Τέλη Ιουλίου θα πιστωθούν τα χρήματα του 2 στους οδηγούς την ώρα που η τιμή της συνεχίζει να αυξάνεται.

Παρά τη μικρή αποκλιμάκωση των τελευταίων ημερών, η μέση τιμή της αμόλυβδης παραμένει πάνω από 2,4 ευρώ το λίτρο ενώ to diesel κίνησης συνεχίζει να κινείται σταθερά πάνω από 2 ευρώ το λίτρο παρά την επιδότηση των 15 λεπτών στην αντλία που θα συνεχιστεί μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Την ώρα που οι οδηγοί ζητούν να πέσει ο ΦΠΑ στα , η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη βρίσκεται στα 2,371€/lt και 2,373€/lt ενώ στα ίδια επίπεδα είναι και στη Χίο 2,372€/lt που ισχύει το καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας η αμόλυβδη κυμαίνεται από σχεδόν 2,4 ευρώ και επάνω με τις Κυκλάδες να συνεχίζουν να κατέχουν την πρωτιά της με 2,661 ευρώ το λίτρο.

Με τις τιμές σε αυτά τα επίπεδα το γέμισμα των ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων κυμαίνονται ανάλογα με τη χωρητικότητα από 96 έως 156 ευρώ ανάλογα, όταν πέρυσι την ίδια περίοδο χρειάζονταν από 64 έως 104.

Η επιδότηση μέσω της ψηφιακής κάρτας ανέρχεται σε 80 ευρώ για την ηπειρωτική Ελλάδα και 100 για τη νησιωτική και αντιστοιχεί σε 26,6 ευρώ και 33,3 ευρώ το μήνα για το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Με την επιδότηση για τα 60 λίτρα η κυβέρνηση στοχεύει στο να ρίξει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο με την έκπτωση να αντιστοιχεί για αυτή την ποσότητα σε 0,44 λεπτά το λίτρο για την ηπειρωτική Ελλάδα και 0,56 ευρώ για τα νησιά.

Το ράλι της ακρίβειας οδηγεί το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει ήδη νέα παρέμβαση με τον υπουργό Οικονομικών να μην αποκλείει αυτό το ενδεχόμενο.

Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος ΣταΙκούρας δήλωσε σχετικά στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ: «Είμαι ρεαλιστικά αισιόδοξος ότι τους επόμενους μήνες και μέσα στο καλοκαίρι θα δημιουργηθεί πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος για περαιτέρω παρεμβάσεις τους τελευταίους μήνες του 2022».

Οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου παραμένουν σε τροχιά αποκλιμάκωσης με το βαρέλι στα επίπεδα των 100 δολαρίων, με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι αν συνεχιστεί αυτή η πορεία θα ακολουθήσουν σταδιακά και οι τιμές στην αντλία.

Την ίδια ώρα οι αναλυτές προβλέπουν δύσκολο χειμώνα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη, καθώς εκφράζονται φόβοι ότι οι χώρες θα ξεμείνουν από ρωσικό φυσικό αέριο. Όπως μετέδωσε στο OPEN ο Στέφανος Σίσκος, υπάρχουν σενάρια για «δελτίο» στην ενέργεια.

Χθες Τετάρτη, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προειδοποίησε την Ευρώπη ότι θα πρέπει να μάθει άμεσα να ζει χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο. Η Κομισιόν έχει θέσει ως στόχο να μην υπάρξουν προβλήματα στην τροφοδοσία και ελλείψεις, οι αποθήκες της να είναι γεμάτες στο 80% τον Νοέμβριο, όμως αυτή τη στιγμή οι αποθήκες έχουν γεμίσει στο 54% και όσο η Μόσχα περιορίζει τις ροές αυτές, ο στόχος της Επιτροπής απομακρύνεται.

Τα κράτη μέλη σε εθνικό επίπεδο σχεδιάζουν ήδη τα πλάνα τους ώστε να θωρακιστούν για να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα επάρκειας τον χειμώνα. Από την πλευρά της η Ελλάδα αναμένει τη δεύτερη πλωτή δεξαμενή στη Ρεβυθούσα.

Φυσικά μέσα σε αυτό το κλίμα οι τιμές φυσικού περίπου έχουν για ακόμα μία φορά εκτοξευθεί. Νωρίτερα την Πέμπτη η τιμή του έφτασε τα 134 ευρώ/ μεγαβατώρα.

Σε αυτό το πλαίσιο Μητσοτάκης και Ντράγκι αποφάσισαν να ζητήσουν από κοινού πλαφόν στο φυσικό αέριο καθώς οι τιμές του συμπαρασύρουν προς τα πάνω και τις τιμές στο ρεύμα, που έχουν εκτοξευθεί με τη σειρά τους σε όλη την Ευρώπη. Η χώρα μας παραμένει στην 6η ακριβότερη θέση στην Ευρώπη με 313,87 ευρώ/μεγαβατώρα.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025