Είναι γνωστή σε όλους η καθυστέρηση εξέτασης ενός μαθητή από τα ΚΕΔΔΥ , η οποία μπορεί να φθάσει παραπάνω από έναν ολόκληρο χρόνο. Ο εκπαιδευτικός μπορεί ωστόσο άτυπα να εξετάσει τον μαθητή/τρια σε 4 σημεία αξιολόγησης
Σημεία αξιολόγησης:
- Η αξιολόγηση της φωνολογικής επίγνωσης
- Η αξιολόγηση της αναγνωστικής ευχέρειας
- Η αξιολόγηση της ορθογραφικής ικανότητας
- Η αξιολόγηση στα Μαθηματικά
Σε μία δοκιμασία αναγνωστικής ικανότητας κατά τη βαθμολόγηση εκλαμβάνονται ως λάθη τα εξής:
- Κάθε δισταγμός πέρα των 3 δευτερολέπτων μεταξύ των λέξεων
- Κάθε παραφθορά λέξεων (π.χ. ο μαθητής διαβάζει πέρα αντί πέτρα)
- Κάθε παράλειψη λέξεων
- Κάθε υπερπήδηση σειράς (ο εκπαιδευτικός επαναφέρει το μαθητή στη σωστή σειρά και καταγράφει ένα λάθος).
Αντίθετα, οι παρακάτω επισημάνσεις δεν εκλαμβάνονται ως λάθη κατά τη βαθμολόγηση:
- Λέξεις που ο μαθητής επανορθώνει μόνος του εντός 3 δευτερολέπτων
- Λέξεις που παρεμβάλλονται (ο μαθητής αντί του «Είδα ένα σκύλο» διαβάζει «Είδα ένα μεγάλο σκύλο»
Δείτε ΕΔΩ πρόγραμμα αξιολόγησης και παρέμβασης