: ΝΕΟ ΦΕΚ καθορίζει τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε – Διαβάστε αναλυτικά όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Το ΦΕΚ αναφέρει για τις :

Για την εισαγωγή των υποψηφίων, αποφοίτων της Γ’ τάξης Ημερήσιων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) σε ποσοστά θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) καθορίζονται για το σχολικό έτος 2022- 2023 δύο Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας: «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά (Άλγεβρα)» και δύο μαθήματα ειδικότητας ως εξής:

Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα υποψηφίων Γ’ Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.):

1. Ο υποψήφιος του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
β. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
γ. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
δ. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

2. Ο υποψήφιος του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας με ειδικότητα:

α. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
β. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
γ. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
δ. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

3. Ο υποψήφιος του Τομέα Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
ii. Οικοδομική

4. Ο υποψήφιος του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών με ειδικότητα:

α. Γραφικών Τεχνών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
β. Αργυροχρυσοχοΐας εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
γ. Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
δ. Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
ε. Σχεδιασμού – Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
στ. Επιπλοποιίας – Ξυλογλυπτικής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

5. Ο υποψήφιος του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών
εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Δίκτυα Υπολογιστών
ii. Ψηφιακά Συστήματα
β. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ηλεκτροτεχνία 2
ii. Ηλεκτρικές Μηχανές

6. Ο υποψήφιος, του Τομέα Μηχανολογίας με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
β. Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων
και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
γ. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Ψύξης – Κλιματισμού
δ. Τεχνικός Οχημάτων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
ε. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Aεροσκαφών εξετάζεται
στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Κινητήρες Αεροσκαφών

7. Ο υποψήφιος του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων με ειδικότητα:

α. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ναυσιπλοΐα ΙΙ
ii. Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές
β. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ναυτικές Μηχανές
ii. Ναυτικό Δίκαιο – Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία – Εφαρμογές

8. Ο υποψήφιος του Τομέα Πληροφορικής με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών
β. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών

9. Ο υποψήφιος του Τομέα Υγείας -Πρόνοιας-Ευεξίας με ειδικότητα:

α. Βοηθός Νοσηλευτή εξετάζεται στα μαθήματα:
i Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
β. Βοηθός Ιατρικών – Βιολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
γ. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
δ. Βοηθός Φυσικοθεραπευτή εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
ε. Βοηθός Οδοντοτεχνίτη εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
στ. Βοηθός Ακτινολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται
στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
ζ. Βοηθός Φαρμακείου εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
η. Αισθητικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
θ. Κομμωτικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία – Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

H συνέχεια

Τι αναφέρει νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας

Ηλεκτρονικό αντίγραφο ονομαστικής κατάστασης απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στα σχολεία,  στην οποία περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι για τις εξετάσεις.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση του Υπουργείου:

Εγκύκλιος ΓΕΛ

Σας αποστέλλουμε ηλεκτρονικό αντίγραφο μηχανογραφικής ονομαστικής κατάστασης στην οποία περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι που υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις Εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο των μαθημάτων των Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων.

Α. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΔΗΛΩΣΕΩΝ

Για κάθε υποψήφιο που αναγράφεται στην κατάσταση περιλαμβάνονται τα παρακάτω στοιχεία:

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Στην πρώτη σειρά αναφέρονται ο αύξων αριθμός, το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το ονοματεπώνυμο μητέρας, ο κωδικός αριθμός εξετάσεων και ο αριθμός αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης.

Στη δεύτερη σειρά αναφέρονται τα ειδικά μαθήματα, στα οποία δήλωσε ο υποψήφιος ότι επιθυμεί να εξεταστεί, καθώς και το αν έχει δηλώσει υποψηφιότητα για τις Στρατιωτικές σχολές, τις Αστυνομικές σχολές, τις σχολές Α.Ε.Ν., την , το Λιμενικό Σώμα ή τα ΤΕΦΑΑ. Αμέσως μετά, στη στήλη «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ», εμφανίζεται η κατηγορία του υποψηφίου, η οποία μπορεί να είναι «ΜΑΘΗΤΗΣ» ή «ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ».

Εφόσον ο υποψήφιος έχει δηλώσει τα τρία (3) Μουσικά Τμήματα Ιονίου, Ιωαννίνων και Μακεδονίας, θα υπάρχει μια τρίτη σειρά στην οποία θα αναφέρονται τα δύο μουσικά μαθήματα, το είδος της μουσικής, καθώς και το μουσικό όργανο ή τη φωνή που έχει επιλέξει να εξεταστεί ο υποψήφιος. Επιπλέον, στην περίπτωση απόφοιτου θα εμφανίζεται και ο βαθμός απολυτηρίου.

ΕΣΠΕΡΙΝΑ

Στην πρώτη σειρά αναφέρονται ο αύξων αριθμός, το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το ονοματεπώνυμο μητέρας, ο κωδικός αριθμός εξετάσεων και ο αριθμός αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου. Επισημαίνεται ότι στη στήλη «ΓΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΗΜ.» αναγράφεται η ένδειξη «ΝΑΙ» για τον υποψήφιο που επέλεξε στην αίτηση-δήλωση ότι θα είναι υποψήφιος με τα Ημερήσια ΓΕΛ.

Στη δεύτερη σειρά αναφέρονται τα ειδικά μαθήματα, στα οποία δήλωσε ο υποψήφιος ότι επιθυμεί να εξεταστεί, καθώς και το αν έχει δηλώσει υποψηφιότητα για τις Στρατιωτικές σχολές, τις Αστυνομικές σχολές, τις σχολές Α.Ε.Ν., την Πυροσβεστική Ακαδημία, το Λιμενικό Σώμα ή τα ΤΕΦΑΑ. Αμέσως μετά, στη στήλη «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ», εμφανίζεται η κατηγορία του υποψηφίου, η οποία μπορεί να είναι «ΜΑΘΗΤΗΣ» ή «ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ».

Εφόσον ο υποψήφιος έχει δηλώσει τα τρία (3) Μουσικά Τμήματα Ιονίου, Ιωαννίνων και Μακεδονίας, θα υπάρχει μια τρίτη σειρά στην οποία θα αναφέρονταιτα δύο μουσικά μαθήματα, το είδος της μουσικής, καθώς και το μουσικό όργανο ή τη φωνή που έχει επιλέξει να εξεταστεί ο υποψήφιος. Επιπλέον, στην περίπτωση απόφοιτου θα εμφανίζεται και ο βαθμός απολυτηρίου.

Σας ενημερώνουμε ότι στις καταστάσεις δεν αναφέρεται αν οι υποψήφιοι εξετάζονται προφορικά ή όχι και τα σχολεία δε χρειάζεται να συμπληρώσουν αυτή την πληροφορία.

Προσοχή! Επισημαίνεται ότι αποδόθηκαν οι κωδικοί αριθμοί εξετάσεων υποψηφίων, οι αιτήσεις των οποίων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις καταχωρίστηκαν με κωδικό 99999999. Οι εν λόγω κωδικοί είναι ήδη ενημερωμένοι στο Π.Σ. myschool. Θα πρέπει να ενημερωθούν οι υποψήφιοι, χωρίς να τυπωθούν – υπογραφούν νέες αιτήσεις. Ο νέος κωδικός θα σημειωθεί χειρόγραφα πάνω στην αίτηση και θα συνοδεύεται από την υπογραφή του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Εγκύκλιος ΕΠΑΛ

Σας αποστέλλουμε ηλεκτρονικό αντίγραφο μηχανογραφικής ονομαστικής κατάστασης στην οποία περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι που υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις Εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο των μαθημάτων των Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων.

Α. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ-ΔΗΛΩΣΕΩΝ

Για κάθε υποψήφιο που αναγράφεται στην κατάσταση περιλαμβάνονται τα παρακάτω στοιχεία:

Στην πρώτη σειρά αναφέρονται ο αύξων αριθμός, το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο, το ονοματεπώνυμο μητέρας, ο κωδικός αριθμός Εξετάσεων και ο αριθμός αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άλλο επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης. Επισημαίνεται ότι στα Εσπερινά Επαγγελματικά Λύκεια στη συγκεκριμένη σειρά αναφέρεται επιπλέον στη στήλη «ΓΙΑ ΘΕΣΕΙΣ ΗΜ.» η ένδειξη «ΝΑΙ», για τον υποψήφιο που επέλεξε στην αίτηση-δήλωση ότι είναι: «Υποψήφιος Εσπερινού ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το κοινό ποσοστό των Ημερησίων ΕΠΑΛ (συμπεριλαμβανομένων καιτων ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού)».

Στη δεύτερη σειρά αναφέρονται τα ειδικά μαθήματα, στα οποία δήλωσε ο υποψήφιος ότι επιθυμεί να εξεταστεί, καθώς και το αν έχει δηλώσει υποψηφιότητα για τις Στρατιωτικές σχολές, τις Αστυνομικές σχολές, τις σχολές Α.Ε.Ν., την Πυροσβεστική Ακαδημία, το Λιμενικό Σώμα ή τα ΤΕΦΑΑ.

Αμέσως μετά, στη στήλη «ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ», εμφανίζεται η κατηγορία του υποψηφίου, η οποία μπορεί να είναι «ΜΑΘΗΤΗΣ» ή «ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ».

Εφόσον ο υποψήφιος έχει δηλώσειτα τρία (3) Μουσικά Τμήματα Ιονίου, Ιωαννίνων και Μακεδονίας, θα υπάρχει μια τρίτη σειρά στην οποία θα αναφέρονται τα δύο μουσικά μαθήματα, το είδος της μουσικής, καθώς και το μουσικό όργανο ή τη φωνή που έχει επιλέξει να εξεταστεί ο υποψήφιος.

Επιπλέον, στην περίπτωση απόφοιτου θα εμφανίζεται και ο βαθμός απολυτηρίου.

Σας ενημερώνουμε ότι στις καταστάσεις δεν αναφέρεται αν οι υποψήφιοι εξετάζονται προφορικά ή όχι και τα σχολεία δε χρειάζεται να συμπληρώσουν αυτή την πληροφορία.

Προσοχή! Επισημαίνεται ότι αποδόθηκαν οι κωδικοί αριθμοί εξετάσεων υποψηφίων, οι αιτήσεις των οποίων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις καταχωρίστηκαν με κωδικό 99999999. Οι εν λόγω κωδικοί είναι ήδη ενημερωμένοι στο Π.Σ. myschool. Θα πρέπει να ενημερωθούν οι υποψήφιοι, χωρίς να τυπωθούν – υπογραφούν νέες αιτήσεις. Ο νέος κωδικός θα σημειωθεί χειρόγραφα πάνω στην αίτηση και θα συνοδεύεται από την υπογραφή του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

ΟΛΜΕ: Απαραίτητη η μείωση της ύλης, η μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ

Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωση της αναφέρει πως είναι απαραίτητη η μείωση της ύλης, η μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και της .

Η ανακοίνωση

ο Δ.Σ της ΟΛΜΕ, με συνεχείς παρεμβάσεις του το προηγούμενο διάστημα, είχε θέσει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το ζήτημα της ΕΒΕ, της Τράπεζας Θεμάτων και της μείωσης της ύλης σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και ιδιαίτερα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Συγκεκριμένα είχαμε επισημάνει τα εξής:

Η συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών τμημάτων λειτούργησε λόγω του παράλογου υγειονομικού πρωτοκόλλου, που προέβλεπε το κλείσιμο του τμήματος, εάν νοσούσε  ταυτόχρονα το 50% των μαθητών/τριών +1, δηλαδή 14 μαθητές/τριες ταυτόχρονα!!! Για μεγάλο χρονικό διάστημα εκατοντάδες τμήματα υπολειτουργούσαν, αφού οι ασθενείς μαθητές/τριες προσέγγιζαν, αλλά δεν άγγιζαν το παραπάνω όριο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Αυστρία και τη Γαλλία τα σχολικά τμήματα έκλειναν με την καταγραφή τριών μαθητών/τριών να νοσούν.

Επιπροσθέτως, πολλά περισσότερα παιδιά υποχρεώθηκαν να χάσουν τα μαθήματά τους, προκειμένου να υποβληθούν σε αλλεπάλληλα rapidτεστ στις Δημόσιες Δομές, στο πλαίσιο της ιχνηλάτησης κρουσμάτων που καθιέρωσε το Υπουργείο Παιδείας. Αρκετοί/ες  μαθητές/τριες υποχρεώθηκαν στο πλαίσιο του παραπάνω υγειονομικού πρωτοκόλλου να παραμείνουν σε πενθήμερη καραντίνα στο σπίτι τους.  Είναι λοιπόν προφανές ότι η εκπαιδευτική διαδικασία διεξήχθη μετ’ εμποδίων και κάθε άλλο παρά φυσιολογική μπορεί να χαρακτηριστεί η φετινή σχολική χρονιά.

Οι παραπάνω διαδικασίες έρχονται να προσθέσουν νέα μαθησιακά κενά στα έτσι κι αλλιώς υφιστάμενα λόγω της 8μηνης τηλεκπαίδευσης των προηγούμενων ετών.

Οι μαθητές/τριες που δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν έχουν εξεταστεί γραπτώς στις προαγωγικές Εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που επικράτησαν, εξαιτίας της πανδημίας. Αντί να ληφθεί αυτή η παράμετρος υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας, αυτό προχώρησε στην περαιτέρω αύξηση της εξεταστέας ύλης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η πρώτη γραπτή δοκιμασία των μαθητών/τριών σε επίπεδο Λυκείου θα είναι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η πρακτική αυτή επέτεινε το άγχος των μαθητών/τριών της Γ΄ Λυκείου. Η εμμονή στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής θεωρούμε ότι είναι εξόχως αντιπαιδαγωγική.

Κατ’ αντιστοιχία οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου καλούνται να εξεταστούν σε μία υπέρογκη ύλη, με τα μισά θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, καθιστώντας τις προαγωγικές εξετάσεις υπερβολικά απαιτητικές. Και οι μαθητές/τριες της συγκεκριμένης κατηγορίας δεν έχουν αντίστοιχη εμπειρία εξετάσεων την τελευταία διετία.

Σαν να μην έφταναν οι δυσκολίες λόγω της πανδημίας, το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν εκατοντάδες μαθητές/τριες που νοσούν λόγω της έξαρσης της γρίπης, που ταλαιπωρεί παράλληλα με τον κορωνοϊό τη σχολική κοινότητα.

Με δεδομένη την εξαιρετική αυτή κατάσταση που βιώνει ο κόσμος της εκπαίδευσης, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί απολύτως απαράδεκτη την απόφαση του Γενικού Γραμματέα (Μάρτιος 2022) του Υπουργείου Παιδείας, που καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών των Λυκείων να προβούν στην πλήρη κάλυψη της ύλης, χωρίς καμία περικοπή,  ακόμα και με αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και φυσικά χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή για τους/τις συναδέλφους που αναγκαστικά θα δουλέψουν επιπλέον. Η απόφαση αυτή του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, που αποτελεί έμμεση παραδοχή ότι καμία κανονικότητα δεν υφίσταται στην εκπαιδευτική διαδικασία και φέτος, δείχνει ότι το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που είναι η αφομοίωση της διδακτέας ύλης και εμμονικά  απαιτεί την τυπική κάλυψη της ύλης μέχρι το τέλος του σχολικού έτους, που όμως κανείς δεν γνωρίζει, αφού δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων!!!

Επειδή το Δ.Σ της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι η εκπαίδευση των μαθητών/τριών απαιτεί σοβαρότητα και υπευθυνότητα και προέχει η ψυχική υγεία και η ισορροπία των μαθητών/τριών μας, που διαταράχθηκε λόγω της πανδημίας, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε άμεση περικοπή της διδακτέας ύλης και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και στην μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου και της ΕΒΕ.

H ΕΛΜΕ Πειραιά ζητά την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της

Δείτε παρακάτω την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά:

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τη μεγάλη σφαγή των μαθητών του Λυκείου. Η Τράπεζα Θεμάτων ενημερώνεται με πλήθος θεμάτων, πολλά από τα οποία είναι ακραία δύσκολα και υπερβολικά, εντελώς αναντίστοιχα με την σχολική πραγματικότητα.

Σε μια κοινωνία με τάξεις και κοινωνικές ανισότητες, τα εξεταστικά φίλτρα είναι ταξικά φίλτρα. Τα πρώτα και πιο μαζικά θύματα αυτής της εξεταστικής σφαγής θα είναι τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, τα οποία δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (γιατί αυτό είναι η Τράπεζα Θεμάτων) σε πλήθος μαθημάτων από την Α’ Λυκείου. Θυμίζουμε ότι τη χρονιά 2013-14, όταν είχε εφαρμοστεί Τράπεζα Θεμάτων, το ποσοστό των μεταξεταστέων της Α’ Λυκείου εκτινάχθηκε, από το 4% της προηγούμενης χρονιάς, στο 23,5%!

Η εφαρμογή της όχι μόνο θα οδηγήσει σε απόρριψη χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, αλλά και θα δημιουργήσει, μπροστά στην προοπτική της συνέχισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ψυχολογία σπασίματος και αποθάρρυνσης και σε όλους τους υπόλοιπους, καθώς θα δουν τους βαθμούς τους να καταβαραθρώνονται.

Ταυτόχρονα, επιδίωξη του είναι να δημιουργήσει στο μέλλον μια ασφυκτική πίεση στους εκπαιδευτικούς, ώστε, κάτω από την τρομοκρατία της αξιολόγησης, να είναι αυστηροί στους προφορικούς βαθμούς για να μην προκύπτει μεγάλη απόκλιση από τα αποτελέσματα των εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων.

Μαζί με την εφαρμογή του άλλου ταξικού κόφτη, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στόχος της κυβέρνησης και του κεφαλαίου για τους χώρους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι η αποθάρρυνση των νέων από το όνειρο των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η εξώθησή τους σε δομές μεταγυμνασιακής κατάρτισης. Για να παραδοθούν από τα δεκαπέντε τους χρόνια στον εφιάλτη της απλήρωτης ή μισοπληρωμένης εργασίας χωρίς δικαιώματα.

Ζητάνε «αναμόρφωση προγραμμάτων»

Ανεξάρτητα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τα δύο χρόνια πανδημίας και της διαλυτικής κατάστασης και των κενών που δημιουργήθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάνουν απαραίτητη την άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων. Αντί για αυτό, με νέο απαράδεκτο έγγραφό του το ΥΠΑΙΘ (29601/ΓΔ4/16-03-2022) καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία, όταν «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις»! Ουσιαστικά, καλεί σε έναν χειρισμό για να φαίνεται ότι «βγαίνει» η, έτσι κι αλλιώς, υπέρογκη ύλη, έχοντας ως μοναδική επιδίωξη να νομιμοποιήσει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Αποτελεί μια ακόμα άθλια μεθόδευση που «ξεχειλώνει», εντατικοποιεί και διαλύει παραπέρα την εκπαιδευτική διαδικασία. Θύματα και πάλι οι μαθητές και οι μαθήτριες.

Απαιτούμε την ανάκληση της εγκυκλίου. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων. Απαιτούμε να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.

Απαιτούμε κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Όχι σπουδές για λίγους και εκλεκτούς – αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας καλεί τους εκπαιδευτικούς  σε Συλλογή Υπογραφών για τη μείωση εξεταστέας ύλης

Η ανακοίνωση

Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και υποκατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την τηλεκπαίδευση, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία και στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, έχοντας να αντιμετωπίσουν μια καθόλου «κανονική» χρονιά, με επιπλέον ύλη, ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, – τα οποία δεν έχουν καλυφθεί ακόμα -με πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών λόγω covid, με εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν, πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Ειδικότερα οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, 2 χρόνια μακριά από τα σχολεία και η πλειοψηφία τους θα δώσει πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές , απολυτήριες). Αυτοί οι μαθητές καλούνται να μάθουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν, ώστε να εξεταστούν, έναν αυξημένο όγκο ύλης, όπως τον έχει καθορίσει το Υπουργείο.

Το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ. Ειδικά για τη Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, 1,5 μήνα δηλαδή, πριν κλείσουν τα σχολεία. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες δίνουμε καθημερινά μάχη για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως όμως για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, οξύνοντας την ανασφάλεια και την πίεση που νιώθουν.

Η απόφαση του Υπουργείου και της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει την κατάσταση ως κανονική ενώ δεν είναι, η εμμονή του να εφαρμόσει το πρόγραμμά του, χωρίς να υπολογίζει τους μαθητές και την αγωνία τους, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες των παιδιών εξαιτίας και της φετινής κατάστασης με τον covid στα σχολεία, έχει δημιουργήσει στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όπως επίσης και στους εκπαιδευτικούς ένα αγχωτικό περιβάλλον, με το κυνηγητό της ύλης να μετατρέπεται σε κυρίαρχο ζητούμενο.

Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως εκπαιδευτικοί,  ζητάμε τη μείωση – αναδιάρθρωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.