Τι αλλάζει από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στα της χώρας.  Τι θα ισχύσει με την ημερομηνία έναρξης και το ωράριο σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Πιο αναλυτικά, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στην ΕΡΤ δήλωσε ότι  η νέα σχολική χρονιά για τους εκπαιδευτικούς θα ξεκινήσει από την 1η Σεπτεμβρίου. Οι μαθητές αναμένεται να επιστρέψουν στα θρανία στις 12 Σεπτεμβρίου, αφού 11 Σεπτεμβρίου, όπου παραδοσιακά ξεκινάνε τα , πέφτει Κυριακή.

Σύμφωνα με τον ίδιο, από την 1η Σεπτεμβρίου 2022 θα είναι στη θέση τους στα σχολεία όλοι οι εκπαιδευτικοί.

«Το πετύχαμε την περσινή χρονιά, θα το πετύχουμε και φέτος», σημείωσε ο κ. Κόπτσης, υπογραμμίζοντας πως η έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας, ώστε να ξεκινά απρόσκοπτα η σχολική χρονιά, θα πρέπει να καθιερωθεί και να περάσει μια άλλη κουλτούρα διαχείρισης του χρόνου και όλων των ενεργειών από εδώ και πέρα.

Τα μέτρα στα κατά της πανδημίας

Όσον αφορά στα μέτρα κατά της πανδημίας για τη νέα σχολική χρονιά, το τοπίο δεν είναι ξεκάθαρο.

Πάντως σε ερώτηση που δέχθηκε προ ημερών ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης για τα μέτρα μετά το καλοκαίρι, είπε ότι «το αρχικό σχέδιο είναι να υπάρξει επαναφορά μέτρων εάν και εφόσον δείξει δυναμική η πανδημία».

«Το ένα σενάριο που ελπίζουμε να υλοποιηθεί είναι ότι ο κορωνοϊός θα ακολουθήσει τη λογική των άλλων πανδημιών οι οποίες από το δεύτερο προς τρίτο έτος πάνε σε ενδημική φάση για να πάμε σε απαραίτητα και όχι αυστηρά μέτρα» είπε ο κ. Πλεύρης, ωστόσο, συμπλήρωσε, «αν δούμε κατάσταση έξαρσης ή κάποια μετάλλαξη τότε όλα είναι στο τραπέζι».

Οι ανατροπές στο ωράριο του

Νέα δεδομένα για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία, και συγκεκριμένα τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά από τον Σεπτέμβριο, φέρνουν οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως. Νηπιαγωγεία και Δημοτικά θα έχουν σχολούν προαιρετικά στις 17:30 σε μία προσπάθεια -όπως επισημαίνουν πηγές του Υπ. Παιδείας- ευθυγράμμισης του σχολικού και του επαγγελματικού ωραρίου.

Η χρονική επέκταση του ωραρίου για το Ολοήμερο στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά αποσκοπεί στη διευκόλυνση της συμμετοχής των γονιών, και δη των γυναικών, στην αγορά εργασίας, αλλά και στην εξισορρόπηση της επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας και η προεδρία της κυβέρνησης προετοιμάζουν εδώ και αρκετό καιρό. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα γίνει η πιλοτική εφαρμογή του στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως Ολοήμερα. Εκτιμάται ότι το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε περίπου 5.000 τμήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια, ενώ θα γίνουν επιπλέον προσλήψεις νηπιαγωγών και δασκάλων στα σχολεία, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που προκύπτουν.

Στόχος για το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση είναι «η στήριξη όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών και των οικογενειών τους». Γι’ αυτόν τον λόγο, δεν τίθενται κριτήρια για την πρόσβαση μαθητών στα ολοήμερα προγράμματα.

Διαδραστικοί πίνακες στα

Το Υπουργείο Παιδείας και η Νίκη Κεραμέως, έχουν ανακοινώσει εδώ και καιρό το «τέλος» του μαυροπίνακα.

Στόχος του Υπουργείου, είναι να έχουν όλα τα σχολεία ακόμα πιο εξελιγμένους πίνακες, οι οποίοι είναι διαδραστικοί και μάλιστα κοστίζουν πάνω από 4.000 ευρώ ο ένας.

Σημειώνεται όμως ότι το χρονοδιάγραμμα αποστολής τους στα σχολεία δε μπορεί να προσδιοριστεί ακόμη από τους αρμόδιους φορείς του υπ. Παιδείας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ένταξη των νέων διαδραστικών πινάκων στη διδασκαλία του συνόλου των γνωστικών αντικειμένων αναμένεται να αλλάξει συνολικά η διδακτική προσέγγιση, δίνοντας ευκαιρίες για περισσότερη έρευνα αξιοποίηση πηγών, projects.

Υπενθυμίζεται ότι ήταν 18 Φεβρουαρίου, όταν με απόφαση που υπογράφει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αυτός θα αντικατασταθεί με διαδραστικό πίνακα αξίας 4.100 ευρώ έκαστος.

Η υπουργός Παιδείας υπέγραψε απόφαση με την οποίο εγκρίνεται κονδύλι 148 εκ. ευρώ, για την αγορά διαδραστικών πινάκων.

Παράλληλα η υπουργός Ν. Κεραμέως υπέγραψε επίσης στις 18/02/2022 απόφαση με την οποία ορίζονται οι προδιαγραφές των διαδραστικών συστημάτων τεχνολογίας οθόνης αφής για τις ανάγκες σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας   εκπαίδευσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025