Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι απελπιστική, σύμφωνα με χιλιάδες πολιτών που τα χρησιμοποιούν καθημερινά. Σε αυτά, συμπεριλαμβάνεται φυσικά και το Μετρό, με ρεπορτάζ των «Νέων» να αναφέρει ότι εδώ και τρία χρόνια, έχουν εντοπισθεί σημαντικές αστοχίες, με φθορές και ρωγμές στις Γραμμές 2 και 3, που θέτουν ζητήματα ασφαλείας της κυκλοφορίας.
Τα σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και αφορούν συνολικά 32 χιλιόμετρα σιδηροτροχιάς, με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να έχει εφαρμόσει ήδη προληπτικές βραδυπορίες (ταχύτητες κίνησης των συρμών με 40 – 60 χιλιόμετρα / ώρα) σε σημαντικό κομμάτι του δικτύου.
Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζονται επιπλέον καθυστερήσεις στα δρομολόγια του Μετρό, δεδομένου ότι ήδη υπάρχει και έλλειψη συρμών. Από την προκήρυξη του έργου για την αντικατάσταση στων σιδηροτροχιών (στις 30/10/24) προκύπτει ότι από το 2021 εντοπίσθηκαν σημαντικές αστοχίες και βλάβες, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αντιμετωπισθεί.
Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων που έγιναν στο δίκτυο προ τριετίας, περίπου 5,5 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χρειάζονται άμεση αντικατάσταση, ενώ, υπολογίσιμες φθορές είχαν διαπιστωθεί σε ακόμη 22 χιλιόμετρα.
Με το έργο που προκήρυξε η ΣΤΑΣΥ, οι προβληματικές σιδηροτροχιές θα αντικατασταθούν με καινούργιες σε συνολικά 32 χιλιόμετρα του δικτύου και συγκεκριμένα: 21.582 μέτρα στη Γραμμή 2 και 10.494 στη Γραμμή 3.
Επίσης, θα συμπεριληφθεί η διενέργεια «Μη Καταστροφικών Ελέγχων» στις γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ, με σκοπό την επιβεβαίωση και τον ακριβή προσδιορισμό των σημείων που θα χρειαστούν αντικατάσταση.
Με την υποβολή της τεχνικής έκθεσης, θα προκύψει και το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης των εργασιών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.