Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο 2,5% αυξήθηκε τον Ιούλιο ο «εθνικός» πληθωρισμός από 1,8% τον Ιούνιο με οδηγό τις .

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, με βάση τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. η μείωση κατά 68,9% και 20,9% και 16,9% αντίστοιχα στις τιμές του φυσικού αερίου, συγκράτησαν και τον Ιούλιο τον πληθωρισμό κατά 2,2%. Οι τιμές στα υγρά καύσιμα παρά τις ανατιμήσεις που είχαμε μέσα στο μήνα καταγράφονται μειωμένες κατά 15,6%.

Στην ομάδα των τροφίμων καταγράφονται πλέον μεγαλύτερες αυξήσεις στα εποχικά είδη όπως τα φρούτα (18,4% ) και τα λαχανικά (15,5%) όπως άλλωστε αναμενόταν λόγω της αστάθειας του καιρού τον περασμένο Mάιο και Ιούνιο που κατάστρεψε μέρος της παραγωγής. Ωστόσο, πολύ υψηλές αυξήσεις καταγράφονται και σε μια σειρά από βασικά προϊόντα διατροφής.

Συγκεκριμένα, τα γαλακτοκομικά και τα αβγά καταγράφουν αύξηση των τιμών τους κατά 14,4%, τα κρέατα καταγράφουν αύξηση 10,9%, τα έλαια και τα λίπη καταγράφουν αύξηση 10,4% λόγω κυρίως της εκτόξευσης της τιμής του ελαιόλαδου. Το πρόβλημα με τις τιμές του ελαιόλαδου αναμένεται ότι θα διαρκέσει και το υπόλοιπο του χρόνου εξαιτίας της χαμηλής παραγωγής που είχαμε σε Ισπανία και Ιταλία. Η ζάχαρη, οι σοκολάτες και τα γλυκά είχαν αύξηση τιμών 11%, τα μεταλλικά νερά και οι χυμοί 13,3%, ο καφές, το κακάο και το τσάι είχαν αύξηση 9,2%, τα δημητριακά και το ψωμί 8,6%, τα ψάρια γενικά 8,2% και τα αλκοολούχα ποτά 8,1%.

Αυξήσεις πολλαπλάσιες του μέσου πληθωρισμού είχαμε στα φαρμακευτικά προϊόντα κατά 18,7%, τα είδη άμεσης κατανάλωσης του νοικοκυριού και τις οικιακές υπηρεσίες κατά 7,9%, στα σκεύη οικιακής χρήσης κατά 9,7%.
Αυτοκίνητα

Στα αυτοκίνητα έχουμε αυξήσεις 9% στα μεταχειρισμένα, 4% στα καινούργια, 5,1% στα μοτοποδήλατα και τις μοτοσικλέτες και 11,5% στα εξαρτήματα κα τα αξεσουάρ αυτοκινήτου.

Στις υπηρεσίες καταγράφονται αυξήσεις 11,6% στα εισιτήρια αεροπλάνου, 10,9% στα εισιτήρια θεάτρου και κινηματογράφου, 9,9% στο πακέτο διακοπών, 7,1%, στα εστιατόρια, τα ζαχαροπλαστεία και τα κυλικεία και 5,7% στα ασφάλιστρα υγείας .
Μηνιαία σύγκριση

Ο πληθωρισμός τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούνιο μειώθηκε κατά 1,1% κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών της ενέργειας και των καλοκαιρινών εκπτώσεων. Το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε από τις μειώσεις:

*Κατά 23,8% στην ομάδα «Ενδυση και Υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

Κατά 0,5% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

*Κατά, 9% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.

*Κατά 0,3% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*Κατά 0,3% στην ομάδα «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα. Οι μειώσεις αυτές αντισταθμίστηκαν ως ένα βαθμό από τις αυξήσεις.

* Κατά 0,6% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

*Κατά 0,2% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.

* Κατά 1,1% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε αυτοκίνητα καινούργια, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

*Κατά 0,2% στην ομάδα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.
Τα δημητριακά

Στην ήδη υφιστάμενες αυξήσεις βασικών ειδών διατροφής θα προστεθούν και νέες με αρχή τις τιμές των δημητριακών, οι οποίες έχουν αρχίσει να παίρνουν την ανηφόρα λόγω της έλλειψης από την κατάρρευση της συμφωνίας των εξαγωγών από την Ουκρανία και το κύμα κερδοσκοπίας. Οι αυξήσεις σε δημητριακά θα έχουν επίπτωση και στις τιμές του κρέατος που επηρεάζεται ήδη αρνητικά από τις μειωμένες διαθεσιμότητες εντός και εκτός Ελλάδας.

Μεγάλο ερωτηματικό θα είναι οι τιμές των καυσίμων, οι οποίες μετά από 10 μήνες σταθερότητας σε ικανοποιητικά επίπεδα έχουν πάρει ανοδική πορεία από τον Ιούλιο, με την τιμή του αργού πετρελαίου να φλερτάρει ξανά μετά από 14 μήνες τα 90 δολάρια. Οι οιωνοί είναι άσχημοι, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επεκταθεί και στη Μαύρη Θάλασσα, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολη και επικίνδυνη η μεταφορά πετρελαίου από τις χώρες της Κασπίας και άρα και τη χώρα μας, με ό,τι αυτό σημαίνει και για τη διακριτή αγορά των υγρών καυσίμων.