Σχολεία – Ξεκίνησαν και οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών για τα κενά σε διδακτικό προσωπικό, τις συγχωνεύσεις τμημάτων αλλά και τις άθλιες κτιριακές υποδομές.
Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε για το θέμα.
«Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ ξεκινάει με 250 εκατομμύρια. Από φέτος θα ξεκινήσουν να λύνονται τα προβλήματα με τις κτιριακές υποδομές. Ταυτόχρονα, το ΤΕΕ θα αξιολογήσει όλες τις σχολικές υποδομές της χώρας. Αν ένα σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει, δεν θα λειτουργήσει και θα βρούμε εναλλακτικές», είπε στο Mega.
«Είναι τελείως αντιφατικό-το έχω ακούσει ως κριτική αλλά το λέω κι εγώ ο ίδιος- να βάζεις ένα διαδραστικό πίνακα σε ένα σχολείο του 2024 και δίπλα να πέφτουν σοβάδες, που είναι οι συνθήκες ασφαλείας μαθητών και εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης. Πρόσθεσε δε ότι «το πρόγραμμα ‘Μαριέττα Γιαννάκου’, το οποίο ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, ξεκινάει με 250 εκατομμύρια. Από φέτος θα ξεκινήσουν να λύνονται τα προβλήματα με τις κτιριακές υποδομές. Ταυτόχρονα, το ΤΕΕ θα αξιολογήσει όλες τις σχολικές υποδομές της χώρας. Αν ένα σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει, δεν θα λειτουργήσει και θα βρούμε εναλλακτικές σε συνεννόηση με τους δήμους».
Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις, ο υπουργός ανέφερε ότι «τα τμήματα που συγχωνεύονται είναι κάτω από 1.000. Πανευρωπαϊκή κατεύθυνση λέει πως πρέπει να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός που βοηθάει παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αν δείτε το μέσο όρο, η Ελλάδα έχει 8 παιδιά ανά εκπαιδευτικό. Στην Ολλανδία έχουμε 16 παιδιά και στη Φιλανδία 14 παιδιά. Στο Νηπιαγωγείο 16 δημοτικό 16, Γυμνασιο 21, Λυκειο 19». Ο υπουργός αναφέρθηκε, ακόμη, στην εγκύκλιο, η οποία έχει εκδοθεί από το υπουργείο Παιδείας, για την τοποθέτηση μόνο ενός εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης σε κάθε αίθουσα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών που τη χρειάζονται, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Όπως πρόσθεσε δε ο ίδιος, «Γιατί κάνουμε συγχωνεύσεις; Για να πιάσουν τόπο οι διορισμοί. Δεν πρέπει να ενοχοποιείται ο εξορθολογισμός».
Ενώ σε σχέση με τις συγχωνεύσεις τμημάτων είπε: «Τα τμήματα που συγχωνεύονται είναι κάτω από 1.000. Πανευρωπαϊκή κατεύθυνση λέει πως πρέπει να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός που βοηθάει παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Αν δείτε το μέσο όρο, η Ελλάδα έχει 8 παιδιά ανά εκπαιδευτικό. Στην Ολλανδία έχουμε 16 παιδιά και στη Φιλανδία 14 παιδιά. Το πρόβλημα είμαι πως έχεις ανθρώπινο δυναμικό για να στηρίξεις το σύστημα και ταυτόχρονα έχεις κενά. Φέτος είμαστε καλύτερα από πέρσι. Κενά το σύστημα θα έχει πάντα διότι μπορεί να προκύψει μία εγκυμοσύνη ή μία αρρώστια. Υπάρχουν κάποια κενά που θα καλυφθούν πολύ γρήγορα».
Σε σχέση με τους αναπληρωτές, ο υπουργός είπε:
«Το πρόβλημα είμαι πως έχεις ανθρώπινο δυναμικό για να στηρίξεις το σύστημα και ταυτόχρονα έχεις κενά. Φέτος είμαστε καλύτερα από πέρσι. Πέρυσι ξεκινήσαμε με 28.000 αναπληρωτές, φέτος με 28.500 αναπληρωτές συν τους διορισμούς. Κενά το σύστημα θα έχει πάντα διότι μπορεί να προκύψει μία εγκυμοσύνη ή μία αρρώστια. Υπάρχουν κάποια κενά που θα καλυφθούν πολύ γρήγορα», τόνισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης ενώ μίλησε για τις αλλαγές, που επίκεινται στο θέμα των αδειών μητρότητας των αναπληρωτριών, προκειμένου να διασφαλιστεί πως έχουν ίσα δικαιώματα με τους μόνιμους – «Πρέπει να υπάρξει εξομάλυνση και μιλάμε με συναρμόδια υπουργεία να δούμε πώς θα διορθωθεί», είπε συγκεκριμένα.
Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, προβλέπεται να πάρουν επίδομα μητρότητας και οι αναπληρωτές ενώ προανήγγειλε την έλευση της β΄φάσης προσλήψεων στις αρχές Οκτωβρίου. Όσο για το στεγαστικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών στα νησιά, επεσήμανε ότι έχει αρχίσει η συνεργασία με δημάρχους για να βρεθούν σπίτια στους καθηγητές».
Ενώ για τους εκπαιδευτικούς στα νησιά είπε πως άρχισε η συνεργασία με δημάρχους για να βρεθούν σπίτια στους καθηγητές.
Σχετικά με το Ψηφιακό Φροντιστήριο
«Όλα τα μαθήματα των Πανελλαδικών θα παρέχονται δωρεάν από το ψηφιακό φροντιστήριο. Γίνεται διαδικτυακά. Έχεις τη δυνατότητα να κάνεις και ερωτήσεις και έχει και νοηματική», υπογράμμισε.
Σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό
«Έχουμε υπερδιπλασιάσει τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία. Δεν είναι η κάλυψη που θέλω ακόμα. Το μέτρο για το κινητό είναι συσχετιζόμενο με το bullying. Υπάρχει και η πλατφόρμα όπου μπορούν να μιλήσουν τα παιδιά και να τα καταγγείλουν».