Ο χώρος της ΕΑΕ πρέπει να χαίρει της ίδιας μέριμνας με τη Γενική Αγωγή και να μην αντιμετωπίζεται ως «ο φτωχός συγγενής» της.
Η ανακοίνωση
Σε ραδιοφωνική συνέντευξη που έδωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως στις 24/05/2022 μεταξύ άλλων σε ερώτηση που αφορούσε τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) δήλωσε :
«Θα υπάρχουν πιθανότατα και εκεί κάποιοι διορισμοί, αλλά να θυμίσω ότι η πρώτη προτεραιότητα είχε δοθεί στην Ειδική Αγωγή. Εκεί έγιναν οι πρώτοι διορισμοί στην ιστορία της χώρας μέσω ΑΣΕΠ, 4.500, αλλά και εκεί ισχύει ότι σας είπα σχετικά με τους αναπληρωτές».
Ενώ η ίδια η υπουργός παραδέχεται πως στον χώρο της ΕΑΕ ισχύει ακόμη ο θεσμός του αναπληρωτή με «στρεβλό» τρόπο, όπως η ίδια παραδέχεται και ενώ δεν έχουν διεξαχθεί μόνιμοι διορισμοί στην ΕΑΕ την προηγούμενη χρονιά, η Υπουργός πιθανολογεί για την ύπαρξη μόνιμων διορισμών. Αντιθέτως, σε προηγούμενη συνέντευξη στις 23/3/2022 τόνισε ότι «σκοπεύουμε να συνεχίσουμε, δηλαδή τη διαδικασία νέων διορισμών για να καλύψουμε ανάγκες και να κάνει ο αναπληρωτής αυτό που λέει η λέξη, να αναπληρώνει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης κι όχι να αναπληρώνει για 5-10 έτη». Αξίζει να αναφερθεί, ότι υπάρχουν ακόμα συνάδελφοι στην ΕΑΕ, οι οποίοι παραμένουν αναπληρωτές έχοντας προϋπηρεσία πάνω από 10 χρόνια, στηρίζοντας τη λειτουργία των δομών της ΕΑΕ ανά την Ελλάδα.
Ο χώρος της ΕΑΕ πρέπει να χαίρει της ίδιας μέριμνας με τη Γενική Αγωγή και να μην αντιμετωπίζεται ως «ο φτωχός συγγενής» της. Στο πνεύμα αυτό η Υπουργός στις 14/7/2019 δήλωσε: «Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ήταν και παραμένει προτεραιότητα στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα για την Παιδεία. Οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει και το σχετικό κονδύλι έχει δεσμευθεί στον κρατικό προϋπολογισμό του 2019. Ανεξάρτητα από τις επιφυλάξεις που είχαμε σε θέματα διαδικασίας και όρων της προκήρυξης, υπάρχουν σημαντικά κενά στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής, και αυτά πρέπει να καλυφθούν το συντομότερο δυνατόν προς όφελος των μαθητών.» *(Πηγή: https://www.kathimerini.gr/opinion/interviews/1033850/niki-kerameos-stin-k-allazoyn-ola-sta-aei-katargeitai-to-asylo/). Τα κενά -είτε λειτουργικά είτε οργανικά- συνεχίζουν να υφίστανται, αλλά οι πρόσφατες δηλώσεις εκ μέρους του Υπουργείου αναγάγουν τελικά την ενίσχυση της ΕΑΕ σε δευτερευούσης σημασίας για το κυβερνητικό πρόγραμμα. Οι 1813 εκπαιδευτικοί ΠΕ60-61/70-71 (Υπ. Απόφαση 99052/Ε1/2021 – ΦΕΚ Β 3715/12.08.2021) που διορίστηκαν δεν καλύπτουν συνολικά τα πάγια κενά της ΕΑΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πολλά κενά υπάρχουν και στη Δευτεροβάθμια αλλά και σε συναδέλφους ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Μέσω της ΕΑΕ επιτυγχάνεται η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση όλων των μαθητών. Παράλληλα μέσω του συμπεριληπτικού κλίματος που μπορεί να δημιουργηθεί στα Γενικά Σχολεία μπορούν να επωφεληθούν όλοι οι μαθητές της σχολικής κοινότητας και να αναπτύξουν σημαντικές για την προσωπική τους εξέλιξη δεξιότητες. Για το λόγο αυτό διεκδικούμε την κάλυψη όλων των οργανικών κενών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και την ανακοίνωση και κάλυψη των υπό ίδρυση Τμημάτων Ένταξης. Η πιθανολογία της Υπουργού για μόνιμους διορισμούς όχι μόνο δεν βοηθά την υπάρχουσα κατάσταση, αλλά εντείνει τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Καλούμε λοιπόν το υπουργείο να δεσμευθεί και να ανακοινώσει άμεσα την πλήρη κάλυψη με μόνιμους διορισμούς όλων των κενών θέσεων που υπάρχουν στην ΕΑΕ.