Όπως φαίνεται, υπάρχει πολύ σοβαρό λάθος στα θέματα των Λατινικών στις Πανελλήνιες 2023 – Τι είναι αυτό που προβληματίζει με τη βαθμολόγηση .
Δείτε τι αναφέρει ο κ. Περικλής Μενούνος στην ανάρτησή του:
Πανελλήνιες 2023 – 9/6 ΕΠΑΛ: Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα μαθήματα ειδικότητας
Πολύ σοβαρό λάθος στα θέματα των Λατινικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις οδηγεί σε ανισότητα στη βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των μαθητών
Την Πέμπτη 8/6/2023 οι μαθητές της Γ λυκείου – ανθρωπιστικών σπουδών διαγωνίστηκαν στο μάθημα των Λατινικών. Σύμφωνα με την Υ.Α. Φ251/25089/Α5/20-02-2020 (ΦΕΚ 643/Β’/27-02-2020) άρθρο 14, παρ. 9 « Η βαθμολόγηση των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα 0-100 ανά βαθμολογητή, με ακέραιους μόνο αριθμούς και ο τελικός γραπτός βαθμός, όπως υπολογίζεται στο άρθρο 15 της παρούσας, ανάγεται στην κλίμακα 0-20 και γράφεται ως δεκαδικός, όπου απαιτείται».
Στα Λατινικά λοιπόν τα θέματα Γ1α, Γ2α που βαθμολογούνται μέχρι 4 μονάδες το καθένα ζητούν από τους μαθητές να βρουν στο κείμενο 4 λέξεις και να παράγουν άλλες 4, συνολικά 8 λέξεις. Καταλαβαίνει κανείς ότι κάθε λέξη που αποτελεί σωστή απάντηση θα βαθμολογείται με 0,5 μονάδες.
Έτσι αν ο μαθητής δώσει 5 λέξεις σωστές θα βαθμολογηθεί με 2,5 κάτι που δεν είναι δυνατό αφού βάση του νόμου η βαθμολόγηση γίνεται μόνο με ακέραιους βαθμούς.
Συγκεκριμένα
Γ1α. «Nam in sacello … meā sede cedo»: Στο παραπάνω απόσπασμα να εντοπίσετε τέσσερα (4) ουσιαστικά της γ ΄ κλίσης (μονάδες 2) και να τα μεταφέρετε στη γενική του πληθυντικού αριθμού (μονάδες 2).
Μονάδες 4
Πανελλήνιες 2023: Δείτε ΕΔΩ τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική
Ενδεικτική απάντηση
nocte → noctium
sorōris → sororum
vox → vocum
sede → sedum
Μονάδες 8×0,5 = 4
Γ2α. «Arria … secūta est»: Στο παραπάνω απόσπασμα να εντοπίσετε τέσσερα (4) ρήματα που βρίσκονται σε οριστική έγκλιση (μονάδες 2) και να τα μεταφέρετε στο γ ΄ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του μέλλοντα στην ίδια φωνή (μονάδες 2).
Μονάδες 4
Ενδεικτική απάντηση
orabat → orabunt
impetrāvit → impetrabunt
conduxit → conducent
secūta est → sequentur
Μονάδες 8×0,5 = 4
Θα πρέπει άμεσα το Υπουργείο να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα:
– Πώς βαθμολογήθηκαν οι προφορικά εξεταζόμενοι; Με δεκαδικούς αριθμούς;
– Γιατί δεν έδωσε λύση άμεσα πριν αποχωρήσουν οι μαθητές από τις εξετάσεις;
– Θα δώσει λύση πριν βαθμολογηθούν τα γραπτά; Πως θα εξασφαλίσει ότι η λύση αυτή δεν θα αδικεί όσους έχουν ήδη βαθμολογηθεί; Δηλαδή τους προφορικά εξεταζόμενους;
Αν αλλάξει την κατανομή της βαθμολογίας θα αδικήσει τους προφορικά εξεταζόμενους, αν ακυρώσει τα θέματα αυτά και μοιράσει τις 8 μονάδες στα υπόλοιπα θα πρέπει να αλλαχθούν οι βαθμοί στα τετράδια όλων των προφορικά εξεταζόμενων αναλογικά.
– Η λύση πρέπει να δοθεί άμεσα πριν ξεκινήσει η βαθμολόγηση των γραπτών!!!
– Γιατί δεν διαβάσαμε σε καμία ιστοσελίδα για το θέμα αυτό;