Ακούσιοι δανειστές των ΕΛΤΑ έχουν γίνει καταναλωτές της ΔΕΗ που επιλέγουν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω του δικτύου της. Οι καταναλωτές φεύγουν με την απόδειξη και ήσυχοι ότι έχουν τακτοποιήσει τις οφειλές τους – όσοι μάλιστα πληρώνουν εμπρόθεσμα αναμένουν και την έκπτωση επιβράβευσης του 15% που δίνει η ΔΕΗ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ”Καθημερινής”, όταν έρχεται ο επόμενος λογαριασμός τα ποσά του προηγούμενου εμφανίζονται ως καθυστερημένες οφειλές· έχουν μάλιστα επιβαρυνθεί με τόκους και συνειδητοποιούν ότι όχι μόνο έχουν χάσει την έκπτωση, αλλά και ότι κινδυνεύουν με διακοπή ηλεκτροδότησης. Και αυτό γιατί τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας, δεν αποδίδουν τα χρήματα που εισπράττουν για λογαριασμό της ΔΕΗ.

Τον τελευταίο μήνα, καθημερινά στα ανά την επικράτεια καταστήματα της Επιχείρησης καταφθάνουν χιλιάδες καταναλωτές ζητώντας εξηγήσεις και τακτοποίηση των λογαριασμών τους. H πλευρά της ΔΕΗ αναγνωρίζει ως μείζον το πρόβλημα που δημιουργείται για τους καταναλωτές-πελάτες της. «Είναι ένα πραγματικά δύσκολο ως προς τη διαχείρισή του θέμα, το οποίο θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα», αναφέρει στην «Κ» στέλεχος της Επιχείρησης. Η κατεύθυνση που έχει δοθεί επί του παρόντος προς τα καταστήματα της ΔΕΗ είναι να εκδίδουν ένα γραμμάτιο είσπραξης με το οποίο ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει μόνο το ποσό του τρέχοντος λογαριασμού, αυτό όμως δεν απαντάει ούτε στο πρόβλημα της απώλειας της έκπτωσης ούτε στις επιβαρύνσεις με τόκους καθυστερήσεων, που στο μεταξύ έχουν επωμισθεί οι καταναλωτές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι αντίστοιχη κατάσταση παρακράτησης χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος από τα ΕΛΤΑ είχε αντιμετωπίσει η ΔΕΗ και τον Μάρτιο του 2017.

Το συνολικό ποσό παρακράτησης είχε φτάσει τότε στα 19,5 εκατ. ευρώ, το οποίο αποπληρώθηκε έπειτα από εξώδικο που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, μέσω του οποίου απαίτησε την τακτοποίηση της οφειλής υπό την απειλή της προσφυγής στη Δικαιοσύνη. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει αναθέσει στα ΕΛΤΑ την εξυπηρέτηση των πελατών της για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος έναντι ετήσιας αμοιβής ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Η ΔΕΗ συμψηφίζει το ποσό αυτό με τα ποσά που παρακρατούν τα ΕΛΤΑ για τους καταναλωτές, όμως το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Τα ΕΛΤΑ σχεδόν πριν από ένα χρόνο απέδιδαν την παρακράτηση των χρημάτων των καταναλωτών της ΔΕΗ σε πρόβλημα του ηλεκτρονικού συστήματος διατραπεζικών συναλλαγών και στην έλλειψη ρευστότητας.

Αυτό που φαίνεται τελικά είναι ότι έχουν βρει έναν ιδιαίτερα αδόκιμο τρόπο να κλείνουν τις «τρύπες» στα οικονομικά τους, ενώ απαντούν εμμέσως ότι το πρόβλημα ρευστότητας προκύπτει από οφειλές του ευρύτερου δημόσιου τομέα προς τα ΕΛΤΑ.

Ερωτηθείσα η διοίκηση των ΕΛΤΑ από την «Κ» γιατί εξακολουθεί να παρακρατεί τα χρήματα των καταναλωτών της ΔΕΗ, αρνήθηκε να απαντήσει, τονίζοντας μάλιστα ότι δεν μπορεί «η πρόεδρος των ΕΛΤΑ να ανταποκρίνεται σε κάθε απορία που προκύπτει».Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ως δικαιολογία τα χρήματα που περιμένουν από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής που αφορούν την αποζημίωση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας. Μόλις εκταμιευθεί το ποσό, το οποίο κύκλοι των ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι θα γίνει άμεσα, θα εξοφληθούν και τα χρέη της εταιρείας προς τη ΔΕΗ. Το πρόβλημα ωστόσο φαίνεται ότι διογκώνεται καθώς χρονίζει, ενώ γεννάται η απορία γιατί δεν διακόπτει η ΔΕΗ τη σχετική συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, αφού δεν τηρούνται τα συμφωνηθέντα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025