Πίνακες ΑΣΕΠ: Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών -εκτός πινάκων- και συνταξιούχων. Η πίεση λόγω των «χαμένων» ωρών μαθημάτων και τα σοβαρά κενά στα σχολεία οδήγησαν το Υπουργείο Παιδείας σε μια ενέργεια που έχει προκαλέσει έντονο διάλογο.
Με πρωτοβουλία του υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη, κατατέθηκε τροπολογία που επιτρέπει την κάλυψη κενών θέσεων από εκπαιδευτικούς εκτός των πινάκων του ΑΣΕΠ, ακόμα και από συνταξιούχους, όταν εξαντλούνται οι διαθέσιμοι υποψήφιοι.
ΝΕΕΣ αντιδράσεις εκπαιδευτικών:
O Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την τροπολογία στην οποία αναφέρει:
Φτάσαμε τέλη Νοέμβρη και τα χιλιάδες κενά διαλύουν τα σχολεία μας! Τσακίζονται μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα! Ειδική Αγωγή, πάλι ο μεγάλος ασθενής! Η κυβέρνηση αρνείται να ανοίξουν οι πίνακες του ΑΣΕΠ για να μπουν μέσα οι νέοι απόφοιτοι κι όσοι αποκλείστηκαν λόγω λαθών και δεν κάνει προσλήψεις! Παράλληλα κατέθεσε τροπολογία για γενίκευση των τοπικών προσλήψεων και καλεί …συνταξιούχους να εργαστούν! Να αποσυρθεί τώρα! ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΑ!
Τέλη του Νοέμβρη και τα χιλιάδες κενά στην κυριολεξία διαλύουν τα σχολεία μας!
Πρωινά τμήματα εμφανίζουν σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών και
ταυτόχρονα τα ολοήμερα υπολειτουργούν καθώς οι εκπαιδευτικοί τους μπαλώνουν τρύπες στα πρωινά, ενώ σταδιακά κλείνουν ολοήμερα τμήματα και τμήματα διευρυμένου ωραρίου.
Διάσπαρτα κενά σε ειδικότητες γι’ αυτό τα σχολεία λειτουργούν ακόμα με προσωρινά προγράμματα.
Όταν αρρωσταίνει ή παίρνει άδεια εκπαιδευτικός δεν καλύπτεται, το τμήμα μένει για εβδομάδες ακάλυπτο ή καλύπτεται από το φιλότιμο εκπαιδευτικών και του/της διευθυντή/ντριας (π.χ. 6ο Δημοτικό Βύρωνα, 6ο Δημοτικό Καισαριανής…).
Όσον αφορά την παράλληλη στήριξη, εκεί η κατάσταση είναι τραγική. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές παράλληλης, σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, μοιράζονται 3 και 4 παιδιά ο καθένας, πολλές φορές σε διαφορετικά τμήματα και τάξεις. Παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη είναι ακόμα ακάλυπτα ή ενώ δικαιούνται 24 ώρες, οι ώρες που δίνονται είναι πολύ λιγότερες. Σπάνια καλύπτεται πλήρως ένα παιδί.
Τμήματα Ένταξης παραμένουν κλειστά δυόμιση μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους (7ο Δημοτικό Βύρωνα, 5ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα…).
Στα ειδικά σχολεία τα κενά είναι πάρα πολλά και σε όλες τις ειδικότητες. Το Ειδ. Δημ. Ρόζα Ιμβριώτη έμεινε με 22 κενά για πάνω από ένα μήνα και μετά τη δεύτερη φάση προσλήψεων παραμένει και πάλι πάνω από μήνα με 10 κενά (λείπουν 1 δάσκαλος/α, 2 εικαστικών, 1 φυσικής αγωγής, 1 μουσικός, 2 θεατρολόγοι, 1 ψυχολόγος, 2 ΕΒΠ). Στο 1ο Ειδ. Δημ. ΕΛΕΠΑΠ υπάρχουν ακόμα 3 κενά (1 λογοθεραπεία, 1 φυσικής αγωγής, 1 εικαστικών). Στο 2ο Ειδ. Δημ. ΕΛΕΠΑΠ έχουμε ακόμα 8 κενά (1 φυσικής αγωγής, 1 πληροφορικής, 2 σχολ. νοσηλευτές, 1 κοιν. λειτουργός, 3 ΕΒΠ). Σημαντικά κενά και στα ειδικά Νηπιαγωγεία.
Παράλληλα, λείπουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί από τα γενικά σχολεία μας ή τοποθετήθηκε μόνο ένας από τους δύο οπότε δε λειτουργεί η ομάδα (8ο Νηπ. Καισ/νής).
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν τεράστια ζητήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, χτυπούν βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και πολλάκις τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Μέσα σε αυτή την εκρηκτική κατάσταση η κυβέρνηση, αντί να ικανοποιήσει τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για να καλυφθούν τα κενά, καταθέτει τροπολογία στη βουλή σε άσχετο νομοσχέδιο με την οποία γενικεύει τις τοπικές προκηρύξεις πρόσληψης αναπληρωτών, κάτι που στην ουσία καταργεί τον ενιαίο τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών και ενισχύει το «αυτόνομο» σχολείο, που είναι στρατηγική ΟΟΣΕ, ΕΕ, κεφαλαίου και κυβερνήσεων. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση καλεί για πρώτη φορά συνταξιούχους εκπαιδευτικούς να καλύψουν κενά! Παράλληλα, καταργεί την προϋπηρεσία όσων εργάστηκαν σε τέτοιες προκηρύξεις! Να αποσυρθεί τώρα η κατάπτυστη τροπολογία!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: Εδώ και τώρα κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις σε μία συνολική φάση. Να αποσυρθεί η κατάπτυστη τροπολογία! Να ανοίξουν οι πίνακες του ΑΣΕΠ και να ανοίγουν κάθε χρόνο για να μπαίνουν μέσα οι νέοι απόφοιτοι. Να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας για οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών, να υπογραφεί τώρα ΣΣΕ. Να δοθούν χρήματα για την Παιδεία και όχι να δίνονται για του πολέμου τα σφαγεία.
Τι προβλέπει η τροπολογία:
Η νέα ρύθμιση επιτρέπει στους Περιφερειακούς Διευθυντές, με εισήγηση από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, να καλούν ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς να καλύψουν θέσεις σε περιοχές όπου οι ανάγκες δεν καλύπτονται από τους πίνακες του ΑΣΕΠ. Οι αιτούντες πρέπει να διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα, ενώ η επιλογή τους γίνεται βάσει βαθμού πτυχίου, με επιπλέον κριτήρια σε περιπτώσεις ισοβαθμίας.
ΑΣΕΠ: ΟΔΗΓΟΣ για έξι προσκλήσεις
Ειδική Αγωγή:
Στην Ειδική Αγωγή, οι υποψήφιοι κατατάσσονται με βάση τον βαθμό του πτυχίου και, αν χρειαστεί, τον χρόνο απόκτησης του ειδικού προσόντος.
Διάρκεια και προϋποθέσεις:
Οι πίνακες ισχύουν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Αν παραμένουν κενά, μπορούν να προσληφθούν συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί έως 67 ετών. Ωστόσο, η προϋπηρεσία αυτών των προσλήψεων δεν υπολογίζεται για μελλοντικές κατατάξεις, αλλά μόνο για τη δημόσια υπηρεσία.
Αντιδράσεις και υποδοχή:
Η ρύθμιση έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ωστόσο, ο Δήμος Μεγαρέων, όπου τα κενά είναι ιδιαίτερα σοβαρά, χαιρέτισε την πρωτοβουλία ως θετική εξέλιξη, υπογραμμίζοντας τη δυσανάλογη επιβάρυνση της περιοχής με ελλείψεις εκπαιδευτικών, ειδικά στις θέσεις δασκάλων.
Κριτήρια πρόσληψης
Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά κλάδο/ειδικότητα με βάση αποκλειστικά τον βαθμό του πτυχίου τους.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο πτυχίο σύμφωνα με την ημερομηνία απονομής του.
Σε περίπτωση που τα πτυχία έχουν απονεμηθεί κατά την ίδια ημερομηνία, τότε η κατάταξη γίνεται με βάση την παλαιότητα εγγραφής των υποψηφίων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.).
Οι αξιολογικοί πίνακες
Οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής της παρ. 3 καταρτίζονται με ευθύνη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, κυρώνονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και αναρτώνται στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Αναμόρφωση των πινάκων, που συνεπάγεται ανακατάταξη των υποψηφίων, εκτελείται υποχρεωτικά από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης και οι μη δικαιούμενοι να προσληφθούν βάσει της νέας κατάταξης απολύονται. Οι απολυόμενοι λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για την απασχόλησή τους έως την ημέρα της απόλυσης, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση από την αιτία αυτή.
Εφόσον δεν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών και μετά την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος , είναι δυνατή η πρόσληψη συνταξιούχων εκπαιδευτικών, που δεν έχουν υπερβεί το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας τους, σύμφωνα με την παραπάνω διαδκασία.
Από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης οι προλήψεις
Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον αριθμό των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο/ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, που έχουν εγκριθεί με σχετική πράξη του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ανεξάρτητα από την πηγή χρηματοδότησης αμέσως μετά την ανάρτηση των αξιολογικών πινάκων επιλογής των υποψηφίων.
Όταν προκύπτουν επιπλέον λειτουργικές ανάγκες για θέσεις σε σχολική μονάδα και κλάδο/ειδικότητα που συμπεριλήφθηκε στην τοπική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος , δύναται να καλούνται, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς πίνακες επιλογής που προαναφέραμε, που δεν έχουν ήδη προσληφθεί, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για πρόσληψη.
ΑΣΕΠ: Έρχεται ο 2ος γραπτός διαγωνισμός – Τα κλειδιά για την επιτυχία