυρήνα του. Ένα κόμμα λαϊκό, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, πατριωτικό φρόνημα και φιλελεύθερες ιδέες, που στα δύσκολα δείχνει το ρεαλισμό και την αποφασιστικότητα να παίρνει τις μεγάλες αποφάσεις που χρειάζεται ο τόπος. Πιστεύουμε στο ρυθμιστικό ρόλο του κράτους και στην κοινωνική δικαιοσύνη. Και το αποδείξαμε τόσο κατά την πανδημία, όσο και στην ενεργειακή κρίση, στηρίζοντας όσους έχουν ανάγκη».