Γενικεύεται από την επόμενη σχολική χρονιά η λειτουργία των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων, που θεσμοθετήθηκε το περασμένο καλοκαίρι, ώστε να ενοποιηθεί πρώτη φορά το καθεστώς της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (μέχρι σήμερα εκτεινόταν σε τέσσερις διαφορετικούς τύπους σχολείων).

Ο νέος τύπος των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων – Λυκείων θεσμοθετήθηκε και λειτουργεί φέτος με μεταβατικό πρόγραμμα σε 47 ΤΕΕ ειδικής αγωγής, ενώ εξετάζονται ακόμη 10 αιτήματα νέων ιδρύσεων. Στόχος είναι το 2017-18 να καθοριστούν τομείς και ειδικότητες στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια και να εφαρμοστούν τα νέα προγράμματα σπουδών. Με εγκύκλιο καλούνται να προτείνουν τις ιδρύσεις τομέων και ειδικοτήτων οι διευθυντές/ντριες των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έως τις 24.02.2017. Όπως ανακοινώνει το υπουργείο Παιδείας “η αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι πια γεγονός”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, με διάταξη που εντάσσεται στο επικείμενο νομοσχέδιο για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, καθορίζεται σε τρεις μαθητές (για εξαιρετικές περιπτώσεις) το κατώτατο όριο ανά τμήμα που δύναται να λειτουργήσουν τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια και τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Άλλες ρυθμίσεις

Παράλληλα, με άλλη διάταξη, το υπουργείο προβαίνει στον καθορισμό του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά Νηπιαγωγεία και στα ειδικά δημοτικά σχολεία. Συγκεκριμένα ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα των ειδικών νηπιαγωγείων και των ειδικών δημοτικών σχολείων ορίζεται από κατ’ ελάχιστον τέσσερις (κατ’ εξαίρεση σε τρεις) έως κατ’ ανώτατο όριο επτά μαθητές. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο εξετάζουν την επέκταση του καθεστώτος των ολοήμερων ειδικών νηπιαγωγείων και δημοτικών δυνάμει σε όλες τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες.

Ακόμη με επικείμενη διάταξη τροποποιούνται οι προϋποθέσεις μείωσης του αριθμού των μαθητών σε σχολική τάξη γενικού σχολείου, σε περίπτωση που φοιτούν σε αυτή μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία), δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός. Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία) δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων ανά τμήμα.

Μ.ΚΩ.