Οι παρακάτω αλλαγές αποσκοπούν στη διαφάνεια και τη δικαιότερη ενημέρωση των καταναλωτών

Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας επιχειρεί να βάλει «φρένο» στις παραπλανητικές πρακτικές που σχετίζονται με τις προωθητικές ενέργειες των , εστιάζοντας κυρίως στον τρόπο παρουσίασης των τιμών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, η νέα ρύθμιση εισάγει συγκεκριμένα κριτήρια υπολογισμού για τις . Όταν μία προσφορά αφορά έκπτωση ποσοστού, όπως «-20%», ή μείωση τιμής σε απόλυτο ποσό, όπως «2 ευρώ φθηνότερα», η βάση υπολογισμού της θα είναι πλέον η χαμηλότερη τιμή που εφαρμόστηκε από τον έμπορο τις τελευταίες 30 ημέρες. Αυτό διαφοροποιείται από την τρέχουσα πρακτική, όπου οι προσφορές βασίζονταν στη λεγόμενη προτεινόμενη τιμή, συχνά δημιουργώντας παραπλανητικές εντυπώσεις για τη συνολική έκπτωση.

Ωστόσο, η ρύθμιση εξαιρεί τα νωπά και ευαλλοίωτα προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά, κρέατα, θαλασσινά, φρέσκα γάλατα, τυριά και γιαούρτια. Τα προϊόντα αυτά, λόγω της φύσης τους ή της επεξεργασίας τους, έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής και δεν μπορούν να παραμείνουν κατάλληλα προς πώληση για διάστημα 30 ημερών. Επομένως, οι εκπτώσεις στα συγκεκριμένα προϊόντα δεν υπόκεινται στον κανόνα της χαμηλότερης τιμής.

Δείτε ακόμα

Αλλαγές στα σούπερ μάρκετ: Τι θα γίνει με τις προσφορές και τα προϊόντα «1+1 δώρο»

Επιπλέον, οι προωθητικές ενέργειες που γίνονται με τη μορφή «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο» δεν εμπίπτουν στον περιορισμό της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών. Ωστόσο, οι περιπτώσεις αυτές υπόκεινται στη νομοθεσία περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών. Ειδικότερα, για να θεωρείται νόμιμη μία τέτοια προσφορά, το προϊόν πρέπει να είναι διαθέσιμο και μεμονωμένα στο ράφι, ώστε οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να το προμηθευτούν χωρίς να δεσμεύονται από την προσφορά.

Παράλληλα, προγραμματίζονται παρεμβάσεις για τη μείωση της κυριαρχίας των μεγάλων προμηθευτικών επιχειρήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ο στόχος είναι να ενισχυθεί η θέση των μικρότερων εταιρειών, προωθώντας μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Αυτή η προσπάθεια αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των τιμών, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές και στηρίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα των μικρότερων επιχειρήσεων.

Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας αποσκοπεί, γενικότερα, στη δημιουργία μιας αγοράς που λειτουργεί με περισσότερη δικαιοσύνη και διαφάνεια, μειώνοντας τις ανισότητες και διασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες για τους καταναλωτές και τους μικρούς παραγωγούς.



Δείτε ακόμα