«Πιο φθηνά έρχεται στον τουρίστα να πάει σε νησί με αεροπλάνο παρά με πλοίο. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος» λένε εργαζόμενοι στην .

Με τα λόγια αυτά αποτύπωσε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί για το καλοκαίρι του 2022.

Η δραματική αύξηση του κόστους των από 80% έως 120% αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται από 20% έως 28%. Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα εισιτήρια είναι τσουχτερά.

Ειδικότερα τα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.

Η επιβατική κίνηση το 2022 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 χρονιά ορόσημο για τον . Πλήγμα τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.

Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.

Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία άγγιξε τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.

«Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022», επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025