Όλοι οι ειδικοί παιδαγωγοί στην Παράλληλη Στήριξη είναι αναπληρωτές, με αποτέλεσμα από τον Σεπτέμβρη να υπάρχει βασανιστική αναμονή σε ποιο ύψος θα κόψουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αναφέρει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ.
H ανακοίνωση
Σύμφωνα με ανάρτησή του, “προτάθηκε να δοθεί στους γονείς η δυνατότητα υπόδειξης συγκεκριμένου ατόμου προς στο σχολείο, στις περιπτώσεις που έχουν ήδη βρει κι έτσι να αποφεύγεται η ύπαρξη κενών (στην παράλληλη στήριξη) μετά την ειδική πρόσκληση, καθώς συνήθως ακόμη και τότε οι θέσεις δεν καλύπτονται” Μάλιστα, η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέτα Μάκρη αντιμετώπισε θετικά τη συγκεκριμένη πρόταση.
Σώνονται και τα λόγια πολλές φορές, όταν μπροστά στα αδιέξοδα που βιώνουν οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να έρχονται οι ίδιοι οι υπαίτιοι γι’ αυτή την κατάσταση να τις καθιστούν για άλλη μια φορά υπεύθυνες να τα λύσουν και μάλιστα δίνοντάς τους τη “δυνατότητα”!
Αλήθεια δε γνωρίζει ο ευρωβουλευτής ποιες πολιτικές επιλογές, αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχουν διαμορφώσει αυτό το δυστοπικό τοπίο, καλώντας τους γονείς, για ακόμα μια φορά να πληρώσουν τα σπασμένα; Η υφυπουργός Παιδείας και γενικότερα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, που έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, δεν ξέρουν\ ποια είναι η αιτία του προβλήματος;
Ας τους ενημερώσουμε, λοιπόν,
Όλοι οι ειδικοί παιδαγωγοί στην Παράλληλη Στήριξη είναι αναπληρωτές, με αποτέλεσμα από τον Σεπτέμβρη να υπάρχει βασανιστική αναμονή σε ποιο ύψος θα κόψουν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, δηλαδή πόσο θα κοστολογήσουν κυβέρνηση και ΕΕ το ύψος των αναγκών των παιδιών, πόσους θα προσλάβουν, πόσα από αυτά τα παιδιά θα είναι τυχερά.
Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων οι προσλήψεις γίνονται σταδιακά μέχρι και τα τέλη Μαρτίου (!!) με αποτέλεσμα, για πολλούς μήνες, οι μαθητές με διάγνωση να μένουν χωρίς καμία στήριξη.
Ειδικά τη φετινή χρονιά, με προφορική εντολή του Υπουργείου Παιδείας, τοποθετήθηκαν μέχρι 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ανά σχολείο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των διαγνώσεων. Το αποτέλεσμα αυτής της βαθιά αντιεκπαιδευτικής οδηγίας είναι σε σχολεία με 5,6 ή 7 διαγνώσεις να υπάρχουν μόνο 2 εκπαιδευτικοί που
μοιράζονται σε πολλούς μαθητές με αρνητικές συνέπειες στην ίδια την παιδαγωγική διαδικασία, στα ίδια τα παιδιά που τους έχουν ανάγκη.
Ακόμα, χειρότερα, με τη διαχείριση της πανδημίας, την έλλειψη προσωπικού, την άρνηση της κυβέρνησης να προσλάβει τον αναγκαίο αριθμό αναπληρωτών για τα κενά που προκύπτουν από την νόσηση των εκπαιδευτικών, επιστρατεύονται οι ειδικοί παιδαγωγοί της Παράλληλης Στήριξης να «κρατήσουν» τάξεις, σε βάρος των παιδιών, για να μπορεί το υπουργείο να πανηγυρίζει ότι τα σχολεία είναι ανοιχτά, με μια επίπλαστη εικόνα και τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να είναι εκτός κάδρου!!
Σε σχέση με τη δήθεν «μη προσέλευση των εκπαιδευτικών της Παράλληλης Στήριξης για αναλάβουν στα σχολεία», οι κύριοι και οι κυρίες του ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε τουλάχιστον να ντρέπονται. Την φετινή χρονιά οι προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη είναι τουλάχιστον 1000 λιγότερες σε σχέση με πέρσι και τουλάχιστο 50% λιγότερες από τις διαγνώσεις. Πάει πολύ να στοχοποιούνται οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί που με προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος γυρίζουν όλη την Ελλάδα για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες. Να ενημερώσουμε επίσης ότι το οξυμμένο πρόβλημα με τις ελλείψεις σε ορισμένες ειδικότητες όπως οι Σχολικοί Νοσηλευτές υπάρχει γιατί με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, που διατηρεί η Ν.Δ., οι πίνακες με τους μόνιμα περιπλανώμενους ομήρους, που ακριβοπληρώνουν τα προσόντα τους, έχουν κλείσει για τρία χρόνια.
Ως αναφορά το θεσμικό πλαίσιο η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης έχει χτιστεί απ’ όλες τις κυβερνήσεις. Με το νόμο 3699/2008 προβλέφθηκε η πρόσληψη ιδιώτη με επιβάρυνση του γονέα στο δημόσιο γενικό σχολείο, στην συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ στο νόμο 4186 επέκτεινε την πρόσληψη ιδιώτη ειδικού βοηθού και σχολικού νοσηλευτή στα ειδικά σχολεία.
Οι δηλώσεις του ευρωβουλευτή σηματοδοτούν την στόχευση της κυβέρνησης για παραπέρα βάθεμα αυτών των πολιτικών επιλογών, για να ριζώσει ακόμα καλύτερα στη συνείδηση και το πορτοφόλι του γονέα ότι είναι δική του ευθύνη η κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση. Δεν είναι η πρώτη φορά που ανοίγει η συζήτηση για κατάργηση της Δημόσιας και Δωρεάν Παράλληλης Στήριξης μέσω της μετατροπής σε ιδιωτικοποιημένη «υπηρεσία» με επιχορηγούμενα voucher.
Τέρμα πια με την κοροϊδία!
Τώρα είναι η ώρα όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να δυναμώσουμε τον
αγώνας μας για:
Μαζικές προσλήψεις όλου του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή για να καλυφτούν όλα τα κενά σε ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, Παράλληλη Στήριξη.
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, άρα και της Π.Σ. από μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Θεσμοθέτηση σαφούς και ξεκάθαρου εργασιακού πλαισίου για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης (π.χ. διάλειμμα, καθήκοντα, σχέση με δάσκαλο τάξης κ.α.) ώστε να αποφεύγεται κάθε αυθαιρεσία της διοίκησης. Η τοποθέτηση τους να γίνεται με επιστημονικά κριτήρια, ένας για κάθε παιδί, εφόσον αυτό είναι αναγκαίο με βάση την αντίστοιχη γνωμάτευση. Δημόσια και δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που προβλέπει την πρόσληψη ιδιώτη βοηθού και σχολικού νοσηλευτή από τους γονείς. Όλες οι προσλήψεις να γίνονται με ευθύνη του κράτους.