Η ΟΛΜΕ πραγματοποίησε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘΑ κ. Ιωάννη Κατσαρού στα πλαίσια της κινητοποίησης στο χώρο του Υπουργείου Παιδείας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές-μαθήτριες και οι γονείς τους.Τι είπε για προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς εκπαιδευτικών .
Ειδικότερα, για τη συνάντηση ενημερώνει ο Ακρίτας Καλούσης, εκπρόσωπος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Επιγραμματικά οι ειδήσεις που βγήκαν από τη συνάντηση:
Market Pass: Πώς θα πληρωθείτε νωρίτερα – ΝΕΕΣ αιτήσεις ΕΔΩ
1. Η λειτουργία των σχολείων στην περιοχή της Θεσσαλίας θα πάει για τις 25/9/2023 κι αυτό με ερωτηματικό. 10 κτίρια σχολείων είναι κατεστραμμένα και το 10% των σχολείων θα χρειαστεί σχεδόν μήνα για να μπορέσουν να υποδεχτούν μαθητές και μαθήτριες.
2. Θετικό το ΥΠΑΙΘΑ για το θέμα της άδειας ειδικού σκοπού για τους εκπαιδευτικούς, αυτούς που μεταβαίνουν σε περιοχές της Θεσσαλίας, για αυτούς που μετακινούνται από περιοχές της Θεσσαλίας και για αυτούς που κινούνται στις περιοχές της Θεσσαλίας, όπως επίσης στο να μην χαθεί κανένα μεροκάματο αναπληρωτή και αναπληρώτριας.
3. Δεν προτίθεται το ΥΠΑΙΘΑ να εφαρμόσει στην περίπτωση της Θεσσαλίας τηλεκπαίδευση στην παρούσα φάση.
4. Δεν υπάρχει κάτι άμεσο για τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ, υπάρχουν διάφορες σκέψεις χωρίς να τις αναφέρει Ο Γ.Γ.. Επίσης δήλωσε ότι οι νέοι διορισμοί θα γίνουν με το υπάρχον σύστημα.
5. Ο Γ.Γ. δεν αποδέχτηκε τον αριθμό των κενών όπως αυτά έχουν σταλεί από τις διευθύνσεις και αριθμούνται στις 47.000. 5. Οι πιστώσεις για την Παράλληλη Στήριξη είναι 14.000 κι έχουν προσληφθεί στην Α΄ φάση 9.500 άρα οι νέες προσλήψεις θα είναι 4.500 είτε στη Β΄ φάση είτε και αργότερα. Τα αιτήματα είναι 20.000.
6. Η επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί προς το τέλος Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη. Για τα τμήματα ΖΕΠ και ΜΝΑΕ οι προλήψεις λόγω της κατάστασης στη Θεσσαλία θα μετακινηθούν στον Νοέμβρη, και αν.
7. Αυτή τη στιγμή θα τρέξουν οι αξιολογικές διαδικασίες των στελεχών ξεκινώντας από τους Υποδιευθυντές, Περιφερειακούς Διευθυντές, Υπευθύνους εκπαιδευτικών θεμάτων, Επόπτες Περιφέρειας και ΔΔΕ.
8. Θα γίνει προσπάθεια για προσαρμοστούν στις αποφάσεις του ΣΤΕ αναφορικά με τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας. Ακολουθούν αναλυτικά τα θέματα που συζητήθηκαν και η σχετική
Ανακοίνωση
Καταστροφές Θεσσαλία.
Το θέμα αυτό κυριάρχησε όπως είναι φυσικό λόγω των έντονων προβλημάτων που δημιούργησε το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας από τις περιοχές της Θεσσαλίας.
Η ενημέρωση αλλά και τα αιτήματα που τέθηκαν αφορούσαν κυρίαρχα την αντιμετώπιση των αναγκών των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους όπως και τον τρόπο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το κυρίαρχο αίτημα που τέθηκε ήταν υπάρξει μέριμνα σε όλα τα επίπεδα, διατροφή, στέγαση, εργασία, οικονομική ενίσχυση.
Σύμφωνα με τον ΓΓ.
Τα σχολεία αυτήν την στιγμή δε θα ανοίξουν όχι κυρίως γιατί υπάρχει πρόβλημα στις κτιριακές υποδομές αλλά για τις υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν σε όλη την περιοχή της Θεσσαλίας. Η λειτουργία των σχολείων στην περιοχή της Θεσσαλίας θα πάει για τις 25/9/2023 κι αυτό με ερωτηματικό.
Το πότε θα ανοίξουν συγκεκριμένα θα εξαρτηθεί από τις εκθέσεις της ΚΤΥΠ, του ΤΕΕ και του ΕΟΔΥ. Σύμφωνα με το υπουργείο 10 κτίρια σχολείων είναι κατεστραμμένα και το 10% των σχολείων θα χρειαστεί σχεδόν μήνα για να μπορέσουν να υποδεχτούν μαθητές και μαθήτριες. Το υπουργείο σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες έχει στείλει ειδικούς επιστήμονες ( 10 ψυχολόγοι) για να αντιμετωπιστεί κι αυτή τη διάσταση της καταστροφής.
Επίσης αυτό που προγραμματίζει το ΥΠΑΙΘΑ είναι να διερευνηθούν πόσα παιδιά και από ποιες περιοχές μπορούν να μετακινηθούν σε άλλε περιοχές για να μετακινούνται σε άλλο σχολείο. Για τους εκπαιδευτικούς τέθηκε το θέμα της άδειας ειδικού σκοπού για αυτούς που μεταβαίνουν σε περιοχές της Θεσσαλίας, για αυτούς που μετακινούνται από περιοχές της Θεσσαλίας και για αυτούς που κινούνται στις περιοχές της Θεσσαλίας, όπως και το θέμα να μην χαθεί κανένα μεροκάματο αναπληρωτή και αναπληρώτριας συναδέλφου = συναδέλφισσας.
Ο Γ.Γ στα αιτήματα αυτά απάντησε θετικά. Επίσης τέθηκε το θέμα της έκτακτης επιχορήγησης σε εκπαιδευτικούς που έχει καταστραφεί όλα τα μέσα που είχαν για την εκπαιδευτική διαδικασία. Κάτι που σημείωσε ο ΓΓ. Τέθηκε το θέμα της ύλης και τη μείωσή της τόσο για παιδιά της Γ΄ Λυκείου όσο και των άλλων τάξεων που αφορά την τράπεζα θεμάτων.
Ο ΓΓ δεν έδωσε κάποια συγκεκριμένη απάντηση παρά μόνο ότι δεν έχει συζητηθεί και δεν τους έχει απασχολήσει το θέμα αυτό. Για την τηλεκπαίδευση κι αν σκέπτονται να την εφαρμόσουν στην περίπτωση της Θεσσαλίας απάντησε ότι δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση ιδιαίτερα με τις συνθήκες που επικρατούν αυτή τη στιγμή (χωρίς ηλεκτρικό, διαδίκτυο, εξοπλισμό) και φυσικά μέσα στις καταστραμμένες περιοχές. Βέβαια ο υπηρεσιακός παράγοντας που ήταν στη συνάντηση άφησε ένα περιθώριο λειτουργίας της σε περίπτωση, σε βάθος χρόνου, που ξεκινήσουν τα σχολεία και μερικοί μαθητές αδυνατούν να προσέλθουν στα σχολεία.
Στην περιοχή υπάρχει επιτροπή όπου θα διερευνήσει τις ανάγκες των κατοίκων όπως και τη λειτουργία των σχολείων και τις ανάγκες που υπάρχουν.
Μένει να διαπιστώσουμε στην πράξη τα συγκεκριμένα.
Θυμίζουμε ότι με απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τις επόμενες μέρες θα μεταβεί κλιμάκιο της στις πληγείσες περιοχές όπου θα υπάρξουν συναντήσεις με τα τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία της περιοχής ώστε να οργανωθεί η αλληλεγγύη και φυσικά η κινηματική απάντηση στην καταστροφική αδιαφορία και τις εγκληματικές πολικές της μη θωράκισης της περιοχής με αντιπλημμυρικά έργα που να προστατεύουν τις ζωές ανθρώπων και άλλων ζωντανών οργανισμών, να διαφυλάττει τη λαϊκή περιουσία και να διασφαλίζει μια αξιοβίωτη ζωή για όλους.
Πίνακες αναπληρωτών. Από τον Άννα στον Καϊάφα
Τέθηκε από μέρος του Δ.Σ. το μεγάλο θέμα των δηλώσεων στον ΑΣΕΠ και τα λάθη που είχε το σύστημα και απαιτήθηκε να προχωρήσει το υπουργείο σε διορθωτικές κινήσεις ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα που άφησαν χιλιάδες συναδέλφους και συναδέλφισσες χωρίς δουλειά και πολλοί και πολλές δεν προσλήφθηκαν γιατί βρέθηκαν σε πολύ χαμηλή θέση ή προσλήφθηκαν σε περιοχές απομακρυσμένες από τον τόπο κατοικίας τους. Ο ΓΓ έριξε τις ευθύνες στον ΑΣΕΠ γιατί δεν αφήνει περιθώριο παρέμβασης κι ότι στο ερώτημα γιατί δεν παίρνει πρωτοβουλία το ΥΠΑΙΘΑ να διορθωθούν τότε αλλά και τώρα οι δηλώσεις, απάντησε ότι ο ΑΣΕΠ δεν συναινεί. Όχι βέβαια ότι το υπουργείο είχε τέτοια πρόθεση. Παράλληλα δεν έλειψαν και οι κατηγορίες προς τους εκπαιδευτικούς που δεν μελέτησαν καλά το σύστημα και έκαναν λάθη στις επιλογές των «τικ».
Διαγωνισμός ΑΣΕΠ.
Ίδιες διαβεβαιώσεις αλλά ο λαλίστατοι υπουργός και η υφυπουργός συνέχεια μιλούν γι αυτόν. Για μια ακόμη φορά τέθηκε το θέμα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, αφού η κυβέρνηση το συντηρεί συνεχεία με δηλώσεις και του υπουργού και της υφυπουργού. Ο ΓΓ μας παρείχε τι ίδιες διαβεβαιώσεις, ότι δεν υπάρχει κάτι άμεσο και δήλωσε ότι υπάρχουν διάφορες σκέψεις χωρίς να τις αναφέρει. Όπως δήλωσε ότι οι νέοι διορισμοί θα γίνουν με το υπάρχον σύστημα. Βέβαια σε αυτό να τονίσουμε ότι το υπάρχον σύστημα, το σύστημα Γαβρόγλου, είναι ένας τρόπος πρόσληψης που πετάει κάθε φορά και περισσότερους εκτός της μόνιμης και σταθερής εργασίας και φυσικά αποθεώνει την ατομική ευθύνη και τον άκρατο ανταγωνισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, καταργώντας το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία που έπρεπε να αποτελούν μοναδικά κριτήρια για τις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Κενά και προσλήψεις αναπληρωτών.
Η επιτομή των περικοπών και των μειωμένων προσλήψεων. Ο ΓΓ δεν αποδέχτηκε τον αριθμό των κενών όπως αυτά έχουν σταλεί από τις διευθύνσεις και αριθμούνται στις 47.000. Τονίστηκε ότι οι προσλήψεις 28.000 εκπαιδευτικών δεν καλύπτουν ακόμη και αυτά τα κουτσουρεμένα κενά που υπάρχουν στα σχολεία και ζητήθηκε να γίνουν άμεσα οι νέες προσλήψεις ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία στοιχειωδώς. Ο ΓΓ απάντησε ότι τα κενά δεν τα γνωρίζει ακριβώς γιατί περιμένει τις ΔΔΕ και τις περιφερειακές διευθύνσεις να τα στείλουν μέχρι την Παρασκευή 15/9. Μάλιστα για τις Παράλληλες στηρίξεις δήλωσε ότι οι ανάγκες είναι αυξημένες αλλά οι πιστώσεις ίδιες, γεγονός που εξηγεί αλλά δεν δικαιολογεί τη γνωστή εγκύκλιος που αφορά την παράλληλη στήριξη και τις περικοπές προσλήψεων αναπληρωτών παράλληλης στήριξης. Οι πιστώσεις που έχει το υπουργείο είναι 14.000 κι έχουν προσληφθεί στην Α΄ φάση 9.500 άρα οι νέες προσλήψεις θα είναι 4.500 είτε στη Β΄ φάση είτε και αργότερα. Αν υλοποιηθεί αυτός ο προγραμματισμός γίνεται κατανοητό ότι θα μείνουν χωρίς παράλληλη στήριξη 6.000 παιδιά αφού τα αιτήματα είναι 20.000. Βέβαια ο ΓΓ προσπάθησε να δικαιολογήσει την εγκύκλιο λέγοντας ότι πρόκειται για ολόκληρη φιλοσοφία και δεν έχει να κάνει με τις περικοπές προσλήψεων. Η επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί προς το τέλος Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη. Για τα τμήματα ΖΕΠ και ΜΝΑΕ οι προλήψεις λόγω της κατάστασης στη Θεσσαλία θα μετακινηθούν στον Νοέμβρη, κι αν.
Αξιολόγηση, μονιμοποίηση νεοδιόριστων. Εφαρμογή χωρίς αναστολή.
Στο γεγονός ότι οι συνάδελφοι και συναδέλφισσες που διορίστηκαν το 2020 βαίνουν στον 4ο χρόνο και ότι έπρεπε να μονιμοποιηθούν από πέρσι όπως και οι υπόλοιποι που διορίστηκαν το 2021 απάντησε ότι το γνωρίζει αλλά θα εφαρμοστεί η αξιολογική διαδικασία με βάση το νομοθετικό πλαίσιο. Επίσης δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή θα τρέξουν οι αξιολογικές διαδικασίες των στελεχών ξεκινώντας από του υποδιευθυντές, περιφερειακούς διευθυντές, υπευθύνους εκπαιδευτικών θεμάτων, επόπτες περιφέρειας και ΔΔΕ. Στο ερώτημα αν θα υπάρξει νέα εγκύκλιος για τις αξιολογικές διαδικασίες απάντησε ότι αν η ΑΔΙΠΔΕ ή το ΙΕΠ έχει να προτείνει κάτι καινούριο τότε θα υπάρξουν και νέες εγκύκλιοι.
Κοινωνικές επιστήμες και καλλιτεχνική παιδεία.
Η ίδια θέση αλλά χωρίς καμία πρακτική εφαρμογή. Τέθηκε για μια ακόμη φορά το θέμα της εξαφάνισης από το λύκειο των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας και η αναγκαιότητα της ύπαρξής τους, όπως ότι υπάρχουν και οι σχετικές αποφάσεις του ΣΤΕ. Ο ΓΓ απάντησε ότι θα γίνει προσπάθεια για προσαρμοστούν στις αποφάσεις του ΣΤΕ.
Πειθαρχικές διώξεις και καταστολή. Σιωπή.
Στο θέμα των πειθαρχικών διώξεων και ιδιαίτερα στις 2 ΔΔΕ Πειραιά και Αθήνα που έχει στηθεί μια ολόκληρη φάμπρικά κυνηγών κεφαλών εκπαιδευτικών γιατί υλοποιούν συλλογικές αποφάσεις αλλά και για το κλίμα τρομοκρατίας εκφοβισμού και πειθάρχησης στους χώρους των σχολείων, ο ΓΓ δεν έδωσε κάποια συγκεκριμένη απάντηση παρά μόνο δήλωσε ότι τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κινούνται σε πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης.