Σε αλλαγή πορείας για τα διόδια της Εγνατίας προχωρεί η κυβέρνηση, αναθεωρώντας τον σχεδιασμό που προέβλεπε τουλάχιστον 21 σταθμούς διοδίων μαζί με τους κάθετους οδικούς άξονες του αυτοκινητοδρόμου.
Χθες, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπέγραψε την Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία οριστικοποιούνται τα πλάνα για τους σταθμούς, που αποτελούσαν προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης των 8,5 δισ. ευρώ μαζί με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την αποτίμηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ που θα μεταφερθεί στο δημόσιο αλλά και τις ρυθμίσεις για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Χρυσοχοΐδης απορρίπτει προς ώρας τις εισηγήσεις των συμβούλων του και του ΤΑΙΠΕΔ για νέους σταθμούς όπως στο Βενέτικο και το Νισέλη (περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από τα Μάλγαρα) και υιοθετεί πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που θα χρεώνει με βάση την διανυόμενη απόσταση και το οποίο προβλέπεται να έχει εγκατασταθεί στην Εγνατία μέχρι τα τέλη του 2016.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει ξεκινήσει την προετοιμασία των ηλεκτρονικών διοδίων από το 2011 και σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός βρίσκεται ήδη στη δεύτερη φάση συγκεντρώνοντας σημαντικό ενδιαφέρον από ΟΤΕ – ΙΒΜ, Autostrada – JP & ABAΞ, ΤΕΡΝΑ – SISE – EFCON, ΑΚΤΩΡ – IBI και ΑΕΓΕΚ –ΕΝΕΤ.

Μέχρι τότε, συνεργάτες του υπουργού αναφέρουν ότι θα ισχύει ο υφιστάμενος σχεδιασμός με τους οκτώ σταθμούς (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμος συν τα Μάλγαρα και το Άκτιο που αποτέλεσαν την προίκα από το ΤΕΟ). Δεν αποκλείεται ωστόσο η λειτουργία κάποιων διοδίων στους κάθετους άξονες που συνδέουν την χώρα μας με τα Βαλκάνια, καθώς μείζον θέμα για τον αυτοκινητόδρομο είναι η αύξηση των εσόδων του. Στελέχη της Εγνατίας υποστηρίζουν ότι σήμερα όλα τα έσοδα πηγαίνουν για την κάλυψη των δανείων με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η συντήρηση του δρόμου, που σε πολλά σημεία εμφανίζει πλέον αρκετές φθορές από τα φορτηγά καθώς πρόκειται για τμήματα που έχουν παραδοθεί πριν πολλά χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025