Σε εφαρμογή ένα νέο ψηφιακό εργαλείο, το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ), με στόχο την ορθή λειτουργία κι εξυγίανση της .

Πιο συγκεκριμένα, με τη λειτουργία του ΜΕΜΟ, αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά πλέον το ζήτημα των αθρόων εισαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και βελτιστοποιείται το σύστημα ελέγχου.

Ειδικότερα, με την νέα ψηφιακή πλατφόρμα που δημιούργησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα τηρούνται όλα τα στοιχεία εισαγωγής και πρώτης ταξινόμησης μεταχειρισμένων οχημάτων στη χώρα µας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους συναρμόδιους φορείς της πολιτείας να έχουν άμεση και διαρκή πρόσβαση και ως εκ τούτου να είναι σε θέση να προβαίνουν στους αναγκαίους ελέγχους και επαληθεύσεις.

Παράλληλα, το ΜΕΜΟ προσφέρει τη δυνατότητα δειγματοληπτικής επαλήθευσης της γνησιότητας των στοιχείων των οχημάτων που υποβάλουν οι εισαγωγείς, καθιστώντας δυνατή τη διασταύρωση των εν λόγω στοιχείων από τους επίσημους αντιπροσώπους.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, με την εφαρμογή του ΜΕΜΟ, επιτυγχάνεται ένας διττός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρώτον, διευκολύνεται η εξυγίανση της αγοράς, μέσα από τη δυνατότητα κεντρικής εποπτείας και τον έλεγχο των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, ώστε να εξαλειφθεί η διάθεση των οχημάτων που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό (π.χ. τρακαρισμένα οχήματα, οχήματα µε αλλοιωμένο μετρητή χιλιομέτρων κλπ.).

Δεύτερον, βελτιώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς θα εξασφαλίζεται ότι τα εισαγόμενα οχήματα που θα τίθενται σε κυκλοφορία θα τηρούν τη σχετική νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων.

Ταυτόχρονα, προκειμένου το ΜΕΜΟ να είναι άμεσα αποτελεσματικό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη νομοθετήσει κατηγοριοποιημένες παραβάσεις που μπορεί να σχετίζονται με ελλιπείς, ανακριβείς ή εκπρόθεσμες καταχωρίσεις και έχουν θεσπιστεί τόσο τα διοικητικά πρόστιμα, όσο και η διαδικασία και ο τρόπος επιβολής τους.

Στη σελίδα του Υπουργείου  έχει αναρτηθεί όλη η σχετική Νομοθεσία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025