Μείωση της επιβάρυνσης των καταναλωτών για τη λειτουργία των ακριβών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη και αντιμετώπιση των προβλημάτων ηλεκτροδότησης που παρουσιάζονται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες στο νησί είναι -μεταξύ άλλων- τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Ιωάννης Μάργαρης σε συνέντευξη στο “Ράδιο Κρήτη”.
«Το σύστημα της Κρήτης κοστίζει σε όλους τους καταναλωτές στην Ελλάδα περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε μέρα που η Κρήτη δεν είναι διασυνδεδεμένη, οι καταναλωτές πληρώνουμε 1 εκατ. ευρώ. Μετά την κατασκευή και της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, δεν θα χρειάζεται να λειτουργούν μεγάλες θερμικές μονάδες πάνω στο νησί και άρα αυτό το κόστος των καυσίμων παύει να επιβαρύνει τους καταναλωτές», ανέφερε ο κ. Μάργαρης και προσέθεσε:
«Στα νησιά που έχουμε διασυνδέσει τα τελευταία 2-3 χρόνια, και αναφέρομαι στις Κυκλάδες, η ποιότητα τροφοδότησης έχει βελτιωθεί σε βαθμό που έχει γίνει αντιληπτό από όλους τους καταναλωτές που ζουν εκεί. Στη διάρκεια της περιόδου αιχμής το καλοκαίρι, προβλήματα όπως διαταραχές στην τάση, ποιότητα τάσης, προβλήματα με εξοπλισμούς, έχουν απαλειφθεί πλήρως».
Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση, περίπου, χρόνο και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εντατικές εργασίες στην Κρήτη. Από τη μία, γίνονται εργασίες για το υπόγειο καλώδιο, το οποίο θα προσαιγιαλωθεί στα Νωπήγεια Κισσάμου και θα φτάσει έως τον υποσταθμό των Χανίων, και από την άλλη, πραγματοποιούνται εργασίες επέκτασης του υποσταθμού των Χανίων για να μπορεί να υποδεχθεί την ισχύ της διασύνδεσης.
«Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί εργασίες στην Κρήτη σε μήκος περίπου 13 χλμ. από περίπου τα 30 συνολικά που είναι κατά μήκος του ΒΟΑΚ. Καθώς η συγκεκριμένη περιοχή παρουσιάζει τουριστική ανάπτυξη, ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να μην εγκαταστήσει εναέριες γραμμές αλλά υπόγειες, οι οποίες ειρήσθω εν παρόδω δεν έχουν κανενός είδους όχληση και επιβάρυνση, όπως οπτική όχληση κ.λπ.», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ.
Ως προς το χρονοδιάγραμμα, ο προγραμματισμός έχει ως εξής: Η πόντιση του υποβρυχίου καλωδίου μεταξύ Πελοποννήσου (Νεάπολη) και Κρήτης (Νωπήγεια) θα γίνει τους καλοκαιρινούς μήνες. Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η πόντιση από τα άκρα της διασύνδεσης, δηλαδή θα ξεκινήσει να ποντίζεται το καλώδιο στο βυθό και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-2,5 μηνών. Τα υποβρύχια καλώδια θα έχουν ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο. Τον ίδιο μήνα, στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες εργασίες στον υποσταθμό των Χανίων που είναι απαραίτητες για τη διασύνδεση των καλωδίων.
«Επιδίωξή μας είναι να ηλεκτρίσουμε όσο το δυνατό νωρίτερα εντός του 2020 και σε κάθε περίπτωση πριν το τέλος του έτους», κατέληξε ο κ. Μάργαρης.