Το Υπουργείο Παιδείας, ακολουθώντας την πεπατημένη των προκατόχων του, εξέδωσε εγκύκλιο για τον προσδιορισμό κενών – πλεονασμάτων ενόψει των μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2020 για την γενικά παιδεία και την ειδική αγωγή, αλλά και για τους διορισμούς στην ειδική αγωγή.

Αγ. Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

· Η εγκύκλιος έχει ημερομηνία έκδοσης 18/2/2020, κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις την Τετάρτη 19/2/2020 και ζητάει τα σχολεία να καταθέσουν προτάσεις την ίδια μέρα σχετικά με την ειδική αγωγή και μέχρι τις 28/2/2020 σχολεία – ΠΥΣΔΕ – Διευθύνσεις να αποστείλουν τα στοιχεία στην Περιφερειακή Διεύθυνση.

· Για την ειδική Αγωγή τα κενά και πλεονάσματα εκπαιδευτικών πρέπει να καθορισθούν όλα σε μία ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι τα ΠΥΣΔΕ καλούνται να εκφράσουν μόνο γνώμη και χωρίς να προλαβαίνουν να ελέγξουν τα στοιχεία.

· Στην ειδική αγωγή ζητάει από τις Διευθύνσεις να καταθέσουν ξανά στοιχεία για τις οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης για τα οποία όμως ήδη τα ΠΥΣΔΕ κατέθεσαν προτάσεις κουτσουρεύοντας τα κενά με βάση τις συγκεκριμένες οδηγίες του Υπουργείου για τον καθορισμού τους. Το υπουργείο ούτε τότε αποδέχθηκε οι οργανικές θέσεις να υπολογιστούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αλλά ούτε και τώρα με τις οδηγίες που δίνει, το προβλέπει.

· Με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο προσπαθεί με πλάγιο τρόπο να διαμορφώσει το «περιβάλλον» των μεταθέσεων και τους ελάχιστους διορισμούς στην ειδική αγωγή που έχει προαναγγείλει. Είναι φανερό, τόσο από την ίδια την διαδικασία, όσο και από το περιεχόμενο που αυτή έχει, πως η κυβέρνηση παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

· Η Υπουργική Απόφαση στοχεύει στην εφαρμογή μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών. Η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, χωρίς μείωση του αριθμού των μαθητών όταν υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αρνητικές προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων ξένων γλωσσών, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, κ.ά.) εκτίναξε τις δεξαμενές των οργανικά υπεράριθμων που θα αποτυπωθούν στον υπολογισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων.

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου σχετικά με τον υπολογισμό των κενών και πλεονασμάτων για το 2020. Με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης, προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τις περικοπές, την κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού, το παραπέρα χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της νέας γενιάς. Το Υπουργείο προχωρεί στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων χωρίς να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι, χωρίς να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων κάθε σχολείου, για αυτό και καθορίζει τόσο ασφυκτικά όρια.

Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι το υπουργείο δεν καθορίζει τους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ δεν είναι στις προθέσεις του να δώσει για μεταθέσεις και διορισμούς στην ειδική αγωγή ούτε καν το σύνολο των κενών που καθόρισε στη βάση της απαράδεκτης ρύθμισης που εφάρμοσε. Οδηγούμαστε τυπικά σε ελάχιστες μεταθέσεις και στην απόγνωση χιλιάδων εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια. Θα οδηγήσουν στην εργασιακή ανασφάλεια τους εκπαιδευτικούς που είναι οργανικά υπεράριθμοι και στο απαράδεκτο καθεστώς διάθεσης στο ΠΥΣΔΕ.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε – ΟΟΣΑ αναπτύσσοντας ενωτικούς, μαζικούς, ταξικούς, πανεκπαιδευτικούς αγώνες, απαιτώντας λύσεις στα προβλήματα της παιδείας με βάση τις διεκδικήσεις του για το δημόσιο σχολείο, τα εργασιακά δικαιώματα και τις ανάγκες του εκπαιδευτικού.

Απαιτούμε

· Το Υπουργείο να αποσύρει την εγκύκλιο και να εκδώσει νέα που θα δίνει τη δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να τοποθετηθούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

· Ο υπολογισμός των κενών πλεονασμάτων να γίνει σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

· Να δοθούν όλες οι οργανικές θέσεις για μεταθέσεις και διορισμούς στην ειδική αγωγή.

· 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!

· Τα κενά να υπολογιστούν με βάση τη λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων, αλλά και με βάση τις προτάσεις των σχολείων για έγκριση ολιγομελών σε Ομάδες προσανατολισμού, τομείς και ειδικότητες, λειτουργία εργαστηρίων που δεν έγιναν αποδεκτές.

· Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων.

· Να μην ισχύσουν τα ασφυκτικά όρια για τη συγκρότηση τμημάτων ξένων γλωσσών, τμημάτων με μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Να συμπεριληφθούν στον προσδιορισμό των κενών και τα τμήματα των σχολείων που ζητήθηκε η έγκρισή τους και απορρίφθηκαν.

· Να μην ισχύσει η διάταξη του χαρακτηρισμού φοίτησης «μη παρακολουθούντων» στα ΕΠΑΛ.

· Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.

· Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.

· Όχι στη μετατροπή των ΠΥΣΔΕ σε «διακοσμητικά» όργανα.

Καλούμε την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνουν με βάση τις θέσεις του κλάδου. Να απαιτήσουν παράταση των διαδικασιών. Το ίδιο να κάνουν και οι αιρετοί και να απαιτήσουν να μην γίνουν συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ. Οι αιρετοί να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία, να την καταγγείλουν, να απέχουν από τη σύνταξη των πινάκων αν δε γίνουν δεκτές οι προτάσεις του κλάδου και να μην τους υπογράψουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025