Σφοδρές αντιδράσεις από το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών αναφορικά με το – Αναλυτικά όλα όσα αναφέρει:

Η κυβέρνηση της ΝΔ, έχοντας το προηγούμενο διάστημα κάνει δώρο στους διάφορους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων και μετά από μια σειρά νομοθετημάτων που κατηγοριοποιούν ακόμα περισσότερο σχολεία και εκπαιδευτικούς, έρχεται να διαλύσει ό,τι απέμεινε στο δημόσιο σχολείο. Θεσμοθέτησε μέσα στο καλοκαίρι (γιατί άραγε;) το Ψηφιακό Φροντιστήριο και κάλεσε μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να το στελεχώσουν για το σχολικό έτος 2024-25.

Όπως φαίνεται στα σχέδια της κυβέρνησης είναι ακόμα περισσότερο να βαθύνει την κατηγοριοποίηση, πάντοτε στις επιταγές της πολιτικής του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, αφού θα στελεχώσει κρατική δομή, όπως αυτό το με κριτήρια που συνηθίζουμε να βλέπουμε σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Να το αποσύρουν τώρα!

Όσοι στελεχώσουν τα ψηφιακά φροντιστήρια θα στείλουν βιογραφικό και ενδεικτικά βιντεομαθηματα και θα περάσουν από συνέντευξη. Το κίνητρο που δίνεται σε όσους εργαστούν είναι η έξτρα μοριοδοτηση σε αναπληρωτές και τα έξτρα μόρια για να εργαστούν αργότερα ως στελέχη της εκπαίδευσης. Σαν να λένε “μας κάνατε τη δουλειά, σας ανταμείβουμε να γίνετε διευθυντές γιατί νιώθουμε βέβαιοι ότι θα είστε ακόμα πιο πιεστικοί στους εκπαιδευτικούς του σχολείου σας στη χρήση της τηλεκπαίδευσης”. Σαν να λένε “δείξτε μας πόσο πολύ ωραία βίντεομαθηματα φτιάχνετε για να πάρετε αυτά τα έξτρα μόρια ως αναπληρωτές και μην δίνετε σημασία ότι σας έχουμε βάλει σε μια αρένα μοριοδοτησης (βλ. προσοντολογιο) και ότι έχουμε κάνει το πτυχίο σας ουσιαστικά χωρίς δικαιώματα αφού με αυτό μόνο δεν πρόκειται να δουλέψετε”. Σαν να λένε “διδάξτε ψηφιακά και μη δίνετε σημασία που θα βλέπετε όλο και περισσότερο τις θέσεις εργασίας να γίνονται λάστιχο και ως φυσικό αποτέλεσμα να μειώνονται”.

Για άλλη μια φορά μετά τα τρίμηνα (αναπληρωτές covid) που μοριοδοτουνταν περισσότερο, βλέπουμε την τηλεκπαίδευση να είναι το όπλο στα χέρια του συστήματος. Η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιήθηκε ως μέσο καταστολής τόσο στους μαθητικούς όσο και στους φοιτητικούς αγώνες. Χρησιμοποιήθηκε και ως μέσο ακόμα περισσότερης κατηγοριοποίησης-επισφάλειας (βλ τρίμηνες συμβάσεις εργασίας την περίοδο της πανδημίας).

Ως εδώ και πολύ ήταν!

Το δημόσιο σχολείο για εμάς αλλά και με βάση την παιδαγωγική επιστήμη είναι η σχέση δασκάλου με μαθητή που αδιαμεσολαβητα χωρίς χορηγούς, χωρίς αριστεία, χωρίς συνδέσεις στο ίντερνετ και χωρίς φροντιστηριακού τύπου βίντεομαθήματα, αλλά με την αμεσότητα που επιτρέπει η δια ζώσης επικοινωνία δίνεται η δυνατότητα συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών και χτισίματος της γνώσης τους μέσα από την επικοινωνία, το βίωμα, το γέλιο, το παιχνίδι κλπ.

Αυτό είναι το σχολείο για εμάς και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για ένα σχολείο των λαϊκών αναγκών, δημόσιο και δωρεάν.

· Να αποσυρθεί τώρα το “Ψηφιακό Φροντιστήριο”.

· Κανείς εκπαιδευτικός να μην κάνει αίτηση στο ψηφιακό φροντιστήριο.