Άνοιγμα σχολείων: Με αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα αλλά και με βελτιώσεις σε σχέση με πέρσι αναμένεται να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της χρονιάς.
Tι αλλάζει
Με σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την περσινή χρονιά αναμένεται να ανοίξουν τα σχολεία στις 12 Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι ύστερα από δυόμιση χρόνια πανδημίας οι μαθητές επιστρέφουν στις σχολικές αίθουσες σε «ρυθμούς» κανονικότητας, με προεραιτικές μάσκες και στοχευμένα τεστ.
Σε ότι αφορά την πανδημία του κορονοϊού και τις αναλυτικές υγειονομικές οδηγίες που θα ακολουθήσουν τα σχολεία, αυτές αναμένεται να δοθούν από την επιτροπή των ειδικών στο υπουργείο Παιδείας, ενώ σημειώνεται ότι δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα εάν οι μαθητές θα προσέλθουν με σελφ τεστ.
Πολλοί ειδικοί προτείνουν να υπάρξει ένας πρώτος έλεγχος μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, ώστε να προληφθεί πιθανή διασπορά του ιού. Υπογραμμίζεται ότι, σήμερα Τετάρτη (31/8) αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη συνεδρίαση των ειδικών για να αποφασίσει για τα πρωτόκολλα που θα θεσπιστούν.
«Θεωρούμε ότι πια έχουμε φύγει από τα τεστ όπως τα είχαμε ζήσει ως τώρα, που ήταν τα συνεχόμενα τεστ», είπε ο Θ. Πλεύρης και υπογράμμισε ότι: «Πρέπει να είναι στοχευμένα και στα σχολεία, καθώς δεν έχουνε το νόημα, το οποίο είχανε την προηγούμενη περίοδο. Η μάσκα αντίστοιχα συνολικά -δεν λέω μόνο για τα σχολεία- περισσότερο θέλουμε να έχει μία κατεύθυνση σύστασης, εκτός από τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα νοσοκομεία που έχουμε πει ξεκάθαρα ότι εκεί πέρα υπάρχει υποχρεωτικότητα».
Κατά τη σχολική χρονιά 2022-23 θα βρεθούν στις τάξεις σχεδόν 8.600 νέοι εκπαιδευτικοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια στα οποία δεν είχε γίνει κανένας μόνιμος διορισμός.
Στη φετινή σχολική χρονιά επεκτείνεται χρονικά το ολοήμερο σχολείο από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου. Παράλληλα αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000) χωρίς κριτήρια εγγραφής.
Διαφορετική θα είναι η εικόνα που θα συναντήσουν οι μαθητές και μέσα στις αίθουσες καθώς θα υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
«Πρεμιέρα» κάνει και ο παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας. Ο ρόλος του θα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
Παράλληλα ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Κομβική θα είναι η νέα σχολική χρονιά καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά:
- Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη
- Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
- 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Πρότυπα και
- Πειραματικά σχολεία της χώρας
- Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120
- Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων,
- Αξιολόγηση στα σχολεία
- Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου
- Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς
- Εξεταζόμενων Μαθημάτων
Ταυτόχρονα διορίστηκαν περίπου 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έγινε πράξη ένα
νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής.