Τι αναφέρει σε ενημερωτικό του ο Πάνος Ντούλας, Καθηγητής Αγγλικής-Κοινωνικών Επιστημών, αναφορικά με τα κενά στα σχολεία:
Προχτές, δημοσιεύθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις που περιέχουν τα οργανικά κενά για τις μετατάξεις (Αρ.Πρωτ.36165/E2/29-03-2023/ΥΠΑΙΘ και 36149/E2/29-03-2023/ΥΠΑΙΘ). Ο αριθμός έχει ενδιαφέρον καθώς αποτυπώνει την εικόνα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας για τα οργανικά κενά.
Πληρωμένα μεταπτυχιακά και διδακτορικά: Στο μικροσκόπιο της ΕΛΑΣ οι υποθέσεις
Τα οργανικά κενά που προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου μετά τις μεταθέσεις και πριν από τις μετατάξεις και τυχόν διορισμούς είναι τα εξής:
στην Πρωτοβάθμια Γενικής ο αριθμός που δίνει το Υπουργείο είναι 392 κενά. Έχει δώσει ουσιαστικά ελάχιστα κενά στις «ειδικότητες» (σε κάποιες δεν έχει θεσπίσει καθόλου και υπολογίζονται σε τουλάχιστον 500) ενώ δεν έχει θεσπίσει επίσης εκατοντάδες κενά στα Νηπιαγωγεία που προέκυψαν από τη δίχρονη (τουλάχιστον 1.000).
στη Δευτεροβάθμια Γενικής έχει δώσει 434οργανικά κενά. Ο αριθμός σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια είναι παρόμοιος με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις.
στη Σιβιτανίδειο έδωσε 8κενά.
στα Μουσικά σχολεία Δευτεροβάθμιας έχει δώσει 272.
στα Καλλιτεχνικά σχολεία Δευτεροβάθμιας έχει δώσει 25.
στα ΚΕΔΑΣΥ έχει δώσει 497ενώ στα ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ 865.
σε ΣΜΕΑΕ (για ΕΒΠ/ΕΕΠ) έχει δώσει 281.
Στην Εγκύκλιο δεν υπάρχουν τα κενά στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών των ΣΜΕΑΕ (τα οποία πέρσι, με ανεπίσημες πληροφορίες, ήταν, πριν τους περίπου χίλιους διορισμούς, πάνω από 1.500).
Επομένως, το Υπουργείο έχει δώσει τουλάχιστον 774 οργανικάκενά. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν τα τουλάχιστον 500 οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ που δεν καλύφτηκαν πέρσι καθώς και άλλα τουλάχιστον 1.500 στην πρωτοβάθμια από Νηπιαγωγούς και ειδικότητες.
Επομένως, μιλάμε για σχεδόν 000 οργανικά κενά, ακόμη και με τους πολύ σφιχτούςυπολογισμούς του Υπουργείου που βασίζονται σε όλα τα μνημονιακά μέτρα που μείωσαν την οργανικότητα των σχολείων: 27άρια τμήματα στη Δευτεροβάθμια, αύξηση ωραρίου +2 ώρες στη Δευτεροβάθμια (αυτό αυτόματα στέρησε 6.000 οργανικά κενά μόνο στη Δευτεροβάθμια), 6ωρα από 7ωρα στα Δημοτικά, κατάργηση οργανικών Ολοήμερου Δημοτικού, περικοπή ολιγομελών τμημάτων, συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, κ.ά.
Πέρα από αυτά όμως, υπάρχει και η πραγματική εικόνα που βιώνουν κάθε χρόνο γονείς και εκπαιδευτικοί στα σχολεία: δεκάδες χιλιάδες λειτουργικά πραγματικά κενά που προκύπτουν λόγω αδειών, Παράλληλης, Ενισχυτικής, ΜΝΑΕ, Αγγλικών Νηπιαγωγείου, απαλλαγές στελεχών, κ.ά.: πχ φέτος (και παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει 25.000 διορισμοί μονίμων) ανακοινώθηκαν σχεδόν 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών (!!!) ενώ τα οργανικά κενά υποτίθεται ότι ήταν κάποιες χιλιάδες μόνο.
Χαρακτηριστικά, η Υφυπουργός Παιδείας στις 4 Μάρτη 2023 δήλωνε ότι φέτος έγιναν επισήμως 47.167 προσλήψεις αναπληρωτών ενώ από τότε προσέλαβε άλλους 846 + 163 (ΕΒΠ-ΕΕΠ) αναπληρωτές. Συνολικά δηλ έχουμε επισήμως 48.176 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος. Με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου και με τους νέους αναπληρωτές να έχουν προστεθεί η κατανομή φέτος είναι η εξής:
Έρχεται voucher για τη χρήση POS – Τι πρέπει να ξέρετε
Τα κενά αυτά, βέβαια, είναι αποτέλεσμα της χρόνιας πολιτικής αδιοριστίας που έχει φτάσει πχ τη Δευτεροβάθμια να έχει φέτος, παρά τους διορισμούς, μόλις 64.000 μόνιμους σε σύγκριση με τους 92.000 μόνιμους του 2008. Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, δεν φτάνουν οι μόλις 3.700 διορισμοί μονίμων που εξαγγέλθηκαν για φέτος από την Κυβέρνηση: χρειάζεται κάλυψη καταρχάς των υπαρχόντων οργανικών κενών και στη συνέχεια σύσταση νέων οργανικών εκεί που δεν υπάρχουν, κάλυψη και άλλων λειτουργιών του σχολείου με μόνιμους (πχ Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη, Ενισχυτική, ΜΝΑΕ, κ.ά.) και βέβαια ανάσχεση και ανατροπή όλων εκείνων των μνημονιακών μέτρων που οδήγησαν σε αυτήν την εικόνα το δημόσιο σχολείο.
Ακολουθούν οι Πίνακες με τα αναλυτικά οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή.