: Στα Αρχαία Ελληνικά εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου, με τα να ήταν απαιτητικά.

«Τα θέματα ήταν απαιτητικά, αν και δεν έπεσε κάτι που ήταν εκτός ύλης», αναφέρει στον «Ελεύθερο Τύπο» η φιλόλογος του ομίλου φροντιστηρίων Αξία Χριστίνα Δημακοπούλου.

«Υπήρχαν ζητούμενα που ίσως μπέρδεψαν τους μαθητές, όπως το ερώτημα για τον πλάγιο λόγο, το οποίο μπορούσε να απαντηθεί με δύο τρόπους», συνέχισε, ενώ σχετικά με το άγνωστο κείμενο, έπεσε ακόμα μια φορά ένα κείμενο του Θουκυδίδη, επιλογή που διαχρονικά δυσκολεύει τους υποψηφίους.

«Σίγουρα σε σχέση με πέρσι, τα ήταν πιο απαιτητικά και ανέβασαν τον πήχη δυσκολίας για τους μαθητές», καταλήγει η κ. Δημακοπούλου.

Στο μάθημα των Μαθηματικών εξετάστηκαν οι υποψήφιοι του 2ου και του 4ου επιστημονικού πεδίου, που διεκδικούν σχολές και τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών, Πληροφορικής και Οικονομίας.

Προβλέψεις

«Θα δούμε υψηλότερη συγκέντρωση σε μεσαίες φέτος και σίγουρα μείωση σε αριστούχους και χαμηλότερες βαθμολογίες από πέρσι», αναφέρει ο καθηγητής Μαθηματικών του Ομίλου φροντιστηρίων Αλέξης Σιμόπουλος.

«Τα θέματα απευθυνόντουσαν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές και ήταν πιο απαιτητικά από πέρσι», αναφέρει.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, το σύνολο της ύλης συμπεριλήφθηκε στην εξέταση, ενώ αντίπαλος των υποψηφίων ήταν και ο χρόνος.

«Δεν υπήρχε κάποιο θέμα εκτός ύλης, όμως η ύλη φέτος ήταν μεγαλύτερη, τα ζητούμενα ήταν αρκετά για το χρόνο που δίνεται και κάποια ερωτήματα θα μπορούσαν να μπερδέψουν τους υποψηφίους», συνεχίζει.

Σημειώνεται ότι το μάθημα των Μαθηματικών καταγράφει κάθε χρόνο μεγάλο ποσοστό υποψηφίων με χαμηλές επιδόσεις. Ιδίως οι υποψήφιοι του 4ου επιστημονικού πεδίου γράφουν σε ένα ποσοστό κάτω από τη βάση, ενώ κάποιες χρονιές αυτό το ποσοστό αφορά ακόμα και το 1/3 αυτών.

Τέλος, στο μάθημα της Βιολογίας εξετάστηκαν οι μαθητές που διεκδικούν την εισαγωγή τους σε σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου, των Επιστημών Υγείας. Αν και το μάθημα της Βιολογίας δεν καταγράφει διαχρονικά χαμηλές επιδόσεις όπως αυτό των Μαθηματικών, φέτος τα ζητούμενα κρίθηκαν πιο δύσκολα από πέρσι και πολλά για το χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους οι υποψήφιοι.

Στο μάθημα της Βιολογίας, που μέχρι πέρσι ήταν και μάθημα βαρύτητας για τις Πανελλαδικές, καταγράφονται αρκετά υψηλές βαθμολογίες από ένα μικρό ποσοστό αριστούχων τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που έχει συγκρατήσει τις βάσεις υψηλά στις δημοφιλείς σχολές όπως η Ιατρική, σε αντίθεση με τα άλλα πεδία, όπου τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σταθερή πτώση των βάσεων εισαγωγής, ιδίως στην περίπτωση του 2ου επιστημονικού πεδίου.

«Τα ερωτήματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια, ήταν όμως χρονοβόρα και πολλά παιδιά όχι απλά δεν πρόλαβαν να ελέγξουν τις απαντήσεις τους, αλλά ούτε καν να ολοκληρώσουν το διαγώνισμα», αναφέρει η καθηγήτρια Βιολογίας του Ομίλου φροντιστηρίων Αξία, Ηρώ Κατσαμά στον «Ε.Τ.».

Πανελλήνιες 2022: Κενά λόγω Covid

Η φιλοσοφία των θεμάτων και το απαιτητικό επίπεδό τους είναι ξεκάθαρο και αναμένεται να επαναληφθεί και στις επόμενες μέρες των εξετάσεων, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι όμως παραθέτουν μία ακόμα παράμετρο για τους φετινούς υποψηφίους.

Πρόκειται για παιδιά που έφτασαν στην Γ’ Λυκείου με πολλά κενά, λόγω της αναστολής των σχολείων τα δύο προηγούμενα χρόνια από την πανδημία. Οι ίδιοι αναφέρουν ότι οι περισσότεροι μαθητές, όση προσπάθεια κι αν έχει καταβληθεί από τους ίδιους ή τους εκπαιδευτικούς, έχουν φτάσει με αρκετά κενά μέχρι τις .

Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια, οι μαθητές δεν είχαν εξεταστεί ούτε σε ενδοσχολικές εξετάσεις, καθώς με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας δεν διενεργήθηκαν. Επομένως η πρώτη τους επαφή με εξετάσεις έγινε πρώτη φορά φέτος με τις απολυτήριες εξετάσεις Λυκείου και με τις Πανελλαδικές.

Η διαδικασία των εξετάσεων συνεχίζεται αύριο Τετάρτη με τα μαθήματα των Λατινικών, της Χημείας και της Πληροφορικής.

Ολοκληρώνεται για τα Γενικά Λύκεια την Παρασκευή με τα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής και της Οικονομίας.

Υπενθυμίζεται ότι φέτος δεν υπάρχουν μαθήματα βαρύτητας, καθώς κάθε πανεπιστημιακό τμήμα έχει αποδώσει τους δικούς τους συντελεστές ανά μάθημα, με αποτέλεσμα η επίδοση των υποψηφίων να αλλάζει ανάλογα με το τμήμα που διεκδικούν στο μηχανογραφικό τους.