: Στα ύψη πάει η τιμή της και τον καυσίμων μέρα με την μέρα, καθώς η τιμή της ανά λίτρο σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας φτάνει μέχρι και τα 2 ευρώ, ενώ σε άλλες τα έχει ξεπεράσει.

«Φωτιά» στις τιμές

Το Newsbomb επικοινώνησε με καταναλωτές, οι οποίοι δηλώνουν ανήμποροι πλέον να βάλουν στα οχήματά τους, τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλη Κιούση, τον Γιώργο Ασμάτογλου, αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, αλλά και τον Αντώνη Μακρή, πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), για το πώς επηρεάζονται και οι τιμές των προϊόντων στα ράφια.

Ξεκάθαρος ως προς τον λόγο που η τιμή της βενζίνης και του έχει «σκαρφαλώσει» στα ύψη ήταν ο Μιχάλης Κιούσης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.

«Καταρχάς, μιλάμε για ένα παγκόσμιο φαινόμενο και όχι μόνο ελληνικό. Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα είναι καθημερινές. Και όταν λέω καθημερινά, το εννοώ. Κάθε μέρα οι τιμές στο χρηματιστήριο των καυσίμων διαμορφώνονται προς τα πάνω. Ενδεικτικό είναι, σε σχέση με πέρσι, πως είμαστε πάνω 420 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Μιλάμε για τόσο μεγάλες . Δυστυχώς, στην Ελλάδα, δεν υπάρχει η αγοραστική δυνατότητα για να αντέξουμε τέτοιες αυξήσεις, όπως για παράδειγμα στην Ολλανδία ή την Δανία. Οι αυξήσεις στην Ελλάδα, είναι εξωπραγματικές για τον καταναλωτή. Οι δε διαφορές ανάμεσα σε ηπειρωτική και νησιωτική χώρα, είναι τεράστιες», τόνισε ο κύριος Κιούσης.

Όσο για το πια είναι η λύση για να «ανασάνει» η τσέπη των καταναλωτών, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, τόνισε: «Η κυβέρνηση θα πρέπει να ρίξει τον ΦΠΑ και τον φόρο ειδικής κατανάλωσης στα καύσιμα. Δεν υπάρχει άλλη λύση, αν δεν γίνουν αυτά, τότε δεν θα δούμε καμία ελάφρυνση. Η κυβέρνηση προτίμησε να πάρει τον δρόμο των επιδομάτων, όπως θέρμανσης, αντί να μειώσει τη φορολογία, η οποία θα φέρει και την μείωση των τιμών».

Στο 1,85 βενζίνης, το 1,10 είναι φόροι!

Παρόμοια ήταν και τα σχόλια του κύριου Γιώργου Ασμάτογλου, βενζινοπώλη στην Αγία Παρασκευή και αντιπρόεδρου του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, ο οποίος τόνισε πως οι φόροι στα δεν μπορούν να φέρουν καμία μείωση στις τιμές.

«Δεν είναι μόνο ελληνικό το φαινόμενο. Σήμερα η Ολλανδία, είχε 2,00 ευρώ το λίτρο στην βενζίνη. Εδώ η μέση τιμή είναι το 1,85 και στα νησιά βλέπουμε τιμές της τάξεως των 2,00 ευρώ, 2,20 και 2,30 ανά λίτρο. Η ανοδική πορεία των διεθνών τιμών θα φέρει και άλλες αυξήσεις, ωστόσο είναι ισχνή η αγοραστική αξία της ελληνικής αγοράς ώστε να αντέξει αυτές τις αυξήσεις. Η μοναδική λύση είναι η μείωση του ΦΠΑ και του ειδικού τέλους, ειδικά του δεύτερου. Για να καταλάβετε το πόσο πληρώνουμε σε καύσιμα, στο 1,85 που είναι η τιμή του λίτρου, το 1,10 αφορά σε φόρους. Δηλαδή, τα 75 λεπτά είναι το καθαρό καύσιμο και το 1,10 είναι μόνο φόροι!», τόνισε ο κύριος Ασμάτογλου.

«Φωτιά» στα ράφια, απόγνωση στους καταναλωτές

Δυστυχώς, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στα καύσιμα αλλά και στα ράφια, καθώς οι αυξήσεις έχουν συμπαρασύρει προς τα πάνω σχεδόν όλα τα βασικά αγαθά, με τους καταναλωτές να βρίσκονται σε απόγνωση.

«Δυστυχώς, είμαστε μπροστά σε ένα φαινόμενο που έχει συμπαρασύρει βασικά αγαθά προς τα πάνω και το βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η αύξηση των καυσίμων και της ενέργειας, έχει φέρει αύξηση σε βασικά προϊόντα και δυστυχώς δεν θα δούμε άμεσα αποκλιμάκωση, όχι τουλάχιστον πριν φύγει το πρώτο εξάμηνο του έτους. Είμαστε ακόμη στην αρχή της ανηφόρας. Η αύξηση στα καύσιμα, έφερε την αύξηση στα μεταφορικά και παράλληλα υπήρξε και η αύξηση στην ενέργεια. Όλα αυτά επηρεάζουν την τελική τιμή του προϊόντος η οποία φτάνει στο… τραπέζι των καταναλωτών», ήταν η θέση του, Αντώνη Μακρή, πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος.

Μαρτυρία πολίτη: «Δεν μπορούμε να πάμε ούτε καν στη δουλειά μας»

Παράλληλα, μια καταγγελία για το πώς επηρεάζεται η καθημερινότητα των απλών πολιτών έφτασε στο Newsbomb καθώς η οργή για την στα καύσιμα επηρεάζει πλέον σε τέτοιο βαθμό τους συμπολίτες μας που δεν μπορούν να μετακινηθούν ούτε για να μεταβούν στις δουλειές τους!

«Αυτό που συμβαίνει είναι απερίγραπτο. Οδηγώ αυτοκίνητο 1.200 κυβικών, πενταετίας, και από εκεί που γέμιζα με 60 ευρώ έφτασα στο σημείο να γεμίζω με 75! Έβαλα 38 λίτρα βενζίνη και πλήρωσα 71 ευρώ. Το διανοήστε; Δεν μπορούμε να πάμε ούτε στις δουλειές μας, δεν συζητάμε για κάποια διαδρομή εκτός προγράμματος. Μετράμε και το ευρώ πλέον…», ανέφερε η Μαρία Κ. η οποία έβαλε βενζίνη σε κεντρικό πρατήριο στα Πατήσια.

Συνεχείς συσκέψεις στο Μαξίμου για την ακρίβεια – Νέες παρεμβάσεις επί τάπητος

Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους αρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να υπάρξουν στοχευμένα μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων που πλήττονται από το κύμα των ανατιμήσεων, Η εξίσωση δεν είναι καθόλου εύκολη, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θέλει επ’ ουδενί να διαταραχθεί η δημοσιονομική ισορροπία, γι’ αυτό το λόγο οι όποιες παρεμβάσεις θα είναι μελετημένες και προσεχτικές.

Βεβαίως στο κυβερνητικό επιτελείο έχουν αντιληφθεί πως η ακρίβεια είναι το βασικότερο πρόβλημα που απασχολεί τη κοινωνία και είναι αναγκαίο να στηριχθεί το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών και να βρεθούν τρόποι ώστε να αναχαιτιστεί το κύμα ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα.

Πάντως κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν πως δεν υπάρχει μια πολιτική που να μπορεί να μηδενίσει αυτό το αποτύπωμα των αυξήσεων, ωστόσο η κυβέρνηση δεν έχει κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια. Για την ενεργειακή κρίση έχει δώσει 400 εκατ. τον Ιανουάριο και το ίσιο ποσό θα δοθεί τον Φεβρουάριο, ενώ το Σεπτέμβριο το πλέγμα μέτρων διαμορφώθηκε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.

Από την πλευρά του ο κυβερνητικός απαντώντας, σχετική ερώτηση κατά τη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών είπε ότι «είναι ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης να στέκεται δίπλα στα νοικοκυριά, επιχειρήσεις, αγρότες για να μειώσουμε το αποτύπωμα στην τσέπη των καταναλωτών. Από την άλλη συνεχίζουμε την ενίσχυση του εισοδήματος και την εποπτεία της αγοράς για να έχουν οι ανατιμήσεις όσο το δυνατόν μικρότερο αποτύπωμα».

Αναφορικά με τη μείωση του ΦΠΑ στο τρόφιμα οι όποιες αποφάσεις αναμένονται με το κλείσιμο του προϋπολογισμού στο α’ δίμηνο του έτους.

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει χαρτογραφήσει όλες τις πηγές τροφοδότησης των πληθωριστικών τάσεων, ενώ παράλληλα υπάρχει ανησυχία για κύμα αθέτησης πληρωμών από τους φορολογουμένους και τους καταναλωτές μέσα στο προσεχές τρίμηνο, καθώς η έκρηξη του πληθωρισμού και η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος είναι φυσικό και επόμενο να οδηγήσουν σε πίεση τα νοικοκυριά, οπότε, σε μια τέτοια περίπτωση, αυτό θα αποτυπωθεί και στα φορολογικά έσοδα.

Υπό αυτές τα συνθήκες τα υπουργείο Οικονομικών μελετά σενάρια που αφορούν σε νέες χρονικές ανάσες στις πληρωμές φόρων και εισφορών αλλά και μεγαλύτερο «κούρεμα» της επιστρεπτέας προκαταβολής, για τους κλάδους που έχουν από την πανδημία αλλά και την ακρίβεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025