Όλο και πληθαίνουν οι φωνές για μείωση της ύλης στα σχολεία. Αυτή τη φορά, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με το φλέγον ζήτημα της ύλης. Τι αναφέρει για την Τράπεζα Θεμάτων.
Μεταξύ άλλων η ανακοίνωση αναφέρει πως «Είναι χρέος μας ως Δάσκαλοι να προστατεύσουμε την ήδη επιβαρυμένη συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση των παιδιών».
Αναλυτικά όλη η ανακοίνωση:
Κάλεσμα του Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ στους συλλόγους διδασκόντων για αίτημα μείωσης της εξεταστέας ύλης και διαμαρτυρία στο ΥΠΑΙΘ
Κάθε πολίτης αυτής της χώρας που έχει μια άμεση ή έμμεση σχέση με το ευαίσθητο κομμάτι της Εκπαίδευσης είναι σε θέση να γνωρίζει πως ούτε η φετινή σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται από ομαλότητα, καθώς οι απουσίες διδασκόντων και μαθητών λόγω του covid-19 είναι καθημερινά στην ημερήσια διάταξη, ενώ πολλά μαθήματα χάνονται λόγω των διαδικασιών ιχνηλάτησης.
Επιπλέον, τα γνωστικά κενά των μαθητών είναι σημαντικά εξαιτίας του μεγάλου διαστήματος κατά το οποίο τα σχολεία ήταν κλειστά. (Ασφαλώς η τηλεκπαίδευση ούτε κατά το ήμισυ δεν αναπληρώνει τη δια ζώσης διδασκαλία). Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) έδωσε στην αρχή της χρονιάς οδηγία να αφιερωθούν έως και τέσσερις εβδομάδες στην κάλυψη προγενεστέρων κενών. Πώς συμβαδίζει αυτό με την αύξηση της ύλης σε πολλά μαθήματα είναι κάτι που μόνο το ΥΠΑΙΘ μπορεί (;) να απαντήσει. Συν τοις άλλοις, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι τα παιδιά εμφάνισαν σε μεγάλο ποσοστό προβλήματα επαναπροσαρμογής.
Δυστυχώς το ΥΠΑΙΘ, αδιαφορώντας για τα παραπάνω και αρνούμενο συνειδητά κάθε επαφή με τη σχολική πραγματικότητα, επιμένει στην υποχρεωτική κάλυψη της εξεταστέας ύλης, χωρίς να συζητάει ούτε τη μείωσή της, ούτε την αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων. Η στάση αυτή καθίσταται διπλά εξοργιστική, αν αναλογιστούμε ότι δεν υπήρξε ούτε έγκαιρη κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ούτε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, πιστή στο κυβερνητικό αφήγημα της «ατομικής ευθύνης», απλά μεταβιβάζει το πρόβλημα στους μαθητές, στους γονείς τους και στους διδάσκοντες. Η πίεση να βγει η ύλη με αποκλειστική ευθύνη των διδασκόντων ουσιαστικά τους εξωθεί να «τρέξουν» με όσους μαθητές μπορούν να αντέξουν σε αυτόν τον ρυθμό, ενώ οι «αδύνατοι» εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Η εμπέδωση των γνώσεων και η συγκρότηση της προσωπικότητας του μαθητή συνιστούν άγνωστες – ή, ακόμα χειρότερα, εχθρικές – έννοιες για την κ. Κεραμέως και το επιτελείο της, το οποίο ασκεί «εκπαιδευτική» πολιτική με εντολόχαρτα και χωρίς καμία συζήτηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους.
Δεδομένης λοιπόν της κατάστασης, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:
α) Καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας για συνειδητή προσπάθεια να καταστήσει το μαθητικό δυναμικό φθηνή εργατική δύναμη ή πιθανή πελατεία για ιδιωτικές σχολές και κολλέγια και καταδικάζει τη μετατροπή του μαθήματος από παιδαγωγική – μορφωτική διαδικασία σε στρεσογόνα κατάσταση, τόσο για τους διδάσκοντες, όσο και για γονείς και μαθητές.
β) Προτείνει στους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων Δ.Ε. Ρεθύμνου να αποστείλουν, ει δυνατόν μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, με πράξη συλλόγου, είτε απευθείας, είτε μέσω του σωματείου, επιστολές διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ για την πολιτική που ακολουθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, στις οποίες να αιτούνται μείωση της εξεταστέας ύλης και αναστολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, έστω για φέτος, λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών. Προτείνεται οι επιστολές να κοινοποιηθούν στο ΠΕΚΕΣ Κρήτης και στον σύλλογο γονέων κάθε σχολείου.
Είναι χρέος μας ως Δάσκαλοι να προστατεύσουμε την ήδη επιβαρυμένη συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση των παιδιών, καθώς και τον χαρακτήρα του σχολείου ως χώρου μόρφωσης και όχι «διεκπεραίωσης ύλης». Και ναι, εδώ, χωράει να μιλήσουμε για «ατομική ευθύνη».