Συνολικά 11.000 λιγότερα αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορούν σύντομα με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών του μετρό, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», τους οποίους εγκαινίασε νωρίτερα σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Σε δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τόνισε πως με την παράδοση των τριών νέων σταθμών, που αποτελούν ουσιαστικά την επέκταση της γραμμής 3 «Χαϊδάρι-Πειραιάς, «κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα του πολίτη».

Λίγα λεπτά μετά τις επτά το απόγευμα, κατέφθασε στον σταθμό «Αγία Βαρβάρα» ο πρωθυπουργός, ο οποίος επικύρωσε συμβολικά το εισιτήριό του, ενώ ενημερώθηκε για έναν αγωγό παλαιού υδραγωγείου, ο οποίος εντοπίστηκε κατά την διάρκεια των εργασιών κατασκευής του σταθμού. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επιβιβάστηκε στον συρμό, συνομίλησε με την οδηγό του, και κατευθύνθηκε προς τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός», όπου τον υποδέχθηκε ο δήμαρχος Νίκος Χουρσαλάς. Έξω από τα εκδοτήρια των εισιτηρίων, ο πρωθυπουργός συνομίλησε με εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό», χαρακτηρίζοντας το έργο «μεγάλη παρακαταθήκη και όνειρο πολλών δεκαετιών», ενώ απευθυνόμενους στους εργαζόμενους τόνισε πως «είναι εκείνοι που φροντίζουν να δουλεύουν όλα με ασφάλεια». Εξερχόμενος από τον σταθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιηγήθηκε στην ανακαινισμένη πλατεία του Κορυδαλλού, όπου είχε σύντομη συνομιλία με πολίτες, ενώ σταμάτησε και σε έναν σταθμό φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Στην συνέχεια επιβιβάστηκε ξανά στον συρμό με κατεύθυνση τον σταθμό του μετρό «Νίκαια», όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση παράδοσης του έργου.

Σταθμός «Αγία Βαρβάρα»

«Από αύριο το πρωί, οι πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας, θα μπορούν και αυτοί να χρησιμοποιούν το μετρό. Όπως φυσικά και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες και επισκέπτες της πόλης μας, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το μετρό για να επισκεφτούν αυτές τις περιοχές», ανέφερε κατά την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. «Υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιούν το μετρό 63.000 νέοι επιβάτες ημερησίως. Θα κυκλοφορούν στους δρόμους 11.000 λιγότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα ημερησίως. Και τέλος, θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως. Έτσι, σήμερα, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής, συγκεκριμένα 2,6 εκατομμύρια, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Κι αυτό δείχνει ότι πλέον το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και ιδίως του μετρό, καλύπτει όλο και πιο ικανοποιητικά τον νομό Αττικής», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στον επόμενο στόχο που έχει θέσει το υπουργείο του, ως προς τους σταθμούς του μετρό, διευκρινίζοντας πως αυτός αφορά την λειτουργία των τριών τελευταίων σταθμών το 2022, της γραμμής 3, «τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς. Ώστε έτσι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό, ‘‘Χαϊδάρι – Πειραιάς”, το οποίο αποτελείται από σήραγγα μήκους πάνω από 7,5 χλμ., έξι νέους σταθμούς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».

Σταθμός «Κορυδαλλός»

«Πέραν της αυτονόητης ανάσας που θα δώσει στην καθημερινότητα των πολιτών, θα έχει και μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας πως η «σύνδεση που θα προκύψει, μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου ‘‘Ελευθέριος Βενιζέλος”, μέσω της γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνουν αυτοί οι τρεις σταθμοί πραγματικότητα, τονίζοντας πως για την επέκταση της γραμμής 3, δούλεψαν και δουλεύουν πάνω από 2000 άνθρωποι. Μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε μια σειρά από προβλήματα που προυπήρχαν, με σημαντικότερο αυτό της διασύνδεσης των σταθμών με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. «Πρόβλημα το οποίο παραλάβαμε άλυτο. Και για να το πω απλά, ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών και να μην μπορούν να λειτουργήσουν, επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε… Ωστόσο ξεπεράσαμε και αυτό το εμπόδιο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό ανέφερε: «Εσείς κύριε πρόεδρε σήμερα εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο, όταν άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες. Υπάρχουν οι πολιτικοί των εξαγγελιών και των εφέ, υπάρχουν και οι πολιτικοί των έργων και των χειροπιαστών αποτελεσμάτων. Η δική σας κυβέρνηση απαντά με έργα».

Σταθμός «Νίκαια»

Κατά την ομιλία του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης απευθύνθηκε στον πρωθυπουργό αναφέροντας πως «μας ζητήσατε να δουλεύουμε εντατικά, με πρόγραμμα και χρονοδιαγράμματα που θα τηρούνται απαρέγκλιτα», ενώ απευθυνόμενος στον κ. Καραμανλή ανέφερε ότι «χαράξατε την πολιτική στον τομέα των υποδομών, και δεσμευτήκατε στους πολίτες του Πειραιά ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2020 θα είναι έτοιμοι οι τρεις πρώτοι σταθμοί αυτής της επέκτασης. Σήμερα, όλοι μας εδώ βλέπουμε τα αποτελέσματα της πολιτικής σας. Παραδίδουμε στους πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και της ευρύτερης περιοχής, τρεις υπερσύγχρονους σταθμούς».

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, τρεις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου, συνδέονται με ταχύτητα και ασφάλεια με το κέντρο της Αθήνας, με το αεροδρόμιο, με τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, με όλους τους σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Αττικής. «Τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές του λεκανοπεδίου θα αλλάξουν σύντομα πρόσωπο», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας πως «αυτός ο τελευταίος ένας χρόνος του έργου, δεν ήταν χωρίς εμπόδια. Είχαμε να ξεπεράσουμε σημαντικές δυσκολίες, τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι, όσο και στο κομμάτι της διασύνδεσης με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτό που έχει σημασία για τους πολίτες, όμως, είναι ότι τα καταφέραμε. Και συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια, για να παραδώσουμε και τους επόμενους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά το 2022, πάντα εντός του χρονοδιαγράμματός μας».

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο υφυπουργός μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε πως «από αύριο, Τρίτη 7 Ιουλίου, το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας αποκτά τρεις νέους σταθμούς μετρό, σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή με υψηλή κυκλοφορία οχημάτων. Η λειτουργία των σταθμών “Αγία Βαρβάρα”, “Κορυδαλλός” και “Νίκαια”, προσφέρει στους κατοίκους μια εξαιρετική επιλογή για γρήγορες και φθηνές μετακινήσεις προς πάσα κατεύθυνση. Η διαδρομή Νίκαια – Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά, ενώ οι τρεις νέοι σταθμοί θα συνδέονται και με τον Πειραιά, με την προσαρμογή των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών, αλλά και με τη δημιουργία μιας νέας απευθείας γραμμής. Ενισχύουμε τις υποδομές των μέσων μαζικής μεταφοράς».

Την ικανοποίηση του όμως, δεν έκρυψε και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο οποίος σε δήλωσή του ανέφερε πως «το πρώτο δρομολόγιο από το σταθμό Νίκαια θα ξεκινήσει, αύριο, Τρίτη 7 Ιουλίου, στις 05.30 το πρωί και θα διανύσει την απόσταση μέχρι το Σύνταγμα σε 14 λεπτά και μέχρι το αεροδρόμιο σε 55 λεπτά. Ανασχεδιάστηκαν παράλληλα οι λεωφορειακές γραμμές στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, ώστε να είναι διαλειτουργικές με το μετρό».

Παρόντες στην εκδήλωση μεταξύ άλλων, ήταν ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Γκόλιας, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Χαράλαμπος Δαμάσκος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νικόλαος Χαιρέτας, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Κουρέτας και το διοικητικό συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ., οι δήμαρχοι Αγίας Βαρβάρας Λάμπρος Μίχος, Κορυδαλλού Νίκος Χουρσαλάς και Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, οι υπουργοί Εσωτερικών Παναγιώτης Θεοδωρικάκος και Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης, καθώς και βουλευτές όλων των πολιτικών κομμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025