: Το ποσοστό της αποχής από τις διαδικασίες της αναμένεται να καθορίσει τις επόμενες κινήσεις τόσο των εκπαδευτικών που εναντιώνονται στο θεσμικό πλαίσιο όσο και της πολιτικής ηγεσίας του .

 

Ελπίδα Οικονομίδη-

 

Νέος γύρος αντιπαράθεσης αναμένεται τις επόμενες μέρες μεταξύ υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικών με επίκεντρο την της σχολικής μονάδας.

ΟΛΜΕ και ΔΟΕ «απάντησαν» όπως και πέρσι, που επιχείρησε να εφαρμόσει τη διαδικασία η πολιτική ηγεσία, με εξώδικα ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε απεργία-αποχή από την διαδικασία, με την ανταπόκριση να είναι «θριαμβευτική» για τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και σε κάποιες περιπτώσεις να αγγίζει ακόμα και το 97%.

Φέτος, στη «σκιά» και των εξελίξεων που αναμένονται για την πρώτη εφαρμογή της , το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή αλλά και τα επόμενα βήματα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο έχει «απαντήσει» με εγκυκλίους που υπενθυμίζουν μεταξύ άλλων τις κυρώσεις που επέρχονται από την άρνηση συμμετοχής στην διαδικασία.

Η αντίδραση των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες απέστειλαν στο Υπουργείο Παιδείας γνωστοποιώντας ότι οι εκπαιδευτικοί απέχουν από οποιανδήποτε ενέργεια που συνδέεται με την υπουργική απόφαση «Συλλογικός Προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», καλώντας τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία-αποχή.

Σε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς προτείνεται πριν την έναρξη της διαδικασίας της ειδικής συνεδρίασης, όπως ορίζει η υπουργική απόφαση, να δηλώσουν ότι απέχουν από την διαδικασία σε ειδικό έντυπο. Παράλληλα, ζητείται από τους διευθυντές  και προϊσταμένους των σχολικών μονάδων να δηλώσουν κι αυτοί με τη σειρά τους αποχή.

Και οι δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν προχωρήσει σε λεπτομερή ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με το δικαίωμά τους στην απεργία, την νομική κατοχύρωση που τους προσφέρουν οι νομικές κινήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ αλλά και της περιγραφής των κινήσεων στις οποίες πρέπει να προβούν.

Οι ποινές που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας

Από την πλευρά της, η πολιτική ηγεσία, σύμφωνα με πληροφορίες του iPaidia.gr υποστηρίζει ότι φέτος προχώρησε σε βελτιωτικές ρυθμίσεις, κυρίως όσον αφορά τον αριθμό των αξόνων που είχαν να αξιολογήσουν οι εκπαιδευτικοί με στόχο να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, όμως δηλώνει αποφασισμένο να προχωρήσει τις διαδικασίες.

Ήδη σε νόμο που ψηφίστηκε μέσα στον χρόνο (4823/2021) ορίζει διοικητικές κυρώσεις για όσους δεν συμμετέχουν στην διαδικασία, που προβλέπουν μεταξύ άλλων πρόστιμο στις αποδοχές.

Στο επιχείρημα του Υπουργείου Παιδείας για απλοποίηση των διαδικασιών, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ισχυρίζονται ότι αντί για απλοποίηση, απλά προχώρησε σε συγχώνευση των αξόνων, χωρίς όμως να αποφορτίζει το έργο των εκπαιδευτικών.

Αναφορικά με την ως κύρωση, οι ομοσπονδίες υποστηρίζουν ότι εφόσον πρόκειται για αποχή από συγκεκριμένα καθήκοντα, αυτή θα πρέπει να οριστεί ως ποσοστό που αναλογεί σε αυτά τα καθήκοντα και μόνο για τις μέρες που υφίσταται η διαδικασία της αξιολόγησης.

Ποια είναι τα σενάρια

Το ποσοστό των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στην απεργία-αποχή είναι αυτό που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τις επόμενες κινήσεις τόσο του Υπουργείου Παιδείας όσο και των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Το ένα σενάριο είναι να προσφύγει στο δικαστήριο το Υπουργείο Παιδείας κηρύσσοντας την απεργία παράνομη, με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες να σχεδιάζουν κι αυτές με τη σειρά τους να «απαντήσουν» δικαστικά, ώστε να μην προχωρήσει η διαδικασία της αξιολόγησης.

Στην περίπτωση που θα προχωρήσει η πολιτική ηγεσία στην επιβολή ποινών, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες υποστηρίζουν ότι θα κινηθούν νομικά με στόχο την αναίρεσή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025