ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ ΥΠΟΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕΣΩ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ Π.Ε.

(Περί της επιχειρούμενης αλλαγής στη σύνταξη των πινάκων ΕΑΕ και Γενικής Εκπαίδευσης)

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, συντεχνιακές ομάδες που κινούνται εντός του Υπουργείου Παιδείας, φαίνεται να ανακινούν εκ νέου το ζήτημα διαχωρισμού προϋπηρεσίας γενικής και ειδικής αγωγής για τους ΠΕ 70.50 και ΠΕ 60.50 (απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης με επιπλέον εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή). Στο συγκεκριμένο ζήτημα επί υπουργίας των κυρίων Κουράκη – Μπαλτά, διατηρήθηκε η ισχύουσα συνθήκη, δηλαδή η προσμέτρηση προϋπηρεσίας και στους δύο πίνακες (ειδικής και γενικής αγωγής), έπειτα από σχετική διαβούλευση του υπουργείου.

Στην κατεύθυνση αυτή έχει κινηθεί άλλωστε και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), η οποία στην 84η συνέλευσή της τον Ιούνιο του 2015 έχει αποφανθεί με ψήφισμά της υπέρ της προσμέτρησης της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών ΠΕ 70.50 και ΠΕ 60.50 και στους δύο πίνακες προϋπηρεσίας. Εκτός από τη ΔΟΕ, άλλοι φορείς που στήριξαν την ισχύουσα συνθήκη είναι οι Παρεμβάσεις Π.Ε. και Δ.Ε., η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε., η ΔΑΚΕ/Π.Ε. (Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης), οι ΕΡΑ (Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς), το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. (Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής) καθώς και πολλοί σύλλογοι και συντονιστικά συλλόγων εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΤΟΝΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ:

1. Η συντεχνιακά υποκινούμενη και επιχειρούμενη αλλαγή των ισχυόντων στη σύνταξη των πινάκων υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και Γενικής Εκπαίδευσης (Γ.Ε.) έρχεται, κατ’ αρχήν σε άμεση σύγκρουση με το δημόσιο συμφέρον, αφού:

Η μη μοριοδότηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής αγωγής, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση ή και εμπειρία, στον πίνακα Γενικής Αγωγής, εφόσον τοποθετηθούν από τον πίνακα Ε.Α.Ε., σε θέσεις που αφορούν υπηρεσίες προς μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, θα οδηγήσει μεγάλο ποσοστό από αυτούς στο να μην εργαστούν στην Ε.Α.Ε., στερώντας, χωρίς να το επιθυμούν, στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αποτελεσματικότητα της εξειδικευμένης υποστήριξής και εμπειρίας τους.

2. Η επιχειρούμενη μεταβολή γίνεται για να εξαλειφθεί υποτιθέμενη αδικία, κατά όσων δεν έχουν το δικαίωμα ένταξης στον πίνακα υποψηφίων Ε.Α.Ε, έναντι αυτών που έχουν το δικαίωμα λόγω μεταπτυχιακής εξειδίκευσης ή και εμπειρίας, με πλεονέκτημα των δεύτερων να προσμετρούν υπηρεσία στην Ε.Α.Ε. και στην Γ.Ε. (διπλή μοριοδότηση). Βέβαια, σκοπίμως, δεν αναφέρεται ότι δικαίωμα διορισμού στη Ε.Α.Ε. δεν έχουν ούτε οι δάσκαλοι ΠΕ70,5, ούτε οι νηπιαγωγοί ΠΕ60,5, αφού σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία τέτοιο δικαίωμα έχουν μόνο οι ΠΕ71 και ΠΕ61, απόφοιτοι των σχολών ΕΑΕ των Πανεπιστημίων Μακεδονίας και Θεσσαλίας που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη και τον Βόλο αντίστοιχα. Συνεπώς δεν προκύπτει θέμα διπλής μοριοδότησης για τους ΠΕ70,5 και ΠΕ60,5, αφού δεν έχουν δικαίωμα διορισμού στην Ε.Α.Ε. ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

3. Από την επιχειρούμενη μεταβολή προκύπτει άμεσο πρόβλημα συνταγματικότητας, αφού σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με τα ίδια ακαδημαϊκά προσόντα, υπηρετώντας σε ίδιες θέσεις και παρέχοντες ίδιες επακριβώς εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο Δημόσιο, θα αναγνωρίζεται προϋπηρεσία, ανάλογα με τον πίνακα από τον οποίο προσλαμβάνονται. Επιπλέον θα προκύπτει και το παράλογο, για τον ίδιο εκπαιδευτικό, να του αναγνωρίζεται ή να μην του αναγνωρίζεται προϋπηρεσία, στην ίδια επακριβώς θέση, ανάλογα με τον πίνακα υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τον οποίο έχει διοριστεί.

4. Ένα επιχείρημα της επιδιωκόμενης μεταβολής είναι και ο μύθος των «πληρωμένων» μεταπτυχιακών Ε.Α.Ε. Εδώ πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή επειδή:

α) Εάν με την έννοια «πληρωμένα» μεταπτυχιακά εννοείται ότι πληρώθηκαν δίδακτρα, δεν είναι κατανοητό το πρόβλημα, αφού όλα τα μεταπτυχιακά των ιδιωτικών αλλά και όλων σχεδόν των δημοσίων πανεπιστημίων απαιτούν δίδακτρα. Δίδακτρα τα οποία κατέβαλαν οι φοιτητές οι ίδιοι, σπουδάζοντας και εργαζόμενοι όχι απαραίτητα ως εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς τους, από το υστέρημά τους. Επιπλέον να τονισθεί ότι τα μεταπτυχιακά εξωτερικού, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως, για να ισχύουν σημαίνει ότι πέρασαν από τις προβλεπόμενες διαδικασίες αναγνώρισης και ισοτιμίας του ΔΟΑΤΑΠ.

β) Εάν με την έννοια «πληρωμένα» μεταπτυχιακά υπονοείται ότι κάποια από αυτά «εξαγοράστηκαν», χωρίς να έχουν περάσει οι κάτοχοί τους τις προβλεπόμενες εκπαιδευτικές δοκιμασίες, τότε πρέπει να γίνουν επώνυμες και κατά περίπτωση καταγγελίες. Διαφορετικά τυχόν σχετικά δημοσιεύματα και δημόσιες συζητήσεις καταγγέλλονται ως συκοφαντικές και οι υποστηρικτές τους ελέγχονται ηθικά και νομικά για συκοφαντία από πρόθεση.

Συμπερασματικά, θεωρούμε ότι οποιαδήποτε μεταβολή στα ισχύοντα, στη σύνταξη των πινάκων Γ.Α. και Ε.Α.Ε., που κινείται στη λογική του «αδειάσματος» των ΠΕ70,5 και ΠΕ60,5, αντιτίθεται στην κοινή λογική, στο περί δικαίου αίσθημα, αλλά και στο ίδιο το Σύνταγμα και συνεπώς δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Εάν παρά τα παραπάνω θεωρείται ότι εξακολουθεί να υφίσταται θέμα «διπλής» μοριοδότησης, και δεδομένου ότι το θέμα αφορά κυρίως την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προτείνεται η παρακάτω απλή λύση:

Οι ΠΕ70,50 και ΠΕ60,50 αποσύρονται εντελώς από τον πίνακα Ε.Α.Ε. και υποβάλλουν αίτηση για δομές Ε.Α.Ε. και Γ.Ε. μόνο μέσα από τον πίνακα Γ.Ε. Βέβαια κατά τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. και αφού τελειώσει ο πίνακας Ε.Α.Ε. με τους ΠΕ71 και ΠΕ61, προηγούνται στις τοποθετήσεις από τον πίνακα Γ.Ε., έναντι των ΠΕ70 και ΠΕ60, ως έχοντες την προβλεπόμενη μεταπτυχιακή εξειδίκευση ή και εμπειρία. Με τον τρόπο αυτό δεν υφίσταται θέμα «διπλής μοριοδότησης», αλλά και το υπουργείο έχει τη δυνατότητα να στελεχώσει με αποτελεσματικότερο τρόπο τις δομές Ε.Α.Ε.

Σε διαφορετική περίπτωση και εφόσον προκρίνεται ο διαχωρισμός, χωρίς καμία εργασιακή κάλυψη για τους ΠΕ70,5 και ΠΕ60,5, τότε θα πρέπει να συνοδεύεται από αλλαγή του νομικού πλαισίου, δικαίωμα διορισμού των ΠΕ70,5 και ΠΕ60,5 στην ΕΑΕ καθώς επίσης και ισότιμη πρόσβαση στους πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ.

Σας δηλώνουμε ότι παρακολουθούμε στενά το θέμα και επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας.

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΠΕ70,5 – ΠΕ60,5

e-mesara.gr