Οι καθηγητές των Μαθηματικών Τμημάτων όλων των ΑΕΙ ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει στην εφαρμογή του , καθώς, όπως υποστηρίζουν, θα προκαλέσει σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία και τη δομή των πανεπιστημίων.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν πως:

Αδικίες και Ανισότητες: Ο οριζόντιος τρόπος εφαρμογής του μέτρου δεν λαμβάνει υπόψη τις διαφοροποιήσεις στα τμήματα, τα επιστημονικά αντικείμενα και τις ιδιαίτερες συνθήκες των φοιτητών. Το όριο ν+2 έτη θεωρείται αυθαίρετο, ενώ δεν τεκμηριώνεται το όφελος από τις διαγραφές.

Λειτουργική Αναστάτωση: Η ανάγκη για έκτακτες εξεταστικές περίοδοι, η πίεση από φοιτητές προς τις διοικήσεις και το επιπλέον διοικητικό βάρος στους ακαδημαϊκούς υποβαθμίζουν τη λειτουργία των πανεπιστημίων.

Αρνητικές Επιδράσεις στις Σπουδές: Τα Μαθηματικά Τμήματα, όπου ο μέσος χρόνος αποφοίτησης ξεπερνά τα 6,5 έτη, θα δουν περισσότερους από το 50% των φοιτητών τους να αποκλείονται από την ακαδημαϊκή εκπαίδευση.

Υποβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου: Η διάταξη μπορεί να ενισχύσει τα ιδιωτικά κολλέγια, ενώ πλήττει το επιστημονικό δυναμικό και την αναγνωρισιμότητα των δημόσιων πανεπιστημίων.

Τέλος, ζητούν την απόσυρση του άρθρου 76 του Νόμου 4957/2022, καθώς θεωρούν ότι αντί να επιλύει προβλήματα, δημιουργεί νέα, επηρεάζοντας την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης και τη σχέση εκπαιδευτικών και φοιτητών.