Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στην Ελλάδα προχωρά για πρώτη φορά στη διαμόρφωση ενός ειδικού παιδαγωγικού πλαισίου για τους , βρεφονηπιακούς και .

Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος φροντίδας και μάθησης για παιδιά ηλικίας έως 4 ετών, εστιάζοντας στη συνολική τους ανάπτυξη.

Ο νέος αυτός παιδαγωγικός σχεδιασμός ενσωματώνει παιδαγωγικές πρακτικές που θα διασφαλίζουν ποιοτική εκπαίδευση από την πρώιμη παιδική ηλικία, κάτι που αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

Με την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στην Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, και τον πρύτανη του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, Σταμάτη Αγγελόπουλο, ξεκινά η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου παιδαγωγικού προγράμματος. Η πρώτη εφαρμογή του προγράμματος θα γίνει πιλοτικά σε 100 σταθμούς από το δεύτερο εξάμηνο του 2025, μετά την επιμόρφωση του προσωπικού των σταθμών. Σκοπός της πιλοτικής φάσης είναι να δοκιμαστεί το νέο πλαίσιο και να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές, ώστε να διασφαλιστεί η επιτυχής εφαρμογή του.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, στόχος είναι η δημιουργία ενός προτύπου φροντίδας που θα ενσωματώνει τόσο την παιδαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όσο και την υποστήριξη των γονέων. Ουσιαστικά, το υπουργείο επιδιώκει να διασφαλίσει ότι οι παιδαγωγοί θα είναι εξειδικευμένοι στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και φροντίδας στα παιδιά, και ότι οι γονείς θα λαμβάνουν την κατάλληλη καθοδήγηση για την υποστήριξη της ανάπτυξης των παιδιών τους.

Η χρηματοδότηση του έργου γίνεται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, κάτι που αποδεικνύει τη δέσμευση του κράτους να επενδύσει στην εκπαίδευση των παιδιών από τη βρεφική τους ηλικία. Η κυβέρνηση σκοπεύει να εφαρμόσει το πρόγραμμα σε εθνικό επίπεδο μετά την πιλοτική φάση, καλύπτοντας περίπου 3.000 σταθμούς σε όλη τη χώρα, όπως προβλέπεται από το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ευρωπαϊκή Εγγύηση για το Παιδί.

Ο πρύτανης Σταμάτης Αγγελόπουλος ανέφερε ότι το νέο παιδαγωγικό πλαίσιο στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν οι βρεφικοί, βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, τονίζοντας τη σημασία της πρώιμης παιδικής ηλικίας για την ανάπτυξη των παιδιών. Παράλληλα, σημείωσε ότι η συνεχής επιμόρφωση των παιδαγωγών είναι απαραίτητη για να υποστηριχθούν οι ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους στα κρίσιμα πρώτα χρόνια της ζωής τους.

Στο πλαίσιο αυτής της νέας στρατηγικής, το υπουργείο εξετάζει επίσης τη δημιουργία ενός ειδικού φορέα για τη συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των παιδαγωγών που ασχολούνται με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αυτή η κίνηση εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια για την αναβάθμιση του συστήματος προσχολικής εκπαίδευσης στη χώρα, με στόχο την παροχή των καλύτερων δυνατών συνθηκών ανάπτυξης για τα παιδιά.

Με αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στοχεύει να βελτιώσει τη δημόσια διοίκηση στον τομέα της προσχολικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας την παιδαγωγική κατάρτιση και διασφαλίζοντας την ποιότητα φροντίδας για όλα τα παιδιά που συμμετέχουν στα αντίστοιχα προγράμματα.