Το Δ.Σ., σε δύο συνεδριάσεις ασχολήθηκε με πληθώρα σημαντικών θεμάτων και αποφάσισε να:
Α) υποβάλλει αίτημα άμεσης συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας.
Β) προχωρήσει στην προκήρυξη Γ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε. στις αρχές Φεβρουαρίου, έχοντας ως βάση την αναμενόμενη συνάντηση.
Γ) θέσει τα μείζονα ζητήματα όπως: 1) μόνιμοι διορισμοί 2) προσλήψεις αναπληρωτών 3) δομή του νέου Λυκείου 4) πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 5) πάγια αιτήματα του κλάδου.
Δ) απαιτήσει να μην υπάρξει καμία συγχώνευση και κατάργηση τμημάτων των ΕΠΑ.Λ.
Ε) προκηρύξει πανελλαδική κινητοποίηση για το ανωτέρω ζήτημα την Πέμπτη 19/1 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις ή στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας.
Στ) ζητήσει τη μη εφαρμογή της διαδικασίας των προβλεπόμενων «δημιουργικών εργασιών» στο Λύκειο με παράλληλη απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου.
Ζ) προτείνει τη μη υποχρεωτική εφαρμογή της «θεματικής εβδομάδας» στο Γυμνάσιο, δίνοντας παράλληλα στο σύλλογο των διδασκόντων το δικαίωμα να ορίσουν αν επιθυμούν την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος και τη χρονική διάρκειά του.
Η) εκδώσει ανακοίνωση σχετικά με το σχέδιο εφαρμογής μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας.
Θ) προγραμματίσει τη διενέργεια τριών συνδιασκέψεων-ημερίδων. Συγκεκριμένα: α) στην Περιφέρεια Κρήτης στο Ηράκλειο (24/2) με θέμα «τα εργασιακά».
Ι) στις Περιφέρειες Δυτ.Μακεδονίας-Ηπείρου και τους νομούς Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας στην Κοζάνη (31/3) με θέμα: «αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση».
Ια) Στις Περιφέρειες Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδος στη Λάρισα (17/3) με θέμα «το νέο Λύκειο και η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
Στις ανωτέρω δράσεις-αποφάσεις –κινητοποιήσεις επισημαίνουμε:
1)Η πολιτική ηγεσία συνεχίζει απτόητη την πορεία που έχει χαράξει, έχοντας συναντήσει την Ομοσπονδία «εθιμοτυπικά» μια μόνο φορά. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει διάλογος, απλώς μας ανακοινώνονται αποφάσεις ή προτάσεις για σημαντικότατα ζητήματα, ενώ δεν είναι υπαρκτός ο προγραμματισμός για μόνιμους διορισμούς. Πιθανότατα όλα εξαρτώνται από τις προθέσεις των δανειστών, τους οποίους πλήρως υπακούει η νεομνημονιακή συγκυβέρνηση.
2)Το πρόβλημα των αναπληρωτών συναδέλφων διογκώνεται συνεχώς και το Υπουργείο αδυνατεί να προτείνει ή και να δώσει λύση. Δεν υφίσταται το παραμικρό ενδιαφέρον για τα σημαντικά προβλήματα που μας ταλανίζουν. Σιωπή και αποδοχή μιας απαράδεκτης γκρίζας πραγματικότητας.
3)Η Τεχνική Εκπαίδευση πλήττεται βαθύτατα, η πολιτική των εκπροσώπων της Κυβέρνησης αποκαλύπτεται ανάγλυφα. Η εφαρμογή της συγκεκριμένης εγκυκλίου θα οδηγήσει το αργότερο από το φθινόπωρο σε κύμα συγχωνεύσεων ή και καταργήσεων τομέων-ειδικοτήτων, ενώ θα υπάρξουν υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε δύο ή περισσότερες σχολικές μονάδες.
4)Η επιβολή των λεγόμενων «δημιουργικών εργασιών» άνευ διαλόγου, είναι πρόχειρη, αποσπασματική και χωρίς τις απαιτούμενες δομές. Παράλληλα επιβαρύνει το ήδη βεβαρυμμένο έργο των συναδέλφων, ενώ σημαντικός αριθμός από αυτούς που υπηρετούν σε Γυμνάσια και Λύκεια ή σε Γυμνάσια με τάξεις Λυκείου κινδυνεύουν να επωμιστούν και τις «θεματικές εβδομάδες» χωρίς την απαιτούμενη επιμόρφωση στις προτεινόμενες μορφές αγωγής.
Η Δ.Α.Κ.Ε. συμμετείχε με ενεργό-πρωταγωνιστικό τρόπο στην οργανωτική-αγωνιστική αφύπνιση της Ομοσπονδίας. Η μεγάλη πατριωτική, λαϊκή, δημοκρατική παράταξη πρώτη πλέον δύναμη στο χώρο των εκπαιδευτικών οφείλει να διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο στην υπεράσπιση του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ και των σκληρά μαχόμενων λειτουργών του.
Θόδωρος Τσούχλος
Μέλος Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.
Μέλος Ε.Ε. Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.