– Η επίδραση των τηλεφώνων και της χρήσης των social media στους μαθητές στα έχει γίνει ένα φλέγον ζήτημα για εκπαιδευτικούς και γονείς.

Ως ηγέτες των κοινοτήτων τους, οι διευθυντές σχολείων καλούνται να καθοδηγήσουν και να διαμορφώσουν πολιτικές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας.

Σε πρόσφατη έρευνα του NBC News, εκατοντάδες διευθυντές σχολείων εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες για τις αρνητικές επιπτώσεις των κινητών τηλεφώνων στην ψυχική υγεία των μαθητών, επισημαίνοντας ότι τα κινητά προκαλούν κόπωση, διάσπαση της προσοχής και ενισχύουν τον εκφοβισμό και τις συγκρούσεις στις σχολικές κοινότητες.

Ο David Griffith, αναπληρωτής διευθυντής Πολιτικής και Υποστήριξης της NAESP, χαρακτήρισε τα ευρήματα της έρευνας «ένα ηχηρό προειδοποιητικό μήνυμα προς τους γονείς και το κοινό».

Η αυξανόμενη προσοχή στο θέμα προέρχεται από τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις των κινητών στην ψυχική υγεία των νέων, την αύξηση του κυβερνοεκφοβισμού, τις διαταραχές στην τάξη και την καθυστέρηση στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Μελέτες αναδεικνύουν ανησυχητικά στοιχεία για την κατάθλιψη και την απομόνωση των εφήβων, ωθώντας όλο και περισσότερα σχολεία να επανεξετάσουν τις πολιτικές τους.

Οι τάσεις δείχνουν αυστηρότερους κανόνες στα σχολεία, με περιορισμούς στη χρήση κινητών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και δομημένες στρατηγικές για την αντιμετώπιση των παραβάσεων. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στην παροχή τεχνολογίας από τα ίδια τα σχολεία για εκπαιδευτικούς σκοπούς, διασφαλίζοντας τη συγκέντρωση των μαθητών στην εκπαίδευση.

Το ζήτημα της χρήσης κινητών στα σχολεία αναδεικνύει τη σύγκρουση μεταξύ των πλεονεκτημάτων της τεχνολογίας και της ανάγκης για ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς περισπασμούς, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να βρουν τη χρυσή τομή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025