Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ακρίβεια – Σύµφωνα µε τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI οι πωλήσεις λευκού γάλακτος, συµπεριλαµβανοµένων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, διαµορφώθηκαν το 2022 σε 313,34 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,5%, µε τον όγκο πωλήσεων, όµως, την ίδια ώρα να υποχωρεί κατά 6,4%, καθώς η µέση τιµή ανά λίτρο αυξήθηκε κατά 12,8%, σε 1,57 ευρώ από 1,39 ευρώ το 2021.
Αναλυτικότερα, ανάλογη είναι η εικόνα που επικράτησε και στην κατηγορία του γιαουρτιού, καθώς ο τζίρος διαµορφώθηκε σε περίπου 263 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,2% σε σύγκριση µε το 2021, όµως ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 6%. Αξίζει να σηµειωθεί ότι µεσοσταθµικά οι τιµές στο γιαούρτι αυξήθηκαν κατά 11,8%, µε την τιµή ανά κιλό να διαµορφώνεται το 2022 σε 4,46 ευρώ από 3,99 ευρώ το 2021.
Εκεί, πάντως, που οι τιµές έσπασαν όλα τα ρεκόρ ήταν στα τυριά, µε τις µεγαλύτερες ανατιµήσεις να παρατηρούνται στη φέτα και να ξεπερνούν το 22%!
ΝΕΕΣ αλλαγές στη ΔΥΠΑ – Νέα ψηφιακά εργαλεία υποστήριξης των ανέργων
Η τιµή του «λευκού» τυριού έφθασε να είναι το 2022 υψηλότερη από αυτήν που είχε η φέτα το 2021. Ετσι, ενώ ένα κιλό φέτα είχε το 2021 µέση τιµή 8,06 ευρώ, το 2022 έφθασε τα 9,85 ευρώ, ενώ η µέση τιµή του «λευκού» τυριού διαµορφώθηκε το 2022 σε 9,33 ευρώ/κιλό από 7,92 ευρώ/κιλό το 2021, καταγράφοντας επίσης εκρηκτική αύξηση, της τάξης του 17,8%. Αµφότερες οι κατηγορίες είχαν µείωση του όγκου πωλήσεων, µε αυτή στη φέτα να είναι διπλάσια αυτής που καταγράφηκε στις πωλήσεις «λευκού» τυριού (8,8% έναντι 4,4%), µε τους καταναλωτές προφανώς να αναζητούν φθηνότερες λύσεις.
Σύµφωνα µε τα στοιχεία της IRI, η συνολική αξία πωλήσεων των τυριών στα σούπερ µάρκετ διαµορφώθηκε το 2022 σε 850,08 εκατ. ευρώ, ενισχυµένη κατά 11,4% σε σύγκριση µε το 2021, µε τον όγκο πωλήσεων συνολικά να υποχωρεί κατά 5,1%. Η µεγαλύτερη µείωση όγκου πωλήσεων καταγράφηκε στη γραβιέρα, 11,4%, κάτι που σχετίζεται άµεσα µε το γεγονός ότι πρόκειται για την κατηγορία µε τη µεγαλύτερη µέση τιµή, στα 12,77 ευρώ/κιλό από 11,02 ευρώ/ κιλό το 2021.