Ανακοίνωση εξέδωσε η ΑΡΕΝ και η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Πρωτοβάθμιας αναφορικά με το νέο του Υπουργείου Παιδείας.

Δείτε αναλυτικά τι αναφέρεται στην ανακοίνωση :

ΝΕΟ ΤΡΙΠΛΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ:
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ- ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ
ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΜΑΣ!

Με τη λήξη της δεύτερης σχολικής χρονιάς από την αναληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ, χρονιά που όπως και η προηγούμενη σημαδεύτηκε από την πανδημία και την άγρια επίθεση στο δημόσιο , στους εκπαιδευτικούς και στον καθολικό χαρακτήρα του μορφωτικού αγαθού, η Υπουργός Παιδείας συνεχίζει την ίδια αντιδραστική και αμοραλιστική κούρσα ανακοινώνοντας πολυνομοσχέδιο για την αυτονομία της σχολικής μονάδας, την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την επιλογή των πολυάριθμων νέων στελεχών-αξιολογητών-επιθεωρητών, που θα ψηφιστεί κατακαλόκαιρο.

Σε συνδυασμό δε με την έμμεση εκχώρηση δομών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ολοήμερο) στην τοπική αυτοδιοίκηση που προβλέπει σχετική ΚΥΑ, ολοκληρώνεται ο νεοφιλελεύθερος σχεδιασμός για την συρρίκνωση, αποδόμηση και εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου. Ένα σχολείο των λίγων. Ένα σχολείο των ευέλικτων εργαζόμενων, των χειραγωγημένων και υποταγμένων εκπαιδευτικών.

Tόσο στις συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες όσο και στο Υπουργικό Συμβούλιο, έγινε απολύτως αντιληπτή στη σημερινή χρονική συγκυρία η μεγάλη σημασία του εν λόγω πολυνομοσχεδίου στην Παιδεία για τη συνολική γραμμή ξηλώματος των κοινωνικών κατακτήσεων κατ’ απαίτηση εγχώριων και υπερεθνικών οργανισμών (ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, ΕΕ, Παγκόσμια Τράπεζα) μετά και την ψήφιση του αντεργατικού εκτρώματος Χατζηδάκη και την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης.

Η «αυτονομία» της σχολικής μονάδας που περιγράφηκε από την Υπουργό, παρά την προσπάθεια να φανεί ότι έχει μόνο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, δεν μπορεί να κρύψει τον αντιδραστικό χαρακτήρα της: Η αντικατάσταση της ολόπλευρης γνώσης από εργαστήρια σκόρπιων δεξιοτήτων, ο εξοβελισμός των ανθρωπιστικών και Καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Λύκειο, η «αντεστραμμένη τάξη» που μονιμοποιεί την τηλεκπαίδευση ως βασικό πυλώνα της διδακτικής πράξης καθιστώντας το σχολείο χώρο για homework, το πολλαπλό βιβλίο σε ψηφιακή μορφή και η ελευθερία επιλογής εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα δεν αποτελούν ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ, αλλά την απροκάλυπτη αποχώρηση του κράτους από την υποστήριξη του μορφωτικού αγαθού ως καθολικού δικαιώματος, την αποκοπή του δημόσιου σχολείου από την κρατική χρηματοδότηση, την άρση της δωρεάν διανομής βιβλίων, τη μετατροπή του σχολείου σε εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη ζώνη, την ευθεία αναζήτηση από τα σχολεία οικονομικών πόρων από την τοπική ή την ευρύτερη αγορά με αντάλλαγμα ιδεολογικές, πολιτιστικές και οικονομικές εξαρτήσεις στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, στην επιλογή και διαχείριση του προσωπικού, στους εκπαιδευτικούς στόχους και το κοινωνικό προφίλ κάθε σχολείου. Η «αυτονομία» είναι στενά συνδεδεμένη με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση των σχολείων που αποτρέψαμε στις σκοτεινές μέρες της πανδημίας με το 97% συμμετοχής στην απεργία-αποχή. Την απορρίπτουμε λοιπόν!

Πόσο μάλλον, όταν ανακοινώνεται πως στα πλαίσια της «αυτονομίας» στραγγαλίζεται ο σύλλογος διδασκόντων, η συλλογική και δημοκρατική λειτουργία της σχολικής μονάδας και διαμορφώνεται ένας Διευθυντής ως ηγεμόνας και δυνάστης που επιλέγει “επόπτες” και “μέντορες”, οι οποίοι παίρνουν μόρια στις επιλογές στελεχών και απαλλαγή από τις εξωδιδακτικές εργασίες προκειμένου να ελέγχουν και να παρακολουθούν τους υπόλοιπους συναδέλφους της σχολικής μονάδας.

Η επαναφέρεται ως ένας νεοεπιθεωρητισμός του φόβου και της υποταγής, ίδιας αντίληψης με εκείνον του 2013 της κυβέρνησης Σαμαρά που το εκπαιδευτικό κίνημα με σκληρή μάχη εμπόδισε την εφαρμογή του. Σήμερα σχεδιάζουν την πλήρη παιδαγωγική αφυδάτωση και ένα πλέγμα γραφειοκρατικού ελέγχου των εκπαιδευτικών με τρία στάδια για την ατομική αξιολόγηση, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά 4ετία και το τρίτο ανά διετία. Πιο αναλυτικά: Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον Διευθυντή επίσης ανά τετραετία. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον Διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία. Και όλα τα παραπάνω με διαρκή παρακολούθηση και έλεγχο του εκπαιδευτικού μέσα και έξω από την τάξη. Η αξιολόγηση θα γίνεται στην 4βαθμη περιγραφική κλίμακα «Μη ικανοποιητικός – Ικανοποιητικός – Πολύ καλός – Εξαιρετικός».

Οι εκπαιδευτικοί που θα κρίνονται «μη ικανοποιητικοί» και «ικανοποιητικοί», κατά την ενημέρωση του Υπουργείου, θα παραπέμπονται σε επιμόρφωση, την οποία ωστόσο δεν θα περιγράφει το νομοσχέδιο για να δοθεί το Σεπτέμβρη η απατηλή εικόνα μιας μη τιμωρητικής αξιολόγησης, ώστε να καμφθούν οι αντιστάσεις και να χωνευτεί η κουλτούρα αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς. Θέλουν έτσι να συσκοτίσουν ευρύτερα αντιδραστικά σχέδια για την αξιοποίηση της αξιολόγησης στη μισθολογική κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και την ένταση του καθεστώτος χειραγώγησης και ομηρίας τους, για περικοπές προσωπικού και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων , για συγχωνεύσεις-καταργήσεις- συμπτύξεις σχολείων και τάξεων, αλλά και εκχώρηση εκπαιδευτικών δομών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Από το νομοσχέδιο δεν θα μπορούσε να λείπει η σπουδή για τη συγκρότηση ενός στρατού στελεχών – αξιολογητών – εποπτών – επιθεωρητών τόσο σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και σε επίπεδο Διευθύνσεων και Περιφερειών, η επαναφορά και ο πολλαπλασιασμός (από 500 σε 800) των σχολικών Συμβούλων και η αποκλειστική ανάθεση σε όλους αυτούς καθηκόντων αξιολόγησης και ελέγχου των εκπαιδευτικών, ώστε να επιβληθεί δια πυρός και σιδήρου η πολιτική αποδόμησης και εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου. Για την μαχόμενη εκπαίδευση, το αξιακό σύνθημα που αναδύθηκε στη μεγάλη μάχη του 2013-2014 “ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΩ- ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΑΙ” είναι και πάλι επίκαιρο και όλοι καλούνται να βρεθούν στην όχθη του αγώνα (και όχι των προθύμων) για να μην περάσει ο εργασιακός εφιάλτης της αξιολόγησης.

Η ΑΡΕΝ και η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ανασύρουν από τη συλλογική μνήμη όλους τους αγώνες που δόθηκαν από το εκπαιδευτικό κίνημα απέναντι σε όλες τις κυβερνήσεις, δεν επέτρεψαν στους αξιολογητές να διαβούν τα σχολεία και εμπόδισαν την ολοκλήρωση της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωση στην Παιδεία μπλοκάροντας την εγκατάσταση του στρατηγικού εργαλείου της αξιολόγησης. Στη συνέχιση αυτών των αγώνων καλούμε, με σκοπό να νικήσουμε και πάλι! Η νικηφόρα μάχη απέναντι στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας πριν λίγους μήνες μέσα στην πανδημία και με τα σχολεία κλειστά, με το 97% των εκπαιδευτικών να συμμετέχει στην απεργία-αποχή, μας δείχνει το δρόμο! Αλλά και οι κάμερες της Κεραμέως, που δεν μπήκαν στις σχολικές τάξεις, η κατά 95% αποχή των εκπαιδευτικών από την ηλεκτρονική εκλογική παρωδία, το ωράριο των Νηπιαγωγών που δεν αυξήθηκε…

Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι η επιτάχυνση της επίθεσης στη δημόσια εκπαίδευση συμπίπτει με τη βαριά σκιά της πανδημίας και τη νέα κοινωνική λεηλασία της «επόμενη μέρας ». Το δημόσιο σχολείο και η εργασιακή υπόσταση των εκπαιδευτικών ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ! Καλούμε λοιπόν όλες τις δυνάμεις του αγώνα να συντονιστούμε ακόμα περισσότερο στα πρωτοβάθμια σωματεία στο δρόμο της αγωνιστικής συνεννόησης. Στο δρόμο που χάραξαν τα 77 σωματεία της εκπαίδευσης με την πρωτοβουλία και τις αποφάσεις τους για την κήρυξη της απεργίας- αποχής. Σε ένα μέτωπο αντίστασης που θα ξεκινάει από κάθε σχολείο, θα συγκροτείται στους συλλόγους και στις Γενικές Συνελεύσεις και θα συνενώνει όλον τον κλάδο και στις δυο βαθμίδες.

Παλεύουμε να μην ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο της αξιολόγησης και του νεοεπιθεωρητισμού. Να αποσυρθεί- τώρα και να μην εφαρμοστεί η ΚΥΑ που εκχωρεί το ολοήμερο στους Δήμους. Για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο. Για να ανατραπούν οι αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο και η έξωση των Κοινωνιολόγων και των Εικαστικών από το Λύκειο. Για να μην αποκλειστούν δεκάδες χιλιάδες παιδιά από τα ΑΕΙ με πρόσχημα τη βάση εισαγωγής
Καλούμε τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να κηρύξουν απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο και να πάρουν κάθε μέτρο για την ακύρωσή του στην πράξη.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες σε μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση της Τρίτης 29 Ιούνη, 1μμ, στο Υπουργείο Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025