Στο 23% εκτινάχθηκε το ποσοστό των μαθητών που κόβονταν από το 4,5% πριν την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων, όπως δήλωσε στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης τονίζοντας ότι «το 23% που προέκυψε, ήταν πλασματικό. Προέκυψε από το όριο που μπήκε. Το είχαμε καταγγείλει στη Βουλή αυτό. Καθώς είδε το Υπουργείο Παιδείας και η πολιτική ηγεσία του, τα ξέρει η κ. Χριστοφιλοπούλου, ότι αυτό δεν μπορεί να προκύπτει, έγιναν διορθωτικές κινήσεις, έτσι ώστε να μπορέσουν κάποιοι μαθητές να περάσουν και να κατεβεί αυτό το όριο. Γιατί δεν ήταν αποδεκτό».
«Εμείς, τι λέμε; Λέμε ότι επαναφέρουμε την προηγούμενη διαδικασία, το 9,5 σε όλα και ταυτόχρονα, πιστεύουμε και υποσχόμαστε, τι να πω, ότι θα πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα έτσι ώστε να αναβαθμίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Περί αυτού πρόκειται» υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Για την αλλαγή στον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων λόγω και των καταλήψεων ο Τάσος Κουράκης δήλωσε ότι η προηγούμενη διάταξη ήταν υπερβολικά αυστηρή καθώς θίγονταν μια ανάσα «νησίδας» των μαθητών που ήταν οι διακοπές και το καλοκαίρι.
Ο αναπληρωτής υπουργός συνέχισε λέγοντας ότι «εάν παρατείνεις μέσα στις διακοπές και στο καλοκαίρι, έχεις επιβάρυνση και οικονομική, όσον αφορά τις πληρωμές των υπεροριών των καθηγητών, έχεις διαταράξει τους οικογενειακός προγραμματισμός. Εμείς τι λέμε; Η αναπλήρωση να γίνει με άλλους τρόπους, η οποία, όμως, δεν θα αποφασίζεται αυθαίρετα, αλλά να βάζεις όλη τη σχολική κοινότητα μέσα, δηλαδή, τον Σύλλογο των διδασκόντων, τους εκπροσώπους των γονέων, τους εκπροσώπους των μαθητών και τον εκπρόσωπο του Δήμου, για να συναποφασίσουν αν ο τρόπος αυτός με τον οποίο προκρίνουμε να γίνει η αναπλήρωση των ωρών, είναι αυτός ή ο άλλος, αλλά πάλι ακόμη μια «δικλίδα», αυτή η απόφαση θα πάει στον Διευθυντή της Εκπαίδευσης και ακόμη περισσότερο στον Διευθυντή της Περιφέρειας. Αυτό είναι. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα διαφορετικό τρόπο αναπλήρωσης, όπου όλοι συμμετέχουν στην ίδια ευθύνη» υπογράμμισε ο υπουργός.
Ο κ. Κουράκης δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι προχώρησε στην απόφαση για το μη συνυπολογισμό των βαθμών της Α και Β Λυκείου για την πρόσβαση στο πανεπιστήμιο στα πλαίσια της έννοιας του Αδιάβλητου λέγοντας στην Επιτροπή «καταλαβαίνω την έννοια του Αδιάβλητου και γι’ αυτό το λόγο κάνουμε μια προσθετική κίνηση. Ποια είναι αυτή η προσθετική κίνηση; Ότι, ο βαθμός Ά και Β΄ Λυκείου, δεν θα συνυπολογίζεται στο βαθμό πρόσβασης για το Πανεπιστήμιο. Γιατί πραγματικά θα ήταν άδικο. Θα ήταν άδικο κάποιοι να έχουν εξεταστεί για παραγωγή με ένα τρόπο που εκτιμά ο Καθηγητής, ενδεχομένως, βάζοντας εύκολα θέματα και ένα άλλο παιδί να έχει εξεταστεί με την Τράπεζα Θεμάτων και με τον τρόπο αυτό νομίζουμε, ότι αμβλύνουμε».
Μαυρωτάς: Η προαγωγή με μέσο όρο 9,5 θα οδηγήσει σε αστείες καταστάσεις
Μαθητές θα προάγονται με 5 και 6 σε βασικά μαθήματα
«Καταργείτε χωρίς ουσιαστικά να αξιολογηθεί ο θεσμός της «τράπεζας θεμάτων», ένας θεσμός που είναι αλήθεια ότι είχε ατέλειες και δυσλειτουργίες στην πρώτη του εφαρμογή, αλλά ήταν ένα βήμα προς το να ανακτήσει το Λύκειο την χαμένη του αξιοπιστία».
Τα παραπάνω δήλωσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο βουλευτής του Ποταμιού κ. Μαυρωτάς λέγοντας για τα δυο άρθρα που αφορούν την παιδεία πως «από την πρώτη ματιά και όπως φαίνεται, είναι σαν να υπαγορεύτηκαν από τους συνδικαλιστές του κλάδου, έτσι ώστε να γίνεται η δουλειά τους ποιο εύκολη και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό και θα το δούμε και στα ερχόμενα νομοθετήματα του Υπουργείου Παιδείας».
Ο κ. Μαυρωτάς χαρακτήρισε ως λάθος το γεγονός ότι η Τράπεζα Θεμάτων συνδέθηκε με την εισαγωγή στα Α.Ε.Ι. φορτώνοντας έτσι με επιπλέον άγχος τα παιδιά στην Α΄ και Β΄ Λυκείου. «Πρέπει να βαδίσουμε σε ένα ενιαίο σύστημα εθνικής αξιολόγησης και η Τράπεζα Θεμάτων μπορεί να παίξει έναν τέτοιο ρόλο που θα αντικειμενοποιεί σε κάποιο βαθμό την αξιολόγηση των μαθητών και δεν θα εξαρτάται από τον εκάστοτε διδασκόντα» επεσήμανε ο βουλευτής του Ποταμιού.
Ο κ. Μαυρωτάς τοποθετήθηκε και για την προαγωγή των μαθητών στο Λύκειο με 9,5 λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «θα οδηγήσει σε αστείες καταστάσεις, όπου κάποιος μαθητής με πέντε και έξι στα βασικά μαθήματα (μαθηματικά, γλώσσα κ.λπ.) μπορεί να περνάει της τάξης. Θα φτάνουν στην Γ΄ λυκείου επειδή το σύστημα και οι καθηγητές τα «παίρνουν» χωρίς κατάλληλο υπόβαθρο κι εκεί θα είναι πλέον πολύ αργά, εκτός εάν δεν μας ενδιαφέρει τι γνώσεις έχουν οι απόφοιτοι λυκείου και μας ενδιαφέρει να ξεμπερδεύουμε με αυτούς, σπρώχνοντάς τους προς την έξοδο».
Ο κ. Μαυρωτάς συνέχισε λέγοντας ότι στο «ΠΟΤΑΜΙ» πιστεύουμε σε ένα Δημόσιο Σχολείο που παρέχει τις απαιτούμενες γνώσεις και όχι σε ένα σχολείο της ήσσονος προσπάθειας, όπως αυτό που πάει να δημιουργηθεί, που θα παράγει ουσιαστικά απαίδευτα παιδιά.
Για την αναπλήρωση των ωρών χωρίς παράταση του σχολικού έτους δήλωσε ότι είναι ελλιπές ως μέτρο. «Αν συνδυαστεί δε και με την φρασεολογία της ΟΛΜΕ στις ανακοινώσεις για τις καταλήψεις πριν από ένα μήνα περίπου, όπου έλεγε, «στηρίζουμε τις προσπάθειες των μαθητών μας να ασκούν ανεμπόδιστα τα δημοκρατικά τους δικαιώματα. Γιατί μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές μας ασκούνται στη δημοκρατία και εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη με αφορμή τις καταλήψεις», αυτή η ανακοίνωση σε συνδυασμό με την μη ουσιαστική αναπλήρωση των χαμένων ωρών «κλείνει το μάτι» και εκτεταμένο κύμα καταλήψεων το φθινόπωρο» υπογράμμισε ο κ. Μαυρωτάς.
news.gr Καλόγηρος Βασίλειος