Ζητάμε μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και κατάργηση του προσοντολογίου, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά είναι καθολικό, αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά.
Η ανακοίνωση
Το σίριαλ με τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών καλά κρατεί. Για μια ακόμα χρονιά χιλιάδες συνάδελφοι που βρίσκονται με το χαρτί της απόλυσης στο χέρι και αγωνιούν για το πώς θα επιβιώσουν τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι ανάστατοι με την αντιμετώπιση που έχουν από το Υπουργείο Παιδείας.
Μετά από πολλά χρόνια ομηρίας στην πλάτη είναι αναγκασμένοι να υποστούν και το μαρτύριο της σταγόνας από τις διαρροές που διακινούν διάφορες ομάδες με “αξιόπιστες” πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την κατανομή των 8.586 θέσεων ανά ειδικότητα. Αυτό συμβαίνει τη στιγμή μάλιστα που είναι γνωστό ότι το Σεπτέμβρη τα σχολεία θα ανοίξουν με τουλάχιστον 40.000 κενά.
Μόνο την τελευταία χρονιά:
ü εκατοντάδες κενά στον Πειραιά καλύφθηκαν το δεύτερο μισό της σχολικής χρονιάς ή δεν καλύφθηκαν ποτέ, παρά την πρόσληψη περίπου 1200 (!) αναπληρωτών συναδέλφων (σε σύνολο 3500 εκπαιδευτικών στη ΔΙΔΕ Πειραιά περίπου). Παρά το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αναπληρωτές 3μηνης διάρκειας (περίπου 300 από τους 1200) κάλυψαν σε πολλές περιπτώσεις κανονικά κενά (όχι covid) κι έγιναν “μπαλάκι” από σχολείο σε σχολείο. Το ΥΠΑΙΘ, αξιοποίησε την πανδημία, για να προωθήσει μία ακόμα μορφή ελαστικής απασχόλησης στην Εκπαίδευση, εντείνοντας την εκμετάλλευση των ίδιων των συναδέλφων, την κατάργηση κάθε παιδαγωγικής αρχής (τι μάθημα να κάνει ένας εκπαιδευτικός που αλλάζει κάθε 10 ημέρες σχολείο;), αλλά και την αδικία, αφού με το τον τρόπο αυτό ανατράπηκε η σειρά των πινάκων.
ü καταγράφηκαν σοβαρά κενά στην παράλληλη στήριξη στην ειδική αγωγή, αφού περικόπηκαν στο μισό οι προσλήψεις. Σαν αποτέλεσμα, οι μαθητές είχαν λιγότερες ώρες στήριξη, από αυτές που δικαιούνται με βάση τη νομοθεσία, ενώ οι εκπαιδευτικοί γύριζαν από σχολείο σε σχολείο, για να κάνουν λίγες ώρες στο ένα παιδί και λίγες στο άλλο.
ü είδαμε μαθήματα προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου να ξεκινούν το Δεκέμβρη ή και αργότερα.
Είναι απαράδεκτο, ειδικά μετά από δύο χρόνια πανδημίας, να συζητάμε, με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, ποια κενά θα μείνουν τελικά ακάλυπτα στα σχολεία. Είναι πραγματικά ντροπή, το 2022, να γίνεται επιλογή για το ποιο παιδί θα έχει καθηγητή ή δάσκαλο και ποιο όχι.
Συνεπώς, αυτό που ζητούν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές είναι οι αναγκαίοι διορισμοί, που γίνονται κάτω από την πίεση του αγώνα, των διαμαρτυριών, αλλά και των πολύ οξυμένων προβλημάτων στα σχολεία, μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας και 50 χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις, να καλύψουν ΟΛΑ τα κενά. Μόνο έτσι, μπορεί να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, όπως πρέπει.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες (αριθμός των διορισμών που ανακοινώθηκαν) αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, θα καλυφθεί μόνο ένα μικρό μόνο μέρος των πραγματικών κενών. Στη βάση αυτή, η αγωνία χιλιάδων συναδέλφων “χτυπάει κόκκινο”, μέσα στο καλοκαίρι, για το αν θα βρουν “μια θέση στον ήλιο”, ποια θα είναι νέα τους κατάταξη στον πίνακα κλπ…
Ζητάμε μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και κατάργηση του προσοντολογίου, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά είναι καθολικό.
Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση βρίσκεται μακριά από την ικανοποίηση των στοιχειωδών εκπαιδευτικών αναγκών και καλλιεργεί συνειδητά το διχασμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις, τις διαμαρτυρίες στην κατεύθυνση αυτή.