Η ποικιλία των φυσικών φαινομένων έδωσαν την ευκαιρία για συζήτηση και στοχασμό, ενώ αναδύθηκαν μηνύματα για τα κοινά προβλήματα της Ευρώπης.
Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Πολιχνίτου στο πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Societies, Environment, Risks» (Κοινωνίες, Περιβάλλον, Κίνδυνοι) υποδέχτηκε από τις 7 ως τις 15 Μαΐου 2022 τους εταίρους του από το Collège Les Coudriers που εδρεύει στο Villers Bocage (Γαλλία) και το Lycée Jean-Baptiste Delambre, που εδρεύει στην Amiens της Γαλλίας.
Οι εργασίες της εβδομάδας αυτής που είχε τίτλο «Φυσικές καταστροφές και οι επιπτώσεις τους στις κοινωνίες» έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές που συμμετείχαν να ενημερωθούν για τα γεωφυσικά φαινόμενα που προξένησαν σημαντικές καταστροφές τόσο στο νησί μας όσο και στην Ελλάδα γενικότερα.
Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο μουσείο Φυσικής ιστορίας του Σιγρίου, του Αρχαιολογικό μουσείου Μυτιλήνης καθώς και του Ιστορικού Κάστρου και μελέτησαν τους καταστροφικούς σεισμούς, τις πλημμύρες, την παγωνιά και τις πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή. Με δημιουργικότητα και κριτική σκέψη συνεργάστηκαν σε πολυπολιτισμικές ομάδες, συνομίλησαν με κατοίκους της Βρίσας που επλήγησαν από το σεισμό του 2017, εκπαιδεύτηκαν στις Πρώτες Βοήθειες και πήραν μέρος σε ολοκληρωμένη άσκηση σεισμού που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
Επιπλέον, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να ανταλλάξουν απόψεις για τον τόπο διαμονής τους, τον πολιτισμό, το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους. Οι επισκέπτες, μαθητές και καθηγητές, ξεναγήθηκαν στα σχολεία μας, στις πόλεις και τα χωριά του νησιού όπου έμαθαν για την καθημερινότητα, τον πολιτισμό, την ιστορία, το περιβάλλον, τις φυσικές ομορφιές του νησιού ενώ παράλληλα ‘γεύτηκαν’ την Ελληνική φιλοξενία συνδυασμένη με τοπικά εδέσματα και παραδοσιακές συνταγές.
Οι εταίροι μας έτυχαν θερμής υποδοχής τόσο από τις οικογένειες των μαθητών μας που τους φιλοξένησαν όσο και από τους εκπαιδευτικούς – μέλη του προγράμματος που συντόνισαν τη δράση, τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές των δύο σχολείων.